Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Mediaspeler/NAS] Advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers Members,

Gezien mijn enorme gebrek aan kennis rond Mediaspelers, XMBC's en HTPC's, heb ik besloten om hier advies te vragen. Na een search te hebben gedaan op dit forum ben ik niet heel veel wijzer geworden, omdat die topics vaak zeer specifiek zijn gericht op een bepaalde situatie en veel van de gevonden topics zijn al redelijk gedateerd.

Situatie: Ik heb met mijn broers en zussen besloten om mijn vader een mediaspeler voor zijn verjaardag te geven(zodat hij eindelijk eens kan stoppen met het opnemen van films om deze vervolgens op DVD te branden :D), eventueel met harde schijf of NAS erbij. Na wat te hebben rondgekeken ben ik bang dat een Mediaspeler+NAS buiten het budget valt, al lijkt mij dat persoonlijk wel ideaal.

Ik heb wel een paar eisen die ik stel aan de mediaspeler. Hij moet:
- i.i.g. mkv en ondertitelingsbestanden kunnen afspelen
- (behoorlijk) snel werken
- ruimte hebben voor een HDD
- een ethernet aansluiting hebben (al neem ik aan dat dit standaard is?)
- (eventueel) goed overweg kunnen met een NAS (Voor het geval mijn vader die later nog wilt kopen)

Het budget is ongeveer 250 euro. Als het een paar tientjes duurder uitvalt dan is dit geen probleem.

Mijn vraag is dus, welke mediaspeler raden jullie mij aan? Daarnaast zou ik graag willen weten welke HDD jullie zouden kiezen om in die mediaspeler te zetten. Ik las goede verhalen over de WD RED, maar tips op dit gebied zou ik ook erg waarderen. Momenteel overweeg ik de Popcorn Hour A-300, maar ik twijfel enorm door de vele opties.

Alvast erg bedankt voor jullie adviezen!

Mike

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Nou. Bergen reacties....

Wil je vader zijn gedownloade content rechtstreeks vanaf zijn computer of laptop afspelen (via Wifi) of wil hij het eerst op een USB-stickie zetten en die inpluggen op de mediaspeler? Wel belangrijk in je keuze in ieder geval.

Ik zou in ieder geval gewoon gaan voor een simpele mediaspeler met een USB-poort. Vrijwel elke mediaspeler kan goed overweg met een NAS. Ik ben nog geen mediaspelers tegengekomen zonder fatsoenlijke netwerkintegratie.

Wat moet hij verder kunnen? 3D, Dolby Surround, Full-HD?

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
zoals boven gevraagd: moet de mediaplayer 3D ondersteunen. Als dit niet het geval is, dan heb je in principe al een redelijke mediaplayer voor veel minder. Daarnaast zeg je dat hij ruimte moet hebben voor een hdd, Dan zou je een mediaplayer kunnen overwegen waar de hdd al in zit, scheelt ook wer inbouwen en je weet dan dan de hdd word ondersteund/herkend.

Zelf heb ik de Xtreamer Sidewinder 3 en geen klachten hierover. Ik heb zelf geen nas, dus daar kan ik niet over oordelen, maar er past bv wel een 2,5 inch hdd in. Wil je liever een 3,5 inch hdd erin zetten, zou je kunnen kijken voor een Xtreamer Prodigy. Maar het zou best kunnen dat er goedkopere zijn die het net zo goed doen. (de Prodigy en de Sidewinder 3 zijn immers 3D mediaplayers)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zal ik het topic dan maar verplaatsen naar het daarvoor bestemde subforum..? ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dune maakt erg goede mediaspelers en de TV-303D is een recent model met alle mogelijkheden aan boord.

De speler kan ook 3D weergeven, heeft uiteraard een ethernetpoort en er kan een harde schijfs in geplaatst worden. Over MKV's en ondertitels hoef je je niet druk te maken; heb zelf ook een Dune het is nog nooit voorgekomen dat deze iets niet afspeelde. Het later samenwerken met een NAS zal ook geen enkel probleem vormen, mits alles goed ingesteld is natuurlijk.