CentOS - ping en ssh timen out - website wel bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 14:05
Mijn vps is sinds gisteren op de een of andere manier niet meer te bereiken via ssh.
De website die erop draait is wel gewoon te bereiken.
Het betreft een bladevps van transip, vps is ook niet meer bereik aar via de transip console .

Afgelopen zaterdag kon ik er nog gewoon op met ssh, gisteren kreeg ik time outs.
Ik heb wel fail2ban draaien.

Geprobeerd herstart, snapshot van een maand geleden teruggezetten -> resultaat nul

Heeft hier iemand nog een idee, anders wordt het een herinstallatie :(

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:12

Midas.e

Is handig met dinges

probeer eens te kijken of SELinux qua firewall een beetje strak staat?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neem contact op met TransIP support. Zij zijn altijd wel vrij snel en zullen als ik het zo lees waarschijnlijk ergens een netwerk issue hebben, gebeurd, helaas, wel vaker bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
Selinux staat uit. Firewall heeft alleen de benodigde poorten open staan.

Transip support zei dat ik moest herstarten, wat ik al gedaan had en anders een snapshot terug moet zetten.
Een tracéroute kwam tot transip.net.
Zal wel even vragen of hun netwerk misschien problemen heeft.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

als je niet in het console kan via de website is het een transip probleem zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat bedoel je precies als je zegt dat je de machine niet kan benaderen via de console? Kun je niet inloggen, blijft de console zwart of start de console helemaal niet op? Als je de machine herstart, zie je dan iets op de console?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
Via de console van Transip krijg ik een error 1006, operation timed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een snapshot van een maand geleden terugzetten is natuurlijk sowieso een actie van niks. Nu weet je niet of je het probleem erger hebt gemaakt dan het was, en kun je er niet meer vanuitgaan dat het probleem alleen bij TransIP ligt. Het lijkt mij dat je in elk geval wel een teken van leven moet zien op de console.
Pagina: 1