Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamelaptop (MAX 1400 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 22:09
Beste tweakers,

Ik heb een aantal vragen waar ik echt niet uit kom. Het gaat om een aantal mobile G- en CPU's.

Ik heb een laptop nodig voor mijn studie (Business IT & Management), op deze laptop wil ik ook goed kunnen gamen.

Wat ga ik met m'n laptop doen:
1. Games spelen (BF3, LoL, GW2, BF4)
2. Lannen (hij moet er mooi uitzien)
3. Coderen (niet veeleisend)

Wat mag mijn laptop kosten:
Tussen de 1000-1400 euro

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?:
Ik moet elke dag naar school maar ik vind het geen probleem om een 17 inch laptop te hebben. Gewicht is geen probleem, gratis gewichtheffen ^^. Accuduur maakt ook niet veel uit, minimaal 3 uur.

Heb ik nog bepaalde voorkeuren:
Intern:
AMD of Intel maakt mij niet veel uit, het gaat mij meer om prestaties.

Extern:
Het moet er wel mooi uitzien zoals bijvoorbeeld de MSI GX70
Keyboard verlichting is een MUST.

Ik heb zelf een aantal laptops gevonden:

MSI GX70 3BE (pricewatch: MSI GX70 3BE-010NL)
MSI GE70 2OE-015NL (pricewatch: MSI GE70 2OE-015NL)

Voor mij gaat het tussen de 2 bovenste laptops, de een is volledig AMD, de ander Intel/Nvidia.

Mijn vraag is het volgende: Is de GX70 het extra geld waard door de betere GPU maar slechtere CPU. Of zal ik toch voor de slechtere GPU gaan met een betere GPU. Ik kom er zelf niet uit, ik weet niet precies hoeveel de CPU de gameprestatie beïnvloed (bottleneck o.i.d.). Graag hoor ik van jullie welke jullie zouden nemen en waarom, ik hoor het graag van een andere kant ;)

ALVAST SUPER BEDANKT!!!!!!

Als jullie andere suggesties hebben hoor ik het graag.

• b0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11 20:45
Ik zou die GX70 schrappen. Het is zonde van de HD 8970M om deze te combineren met de AMD CPU.
Bovendien kun je beter voor een betere CPU gaan als je games gaat spelen als Battlefield. Voor die prijs weet ik geen andere laptops meer die aan je eisen voldoen.

[ Voor 21% gewijzigd door b0ss op 18-07-2013 00:05 ]

• webcrtor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:03
Bij gaming laptops is het zo goed als altijd de gpu die de bottleneck is indien je een Core i7 hebt. Ik game persoonlijk op een config met i7-3610QM, en 7970M(is EXACT dezelfde als de 8970M, is gewoon een rebrand met een kleine overclock, makkelijk zelf te doen ik draai op 25% overclock mem en core).

Nu tijdens het gamen heb ik nog bij geen enkel spel de cpu ooit op 100% doen draaien, LoL draait ie op 25%(gpu op 30% om 60 fps te halen op max settings), bf3 kan ik op ultra spelen met rond de 60 fps, soms een paar drops(cpu rond de 70% dacht ik mij te herinneren is al tijdje geleden, alleszins gpu 100%).

Waar het dus op neer komt: tenzij je een 780M wil halen(die redelijk ver boven je budget zit), is een 8970M een heel goede keuze, indien in combinatie met op zijn minst een 3rde generatie i7. Nu dat "mooi uitzien" snap ik niet zo goed.. je gamed op een laptop hoor niet op een fancy zelfbouw desktop.. Ik heb zelf ook een MSI gehad met hetzelfde uiterlijk, maar dat gaat uiteindelijk toch vervelen, en ik zette alle leds gewoon standaard uit.. Aangezien je een gamer bent zoals mij, vind ik persoonlijk prestaties een veel belangrijkere factor dan uiterlijk, zeker voor een laptop!(aangezien die zowieso altijd een stuk achterlopen op desktop prestaties).

Ik vind het jammer dat msi bij die amd config geen intel cpu heeft gestoken maarja.. enige wat nog enigszins in jouw budget past is een build-to-order laptop(BTO,xnotebooks etc.. geen fancy uiterlijk), zonder windows en zonder harde schijf kan je daar dan wel redelijk wat prestatie in steken voor +-1400 euro.. Gaming laptops zijn over het algemeen gewoon enorm duur tegenover een desktop met dezelfde prestaties, maar dat is je eigen keuze. Ikzelf heb er alleszins geniet van om overal zo een "powerhouse" mee naartoe te kunnen nemen

EDIT: BryanUNSC heeft blijkbaar dezelfde laptop dat ik heb, als ik zijn signature bekijk, ik heb ook een p150EM(zonder bto of xnb rebrand) met +-dezelfde config dus die zal mijn bevindingen wel kunnen beamen :)

Een redelijk goede setup voor jou budget(bij xnotebooks, BTO heeft niet veel aanbod met 8970M):

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/f2o36u.png

Hiermee neem ik wel aan dat je zelf de gpu en cpu kan repasten, want een goede koelpasta is met zo'n krachtige hardware echt wel nodig. Anders bestel je best de duurste(freeze, 25 euro) optie ipv de chill. om de prijs nog wat te drukken kan je wel een gewone 7200rpm 750GB hdd erin steken(-60 euro), en eventueel later vervangen door een ssd of een msata ssd bijsteken

[ Voor 15% gewijzigd door webcrtor op 18-07-2013 10:26 ]

Verwijderd

Klopt, bij gaming moet je op de GPU letten, CPU is niet heel interessant, zo lang die maar degelijk is en een beetje bij kan benen.

Maar, lees dit eens: reviews: MSI GX60: gamelaptop met een twist

Dit is van de GX60 serie, waar er ook voor een langzamere AMD processor gekozen werd. Door Tweakers beoordeelt met 2 sterren, wat staat voor slecht.