Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sindskort een Galaxy S3. Bevalt goed, alleen heb ik het idee dat notificaties soms wat trager of helemaal niet aankomen in vergelijking met mijn vorige iPhone. Paar voorbeelden:

1. Als ik op iemand anders pc een Google Talk berichtje naar mijzelf stuur blijft het stil op mijn telefoon. Zet ik dan wifi uit en weer aan dan komt het bericht opeens binnen. Soms gaat het echter ook wel goed...

2. Installeren van een app uit de play store. Je klikt via de website dan op 'Install app'. Soms gebeurt er dan niks op mijn telefoon. Ook hier geldt weer, als ik wifi even uit zet wordt de app direct geinstalleerd (notificatie).

3. Ik stuur zojuist vanaf een ander mail-adres een mailtje naar mijn Gmail-adres. Op mijn iPad vrijwel direct een bliepje met nieuwe mail. Op mijn S3 is het al een paar minuten stil.

4. Vreemdste. Als ik op mijn werk via wifi verbonden ben lijk ik helemaal geen notificaties te ontvangen. Zet ik wifi uit dan krijg ik direct een hele queue van gemiste notificaties van allerlei apps. Al kan dit misschien aan een firewall op mn werk liggen? (bij mn iPhone kreeg ik wel alles binnen).

Het blijft wat lastig reproduceren, want punt 1,2 en 3 gaan soms ook wel gewoon goed. Punt 4 is wel goed te reproduceren, maar dat is mogelijk een blokkade in de firewall op mn werk, dus niet zeker of dit een goed voorbeeld is (nieuwe mails in de Gmail app bekijken gaat dan overigens wel goed. Krijg alleen geen notificaties).

Heeft iemand een idee of die notificaties bij Android wat instabieler zijn dan bij de iPhone? Of is het iets wat bij mij ligt? Kan mijn router iets blokkeren? (gewoon standaard ziggo modem/router).

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
google heeft een connectie op bepaalde poorten nodig (50xx ofzo) om de push service te gebruiken. Veel bedrijfs wifi netwerken staan alleen standaard poorten (80, 443, 21, 22) toe. Zo ook hier, bij vanilla android zie je dat aan de kleur van je netwerk icoontjes (zowel 3g als wifi). deze zijn blauw als je met google push bent verbonden en grijs als dit niet het geval is.

de vertraagde notificaties/app installs worden veroorzaakt door het niet juist in stand houden van de push connectie, deze wordt dan te vroeg verbroken. Hier zijn ook wel fixes voor te vinden in de playstore:
Google Play: Push Notifications Fixer

Strava

• Palomar
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:51:
google heeft een connectie op bepaalde poorten nodig (50xx ofzo) om de push service te gebruiken. Veel bedrijfs wifi netwerken staan alleen standaard poorten (80, 443, 21, 22) toe. Zo ook hier, bij vanilla android zie je dat aan de kleur van je netwerk icoontjes (zowel 3g als wifi). deze zijn blauw als je met google push bent verbonden en grijs als dit niet het geval is.

de vertraagde notificaties/app installs worden veroorzaakt door het niet juist in stand houden van de push connectie, deze wordt dan te vroeg verbroken. Hier zijn ook wel fixes voor te vinden in de playstore:
Google Play: Push Notifications Fixer
Dat tooltje had ik idd al geprobeerd, maar daarvoor moet je een geroote telefoon hebben. Daar wil ik nog niet aan beginnen.
Lees overigens in de beschrijving daarvan dat de default heartbeat van de push service 15 minuten is. Zal eens in de gaten houden of ik notificaties dan wel maximaal binnen 15 minuten krijg. Daar valt dan nog wel mee te leven.

Dat het helemaal niet werkt op mijn werk zal dan misschien idd komen doordat die poort dichtstaat ofzo. Kan ik wel eens testen.

• Palomar
  • Niet online
Zat nog eens even te googlen of het misschien aan mijn Ziggo modem kan liggen en zie hier dit topic: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=40687

Veel meer mensen die hier met Ziggo last van hebben. Zal dat topic eens even doorlezen/in de gaten houden. Heeft kennelijk te maken met de keep alive tijd die in dat modem te kort staat.