Geen internet via router, wel ping

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12 19:11
Uit het niets een vreemd probleem. Heb een ziggo modem + router, werkt prima. Daaraan met een kabel nog een router. Verbinden met deze router2 werkt prima, alleen het internet werkt niet. Ik kan wel pingen, zelfs naar een website.

Krijg in de router2 instellingen ook gewoon een ip (LAN/WAN). Wat kan dit zijn? Het probleem ligt bij alle computers / smartphones etc. die op deze router2 verbinding hebben, dus het ligt niet aan m'n pc.

Facts don't care about your feelings

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarom heb je router achter router ? Wat wil je daarmee bereiken, dat is wel belangrijk voor de oplossing.

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:08
Heb je wel op een van de apparaten DHCP uitgeschakeld? Ik zou ervoor kiezen om op de ziggo router DHCP uit te schakelen en router2 een vast ip-adres te geven, binnen het subnet van de ziggo router.

• YoshiBignose
Die ziggo router is bagger, dus een kabel getrokken naar boven en daar nog een router staan. Mensen die beneden zitten kunnen via router1 en boven via router2 met perfect bereik :P

Heeft al heel lang zo gewerkt...

• LlamaLoco
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-11 12:31
Wel ping geen Internet = DNS probleem.

edit:
zet op je pc 8.8.8.8 als DNS, dan gebruik je niet meer je routers hiervoor.

[ Voor 53% gewijzigd door LlamaLoco op 17-07-2013 10:15 . Reden: meer behulpzaam ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17
LlamaLoco schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:14:
Als je een domein pingt toch niet?

Heb je al de DNS geflushed? (ipconfig /flushdns ?)

• YoshiBignose
HenkDePoema schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:13:
Heb je wel op een van de apparaten DHCP uitgeschakeld? Ik zou ervoor kiezen om op de ziggo router DHCP uit te schakelen en router2 een vast ip-adres te geven, binnen het subnet van de ziggo router.
Hmm maar is dat verplicht? Ik heb er voor gezorgd dat ze beide een andere ip range hebben en dus niet bij elkaar in de buurt komen, dat is in principe toch voldoende?
418O2 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:14:
[...]

Als je een domein pingt toch niet?

Heb je al de DNS geflushed? (ipconfig /flushdns ?)
Precies, ik kan gewoon een domein pingen.

Flush dns en alle ipconfig zooi al eens gedaan, maar ja zoals ik zei het ligt niet aan de pc, het gebeurt bij elk apparaat...

Heb de router natuurlijk ook al eens gereset :P
LlamaLoco schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:14:

edit:
zet op je pc 8.8.8.8 als DNS, dan gebruik je niet meer je routers hiervoor.
Gedaan, maar verandert niets. Kan nog steeds wel pingen, maar geen websites werken.

Kan de router niet gewoon stuk zijn? Hebben deze al jaren...

[ Voor 48% gewijzigd door YoshiBignose op 17-07-2013 10:20 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het kan stuk zijn, maar veel aannemelijker is dat de config van de twee routers elkaar bijt...

Volgens mij haal je trouwens meer door elkaar. Je zegt dat de router van Ziggo bagger is, maar je lijkt het te hebben over de WiFi performance. Dat zijn twee verschillende dingen :o

Wat je nu gedaan hebt maakt dat devices boven en beneden niet met elkaar kunnen praten omdat je twee verschillende netwerken gemaakt hebt. Veel eleganter (en waarschijnlijk veel minder problematisch) is om gewoon een enkele router te hebben (die beneden) en vervolgens de router boven als AP in te stellen.

Zoek even naar de stappenplan in dit subforum, maar kortaf:
- DHCP uit
- NAT uit
- kabel van beneden naar boven inpluggen op LAN ipv WAN van de router boven

Hoogstwaarschijnlijk zijn je problemen zo weg, bovendien heb je nu maar één netwerk in huis, dus kunnen devices weer met elkaar praten (wel zo handig voor DLNA enzo)

Oslik blyat! Oslik!

• YoshiBignose
Hmmm ja zo wilde ik het in eerste instantie ook doen, echter werkte het op mijn manier ook gewoon.

Het wifi bereik van de ziggo router is bagger bedoelde ik ja, maar om 1 of andere reden is het wifi hier als je boven of beneden zit meteen een stuk matiger, vandaar 2 routers die beide uitzenden.

Maar goed ik ga jouw methode wel even proberen kijken of dat wel werkt!

• YoshiBignose
Bedankt, nu werkt het weer :) en is inderdaad ook de juist manier eigenlijk....

Pagina: 1