Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke subwoofer moet ik kopen

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:27

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Heren,

Ik wil graag eens een subwoofer proberen. Ik heb het idee dat ik iets mis namelijk :) Subwoofers zijn er natuurlijk in honderden maten, en prijsklasses maar ik weet niet eens waar ik moet beginnen :P

Mijn huidige set:
Pioneer VSX-422-K
Jamo S606 Fronts
Jamo S60 Center
Jamo A510 rears

Logischerwijs zou je dan zeggen.. neem een Jamo

Ga zelf luisteren, is dan het advies.. nou om heel eerlijk te zijn hoor ik nooit echt verschil :) (Ja, het bestaat) dus ik denk dat ik daar niet zo heel veel aan heb. Maar goed, ik mis wel die diepe bass.

Afmetingen luisterhoek 3.5 bij 3.5

Budget: Mwah, een keer € 75,- Dat wordt dus waarschijnlijk 2e hands :) Nu heb ik een 2e hands Jamo SW 200 sub op het oog. Hier in de stad voor 60 euro, maar ja.. ik weet er dus echt niets van. Zou zoiets passen?

Let wel, ik hoef dus niet top of the line! Gewoon wat extra bass bij het film kijken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:21
Goedkoop is duurkoop, en dat is een "zelf verkregen" wijsheid. ( Uiteraard nadat men zei dat goedkoop duurkoop was en ik niet luisterde)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:27

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Daarom dus tweedehands. Goed spul wat iets ouder is..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

St@m schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 01:44:
Logischerwijs zou je dan zeggen.. neem een Jamo
Met een subwoofer zou ik juist kijken naar een merk wat zich wat meer richt op subwoofer. Prijs/kwaliteit is over het algemeen dan een stuk beter. Al zal dat met dit budget wat lastiger zijn.
Let wel, ik hoef dus niet top of the line! Gewoon wat extra bass bij het film kijken.
Gelukkig, want een goede subwoofer die wat toe gaat voegen bij muziek en dus je fronts echt ondersteunt in de lagere regionen ga je met dit budget niet vinden. Let wel dat je met dit soort bedragen eigenlijk boom-boxen koopt. Veelal gepoorte kisten zodat het nog net allemaal wat lager gaat. Echter is een goed gepoort systeem ontwerpen lastig en heb je dus grote kans op poortruis.

Een subwoofer voegt (heel veel) toe mits goed opgesteld en afgesteld. Als je een simpele subwoofer koopt en ergens neerzet dan kan ik zeker inkomen dat je ook hier weer geen verschil gaat horen en alleen wegtrilt met films. Ik heb zelf ook meerdere goedkoper subwoofer gehad en vond het nooit wat toevoegen, maar sinds ik mijn Velodyne heb denk ik daar toch anders over.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
Zit zelf ook te kijken voor en sub en ben er idd achter dat je al vrij snel op een paar 100 euro zit voor een sub die echt wat toevoegt. Ben blij te lezen dat je Velodyne bevalt, want neig zelf naar de EQ MAX-10 of 12.

Ook tweedehands ga je met €75,- niets fatsoenlijks vinden vrees ik. Tweedehands kan inderdaad flink scehelen met nieuw, maar ook daar geldt dat goedkoop duurkoop is.