Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!

Ik heb sindskort een probleem met mijn laptop/wifi netwerk. Er komt bij het netwerkcenter te staan: SSID 2 (No internet access/Limited)

Er komt dus echt een spatie en een 2 te staan. Ik kan dus niet op internet.
Mijn laptop: Acer Aspire V3-571G
Netwerkkaart: Wireless LAN Broadcom
Router: Eerst een Linksys WRT160N, een nieuwe router gekocht (TP-Link TL-WR1043ND) om te kijken of dat de oplossing was (nee dus).
Besturingssystemen:
Ik heb het probleem voor het eerst ondervonden op Windows 8, daarna heb ik er Windows 7 op teruggezet maar dat hielp niet. Ook bij Windows 8.1 heb ik deze problemen.

Het rare aan mijn probleem is dat het op random momenten gebeurd. Soms heb ik ineens wel internet access en valt ie na een paar uren/dagen/weken weer weg. Ook is er geen patroon in te vinden. De ene keer gebeurd het tijdens het downloaden via torrents, de andere keer speel ik LoL en weer een andere keer staat mijn laptop gewoon aan en gebeurd het.

Dit probleem heb ik ook alleen thuis, bij vrienden/school heb ik nergens last van.

Wat ik al gedaan heb, tevergeefs:
- TCP/IP reset ("netsh int ip reset" in commandoprompt)
- Wifi profiel verwijderd dmv: Register & commandoprompt.
- Drivers geüpdatet van de router & de netwerkkaart.
- Wifi aan- en uitgezet.
- Router gereset.
- Andere router geprobeerd.
- Modem gereset.
- Wifi netwerk zonder wachtwoord.
- 60000x gegoogled zonder oplossingen.

Ik ben ten einde raad, hopelijk heeft iemand hier de oplossing voor mijn probleem! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Je kan je accespoint nog op een ander kanaal zetten om storing met andere WiFi aps. te verminderen.
-Je kan is testen of het probleem minder word als je binnen 1/2m (direct binnen het zicht) van de router werkt voor 100% dekking. Je kan mogelijk op een simpele wijze controleren of de antenne draden nog (goed) verbonden zijn met het WiFi kaartje?
-Je kan is testen of het ook gebeurt als je batterij bijna leeg is of als je via de adapter werkt?
1: Schakel SSID uit (invisible modus)
2: Verander de SSID van naam
3: WPA2 encriptie AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:59:
-Je kan je accespoint nog op een ander kanaal zetten om storing met andere WiFi aps. te verminderen.
-Je kan is testen of het probleem minder word als je binnen 1/2m (direct binnen het zicht) van de router werkt voor 100% dekking. Je kan mogelijk op een simpele wijze controleren of de antenne draden nog (goed) verbonden zijn met het WiFi kaartje?
-Je kan is testen of het ook gebeurt als je batterij bijna leeg is of als je via de adapter werkt?
1: Schakel SSID uit (invisible modus)
2: Verander de SSID van naam
3: WPA2 encriptie AAN
Er zijn nog 4 telefoons, 2 tablets en een andere laptop verbonden zonder problemen. Ik zit altijd dicht bij mijn router en mijn laptop hangt altijd aan de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-08 18:36
wat voor modem heb je? kabel? adsl? is je modem ook een router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was te snel, larsiano's 1: Schakel SSID uit (invisible modus) 2: Verander de SSID van naam 3: WPA2 encriptie AAN.

Was de oplossing!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-08 18:36
mooi zo,
of is dit dan een random moment waarop het WEL werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJSnels schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:46:
mooi zo,
of is dit dan een random moment waarop het WEL werkt :)
Ja dus, hij ligt er weer uit op mijn laptop.

Mijn router is de TP-Link WR1043ND.
Mijn modem is de Cisco EPC3212.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
"Limited internet access" is best wel een klote melding van microsoft, om dat het gewoon niks zegt...

Het is een soort van interessant klinkende versie van "het doet het niet", zonder dat er bij staat waarom.

Misschien dat het handig is als je per layer gaat troubleshooten. Kijk bijvoorbeeld eerst of er wel over die 802.11x verbinding pakketjes heen en weer gaan. Daarna of er wel IP verkeen heen en weer kan, en daarna of je bijv. een HTTP verbinding met je AP of je modem kan maken.

Soms is het gewoon je wifi chipset die kapot is, dan kan je net zo goed gewoon het kaartje vervangen als je BIOS geen whitelist heeft.

Wat betreft storingen van buiten af: je kan inderdaad even scannen om te kijken of de buren niet je netwerk plat zitten te bombarderen. InSSIDer kan dat bijvoorbeeld, maar NetStumbler ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Andere probeersel: set wifi op de router op wifi-g (dus geen wifi-n)

En als je altijd dicht bij je router zit is het geen bezwaar gewoon een kabeltje te leggen. Dat lost het probleem zeker op.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
zet je encryptie eens op TKIP + AES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het rare aan mijn probleem is dat het er ineenkeer was, van tevoren nooit problemen gehad. Op andere netwerken heb ik er geen last van dus ik denk niet dat het aan mijn kaartje ligt. De WiFi op g zetten werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-08 13:31
Als ik het goed begrijp is de situatie alleen aanwezig bij routers bij jou thuis, maakt niet uit welke router & welke instellingen. Alleen jou laptop, andere apparaten ondervinden geen problemen.

Mijn gevoel zegt, dat het tot nu toe toeval is dat je het bij vrienden en kennissen niet hebt ervaren. Je bent hier over het algemeen korter als thuis en minder frequent. Het lijkt kijkend naar de situatie thuis een probleem tussen je router en je laptop. Echter je router en andere apparatuur doet het allemaal nog.

Ik zou eens kijken of je met een simpele USB wifi-stick ook nog problemen hebt, op deze manier kan je de hardware van je wifi kaart in je laptop uitsluiten. (als dit ook problemen oplevert).

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Pagina: 1