Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb thuis zowel een e-reader als een tablet, waarbij ik het allergrootste voordeel aan de e-reader vind, is het feit dat ik lekker in de zon kan lezen zonder enige vorm van backlight.

Nu vroeg ik mij of er een soort accessoire is waarmee je de backlight op een tablet kunt verminderen. Ik denk hierbij aan een soort dunne cover/hoes die je over het scherm heen legt o.i.d.

Bestaat er iets dergelijks ?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Koppensneller

winterrrrrr

Het probleem is niet dat de backlight aanstaat, maar dat het scherm geen zonlicht reflecteert. Daar is niet echt iets aan te doen. Er is een tijdje geëxperimenteerd met hybride schermen die zouden kunnen schakelen tussen beide modi, maar dat was eigenlijk net niks.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49
Je kunt er vanalles voor plaatsen om het scherm donkerder te maken. Maar je zult er weinig tot niets aan hebben. De tablet zonder backlight zal een nauwelijks leesbaar scherm opleveren, omdat alles donker blijft. Als je op je laptop een knop hebt om het scherm uit te zetten, kun je zien wat je krijgt (voor korte tijd) zonder backlight. De weerspiegeling van ander licht zorgt voor een bijna of geheel onleesbaar beeld.

Zolang je werkt met schermen die licht van de achterkant nodig hebben, zoals in je tablet, zal je een backlight nodig hebben.

E-readers zijn niet voor niets zo duur. De schermen zijn nog niet geschikt voor het gebruik zoals in een tablet, anders zouden tablets wel standaard uitgerust worden met zo'n scherm. Het leest namelijk inderdaad veel prettiger.

Addicted to silent computing