Toon posts:

DVD-drive wordt verkeerd herkend door Win-XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wat hulp, ik kom er zelf niet uit.

Ik heb een LiteOn SHM-165P6S drive, die door XP wordt herkend als een "CLO KP638TE SCSI Cdrom Device" (op een andere PC wordt de drive wel juist herkend).
In het bios wordt hij goed herkend. Staat aangesloten op een aparte PATA-aansluiting. Zowel master als slave geven hetzelfde probleem. Fix-it stopt met melding: fout in programma.
De drive opnieuw laten herkennen geeft dezelfde fout. .

Heeft iemand een idee, wat ik nog zou kunnen doen?

Verwijderd

kijk even of er een aparte driver voor dat apparaat is en installeer die dan handmatig.
Maar wat is nu exact de foutmelding die je krijgt als je opstart / het apparaat opnieuw laat herkennen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen een firmware-update en die kan ik niet installeren omdat de drive door de firmware niet herkend wordt.
De melding die ik krijg is alleen maar dat ik een cd/dvd in de drive moet doen. Dat doe ik dus, maar dat werkt niet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:04:
Ik heb alleen een firmware-update en die kan ik niet installeren omdat de drive door de firmware niet herkend wordt.
De melding die ik krijg is alleen maar dat ik een cd/dvd in de drive moet doen. Dat doe ik dus, maar dat werkt niet.
Waarom werkt het niet, je stop cd er in. en wat gebeurt er dan ???

word hij niet herkent/foutmelding/hij past niet ?

Iperf

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:37
Is dat niet gewoon een virtuele drive? Van daemon tools oid?

Verwijderd

Topicstarter
Geen virtuele drive lijkt mij, de drive (stationletter O:)komt er dan alleen als ik de drive heb aangesloten. Bij het instoppen van een CD blijft de melding. Plaats een cd of ander geschikt medium staan. CD-uitwerpen werkt wel softwarematig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 23:48 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als de dvd drive O krijgt toegewezen, is er zowiezo iets fout lijkt me. Normaal gesproken krijgt die D. Behalve als je reeds een d, e, f, g, h, i, j, k, l, m en een n hebt. Dan krijgt de drive de O.

Je kan natuurlijk ook een erg vervuilde xp hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, viel mij net ook op. Vervolgens gekeken bij schijfbeheer, en krijg daar de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de Logical disk manager-service. Ik ga eerst hier maar mee aan de gang.
Pagina: 1