De nieuwe MacBook Air is leverbaar sinds 10 juni dit jaar. Nou viel het mij op dat de mobiele Haswell cpu's met Intel HD 5000 of hoger nog niet op de markt zijn, afgezien van de MacBook Air. De cpu's zijn te herkennen aan het suffix 50, 58 of 88, bijv. i5-4250U, of i7-4650U zoals in de Air (bron: wikipedia). Er is voor deze lijn cpu's nog niet eens een release-date bekend gemaakt door Intel, alleen dat het derde kwartaal 2013 zou zijn. Ik heb ook nog geen enkele aankondiging gezien van een laptop met een dergelijke cpu. Het lijkt mij duidelijk dat er hier een flinke deal is gesloten tussen Apple en Intel. Of dit legaal is laat ik graag terzijde (of over aan Neelie), mij bevalt deze deal niet. Het is niet de bedoeling om een anti-Apple flamewar te starten, maar ik ben benieuwd naar (onderbouwde) meningen hierover.
[Ik ben er niet helemaal zeker van dat dit het goede subforum is voor deze discussie, als de mods vinden van niet, voel je dan vrij om het te verplaatsen.]
[Ik ben er niet helemaal zeker van dat dit het goede subforum is voor deze discussie, als de mods vinden van niet, voel je dan vrij om het te verplaatsen.]