Toon posts:

7870 Crossfire problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een week of 3 geleden een tweede MSI 7870 gekocht, ik dacht hiermee wat goede frames te winnen in Battlefield 3 (speel ik het meest). Maar ik ging hier alleen maar op achteruit! Ik haal met een kaart 60fps constant op ultra @ 1920x1080 (Vsync aan / Geen AA). Wanneer ik mijn Crossfire aanzet op ultra preset (met AA dus) haal ik meer fps, maar is mijn minimale fps ook veel lager waardoor het minder prettig speelt!

Wat kan hier een rol inspelen? Is het hardware matig (bijv de voeding?) of toch weer de drivers van AMD?

Specs:

i5-3570K @ Stock.
MSI G45 Moederbord
MSI 7870 x2 (CF)
Corsair G600 voeding
Kingston Hyperx Beast 8GB @ 1333MHz

Mvg,

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:06

InFamous

excommunicado

De AA nekt je, een 7870 heeft maar 2GB v-ram. Dit word niet 4GB in Crossfire, het geheugen word namelijk gedeeld en niet bij elkaar op geteld in Crossfire.

[ Voor 4% gewijzigd door InFamous op 17-07-2013 23:36 ]

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeert met AA uit, maar eerlijk gezegt lijkt dat geen verschil te maken. En dacht dat BF3 op ultra maar max iets van 1.5/1.8GB gebruikte? (kan fout zitten hoor)

Verwijderd

Test eens een paar andere drivers voor je videokaart en installeer je chipset driver ook eens opnieuw (vanaf intel.download.com).
En dacht dat BF3 op ultra maar max iets van 1.5/1.8GB gebruikte? (kan fout zitten hoor)
Dit klopt voor het systeem geheugen, mogelijk is het video geheugen verbruik hoger dat weet ik niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net net wederom even getest, maar met een kaart weinig tot geen terugvallen onder de 55 fps (op ultra zonder aa). Met zelfde settings 2 kaarten is mijn minimale fps rond de 45, maar wat er mis mee is?

Verwijderd

Je hebt alle bovenstaande tips dus zonder verbetering uitgevoerd? In dat geval zou je een Windows herinstallatie kunnen overwegen?

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:01
Heb je ook de Crossfire Application Profiles geïnstalleerd? http://sites.amd.com/us/g...ssfirex-app-profiles.aspx

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
ZEER BELANGRIJK ;)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker dit had ik allemaal geinstalleerd en gecheckt. Maar ik heb de winkel gecontacteerd, ze waren aardig genoeg om me de kaart in te laten ruilen. Krijg netjes een tegoedbon terug van de winkel.

Crossfire, was de eerste keer maar ook gelijk de laatste! Bedankt voor het medenken iedereen in ieder geval!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Probeer inderdaad eens wat oudere drivers, ik had hier met mn 6xxx kaarten ook last van.
(12.8 was goed destijds, maar ik denk niet dat die de 7xxx kaarten al ondersteunt)

Als je na 1 dagje al opgeeft en zo te horen niet eens andere drivers hebt geprobeerd had ik je van tevoren al kunnen vertellen dat je beter geen CF kon gaan draaien.

Wat ga je nu halen?

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02 13:22
Niet te snel zijn met conclusies te trekken, als je toch alleen maar BF3 speelt, dan had je in mijn ogen wel een andere betere kaart moeten nemen. Crossfire werkt wel degelijk goed, in andere spellen dan weer niet, maar ik had met mijn opstelling (6870 1GB x2) toch wel aardige frames in Crysis 2 tov mijn huidige AMD 7870. De 7870 draait wat beter, maar ook geen verschil van dag en nacht.
Het klopt trouwens niet dat je minimale lager is. Er gaat toch wat fout denk ik..
http://www.pcper.com/revi...HD-7870-Steriods/Result-3
Heb je ook wel eens naar de gpu load gekeken ? Als die namelijk bagger was, dan had je eens kunnen testen met overclock. BF3 gebruikt tijdens het gamen op 1080p met ultra zeker weten geen 2GB VRAM. Ik speel het zelf met MSI Afterburner, dus dat is het sowieso al niet.
Ik ben wel benieuwd welke kaart je nu hebt.. NVIDIA zeker :+
Pagina: 1