Vage titel, en wellicht ook het verkeerde subforum, maar here goes..
Nieuwe pc gekregen vandaag, zelf in elkaar gezet en alles werkte direct probleemloos... behalve dus het geluid.
Heb een Onkyo DRS-501 HCS die al jaren lang feilloos heeft gewerkt. Vanuit deze HCS heb ik een toslink kabel lopen met aan het andere uiteinde een 3,5 jack verloopstukje. Deze kant zit in de 3,5 jack van m'n moederbord (Asrock FM2A75M-DGS).
Zodra ik deze 3,5mm stekker inplug, zegt de pc dat er een audiokabel is aangesloten. Als ik muziek afspeel via WMP of YT dan zie je ook een groen balkje op en neer gaan in het audiocentrum maar je hoort dus niets.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Alle audiodrivers verwijderd, nieuwste weer geinstalleerd
- Alle audiodrivers verwijderd, standaard driver van de mobo dvd geinstalleerd
- Stekkers op het moederbord gecheckt - deze zitten 100% goed
- Headset getest, deze werkt wel probleemloos
- Alle andere kabels uit m'n HCS gehaald en enkel de toslink aangesloten
- Tv en PS3 werken wel via HCS
- Toslink/3,5mm kabel werkte voorheen probleemloos op de iMac met dezelfde HCS hierop aangesloten.
Ik ben inmiddels dus radeloos over hoe en wat. Ik heb geprobeerd alles uit te sluiten, maar dat betekent dus dat ik inmiddels niet meer weet wat het probleem kan zijn.
Wellicht dat enkele tweakers nog een gokje kunnen wagen.
Bvd!
Nieuwe pc gekregen vandaag, zelf in elkaar gezet en alles werkte direct probleemloos... behalve dus het geluid.
Heb een Onkyo DRS-501 HCS die al jaren lang feilloos heeft gewerkt. Vanuit deze HCS heb ik een toslink kabel lopen met aan het andere uiteinde een 3,5 jack verloopstukje. Deze kant zit in de 3,5 jack van m'n moederbord (Asrock FM2A75M-DGS).
Zodra ik deze 3,5mm stekker inplug, zegt de pc dat er een audiokabel is aangesloten. Als ik muziek afspeel via WMP of YT dan zie je ook een groen balkje op en neer gaan in het audiocentrum maar je hoort dus niets.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Alle audiodrivers verwijderd, nieuwste weer geinstalleerd
- Alle audiodrivers verwijderd, standaard driver van de mobo dvd geinstalleerd
- Stekkers op het moederbord gecheckt - deze zitten 100% goed
- Headset getest, deze werkt wel probleemloos
- Alle andere kabels uit m'n HCS gehaald en enkel de toslink aangesloten
- Tv en PS3 werken wel via HCS
- Toslink/3,5mm kabel werkte voorheen probleemloos op de iMac met dezelfde HCS hierop aangesloten.
Ik ben inmiddels dus radeloos over hoe en wat. Ik heb geprobeerd alles uit te sluiten, maar dat betekent dus dat ik inmiddels niet meer weet wat het probleem kan zijn.
Wellicht dat enkele tweakers nog een gokje kunnen wagen.
Bvd!