Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TeamViewer gaat niet 'Online' in de contacten via LAN

Pagina: 1
Acties:

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Hallo,

Ik werk al enige tijd met TV, maar sinds kort ben ik eindelijk bedraad op mijn Desktop. Wanneer ik opstart met LAN/Ethernet verbinding, dan gaat mijn desktop niet online bij 'Computers & Contacten'. Hij blijft onder 'Offline'staan. Wanneer ik WiFi inschakel en opnieuw opstart werkt het weer wel. Heb de instellingen al nagelopen van TV zelf, maar kom er niet uit. Een ticket naar TV customer support heeft helaas ook geen resultaat.

Jullie een idee?

Groet,
Ruben

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Teamviewer behoeft geen portmapping, toch?

Zo niet, gokje: (Windows?) firewall staat strenger afgesteld via de bedraade NIC. Geef toegang voor de applicatie vanaf de juiste IP-adressen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
F_J_K schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:39:
Teamviewer behoeft geen portmapping, toch?
Als het goed is niet nee.

Maar als je vanaf je desktop een ander systeem over probeert te nemen werkt dat wel? Ondanks dat je volgens dat andere systeem ofline bent?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

je moet de optie voor LAN connections:: 'connection in local network (via ip address)' in de opties van TV zetten op 'accept' anders staat blijft ie offline zonder iNet connectie!

• Rupie
Das wel een goede, maar inderdaad alleen relevant als je geen internet hebt. Ik ging er voor het gemak even vanuit dat de desktop ook via het kabeltje gewoon een verbinding heeft :Y)

• Dimiz
@F_J_K: Firewall staat goed, geen uitzonderingen voor TV, zelfs als ie uitstaat geen verschil.

@Rupie: Jup, dat kan wel, vanaf mijn desktop kan ik wel mijn laptop benaderen, en andersom ook, maar dan alleen via het TV ID + PW, en niet via de contactenlijst.

@larsiano: Jup, staat ie al, mocht alleen niet baten.

Misschien maakt dit het wat duidelijker ;):
LAN:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2238080/lan.png

WLAN:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2238080/wlan.png

• Rupie
Je hebt op LAN en op WLAN een ander ID zo te zien. Je partners zijn toegevoegd op ID als het goed is, dus als RubenDT bekend staat onder ID 127 151 735 is het niet zo gek dat hij niet online is wanneer je ID 775 041 251 krijgt.

• Dimiz
Het ID is verandert doordat ik m'n pc heb gerestart, dan alleen kan ik het laten zien. Als ik namelijk WLAN en LAN heb aanstaan dan werkt het gewoon, en als ik dan WLAN uitzet ook, dus kan ik het niet goed bewijzen zoals hier.

Opgelost! Dank voor het scherpe oog! Onder LAN krijgt hij een nieuw adres, die toegevoegd en nu staat ie er keurig tussen!

[ Voor 22% gewijzigd door Dimiz op 23-07-2013 13:46 ]

Pagina: 1