Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mail andere domein in Exchange 2010

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Avond allemaal,

De volgende situatie:

We hebben een tijdelijke user die zijn mail van andere exchange/maildomein wil ontvangen/verzenden op onze server.

Dat verzenden gaat prima: in zijn useraccount een smtp adres aangemaakt met dat andere domein en klaar is kees. Maar het ontvangen van de mail nog niet voor elkaar gekregen.

Vraag: hoe kan ik het ontvangen ook instellen? Heb ik daar een pop3-connector voor nodig (waar wij mee werken) of kan het op een andere manier in Exchange 2010 (Recieve connector oid?). Is er een stappenplan die ik zou kunnen volgen?

Graag jullie hulp.
Dank alvast!

Groet,

Anelski

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Makkelijkste is om de user op zijn andere mailbox gewoon een forwarding rule in te laten stellen die de mail gewoon naar jullie forward.
Anders kan je natuurlijk ook gewoon zijn mailbox bij jullie weggooien en er een contact van maken; zijn outlook configureren dat hij direct mail ophaalt bij die andere exchange server en klaar.
Niet moeilijk doen als het makkelijk kan, pop3 connector kan wel maar dan moet dat wel aan/openstaan op die andere exchange server.
Dat verzenden gaat prima: in zijn useraccount een smtp adres aangemaakt met dat andere domein en klaar is kees. Maar het ontvangen van de mail nog niet voor elkaar gekregen.
Wat je hiermee wilt bereiken is me niet echt duidelijk, als hij een mailbox bij jullie heeft verzend hij namens die mailbox, dat je daar heel smerig ook het smtp adres van die andere mailbox aan toevoegt zodat dat zijn outgoing adres is .. tsja.. niet snugger.

[ Voor 32% gewijzigd door Mental op 17-07-2013 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mental schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:20:

Anders kan je natuurlijk ook gewoon zijn mailbox bij jullie weggooien en er een contact van maken; zijn outlook configureren dat hij direct mail ophaalt bij die andere exchange server en klaar.
Dat is denk ik niet zo makkelijk omdat zijn andere mailbox op een SBS2003 zit en wij met Office 2013 zitten. En dat communiceert niet zo makkelijk met elkaar helaas. Wordt dus waarschijnlijk de eerste optie, met de forward. Tenzij er nog andere mogelijkheden zijn die ik niet zie?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:38
Tenzij jullie beide Exchange organizations gaan samenvoegen (zeer onwaarschijnlijk) is een forward de enige manier. (Tenzij hij de enige gebruiker is van dat domain, dan kun je eventueel dat domain als trusted domain toevoegen en de mx records laten aanpassen naar jullie exchange.)

Conclusie: Beheerder van die exch2003 bellen en vragen of hij een forward naar zijn email bij jullie in wil stellen.

Inventaris - Koop mijn meuk!