• jorisvo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01-2023
Hallo Forumleden,

Ik ben in het bezit van een inmiddels 3,5 jaar oude Samsung LED tv, de UE40B6000.
Elke zomer wanneer het wat warmer wordt keert dezelfde mega irritante kwaal terug naar mijn tv: hij krijgt letterlijk een eigen leven.

Ik heb hierover destijds ook al vragen gesteld in het topic van de betreffende tv maar ik wil graag mijn probleem onder de aandacht brengen ipv dat algemene topic omhoog schoppen.

Het probleem:
als ik bijvoorbeeld 10 minuten tv aan het kijken ben (kan ook een uur duren, kan binnen 5 minuten zijn en soms gaat het ook gewoon prima) gaat hij
- uit zichzelf zappen, van 1 naar xxxx en weer tot hij bij 1 is en blijft doorgaan;
- volume omhoog gooien tot hij niet hoger kan (maar dan grijp ik natuurlijk al lang in)
- springt hij op de winkeldemo stand

het lampje onder de tv blijft dan ook knipperen, alsof ik iets doe met mijn afstandsbediening maar dat is niet zo. Ik heb ook al batterijen verwisseld maar ook dat mag telkens niet baten. AB in andere kamers leggen etc etc alles heb ik al ooit geprobeerd maar het probleem blijft. Sowieso als hij eenmaal aan de gang gaat met het een of ander is het lastig er met de afstandsbediening tussen te komen. Vaak wint het interne signaal in de tv het van mijn afstandsbediening dus moet ik de stekker eruit trekken om vervolgens via plug en play alles weer opnieuw in te stellen omdat hij op winkeldemo staat.

HELP, echt waar. Please iemand die dit herkent en ook de oplossing weet?? drives me crazy. Wil mn tv haast van het balkon gooien maar daar wassie te duur voor gezien de leeftijd van 3,5 jaar.

En ja, ik heb de fabrieksinstellingen al eens gereset, wel 100x geloof ik.

Ben haast geneigd een nieuwe tv te kopen |:( |:( |:(

ow en voor de volledigheid: er is een blu-ray speler incl surroundset en een apple tv aangesloten

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06-2025
Waar heb je de tv gekocht als ik vragen mag.
Ik bezit ook deze televisie alleen nagenoeg nooit problemen mee gehad.

• jorisvo
Saturn Tilburg, in maart 2010
eerste zomer geen problemen, daarna wel in 2011, 2012 en nu deze zomer ook weer.
en ik heb er geen software op gezet dat hij denkt dat hij een B7000 is of zoiets, lees ik ook het eea over dat dat mogelijk schijnt te zijn

[ Voor 79% gewijzigd door jorisvo op 16-07-2013 23:14 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je het al geprobeert met de gordijnen dicht ? (kan zich nog een tijd herinneren dat het leuk was om met ab's te kutten)

Iperf

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 22:36

Speedmaster

Make my day...

Lijkt eerder op een koelingsprobleem, staat de TV wel vrij genoeg zodat warmte het toestel voldoende kan verlaten?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Niet gewoon overgevoelig voor IR ? Plak je IR sensor eens af.. anders een stukje rookglas ervoor fabriceren.
Heb je er nu (de zon onder is) ook last van ?

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 16-07-2013 23:21 ]

• jorisvo
ik woon op 2 hoog dus dat gaat niet @fish...
lijkt inderdaad op een koelingsprobleem als ik het zo eens na ga. Hij staat gewoon op de origineel meegeleverde standaard op een kastje. Niks er naast, er boven etc

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:32
De enige manier om winkelmode aan en uit te zetten zonder een complete herinstallatie is via de MENU-knop op het aanraakpaneel (link), dus de meest voor de hand liggende reden van je probleem is dat het paneel spontaan aanrakingen detecteert. Misschien dat dit hardwarematig is op te lossen door wat connectors los te maken, of anders het hele paneel vervangen uit een sloopexemplaar.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gebeurt het ook 's nachts wanneer de zon weg is? zoniet, dan zou het best kunnen dat de IR sensor reageert op iets wat zonlicht weerkaatst. Mischien is er wel een vreselijk irritant buurjongetje aan het etteren met een AB.
Afplakken zou kunnen helpen, maar vaak is die sensor zo gevoelig dat een stukje papier niet voldoende is. Bij mij reageert dat ding nog wanneer ik er een plaat karton met aluminiumfolie voor houdt.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• jorisvo
DukeBox schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:20:
Niet gewoon overgevoelig voor IR ? Plak je IR sensor eens af.. anders een stukje rookglas ervoor fabriceren.
Heb je er nu (de zon onder is) ook last van ?
waar zit die sensor :p
en ja nu de zon onder is ook net zo goed last van.

Hij stond eerst wel voor het raam, dwz voor een raam van een inpandig balkon. Hij stond dan niet veel in de zon maar wel een uurtje of 1/2 per dag. Misschien heeft dat hem vermoord?

inmiddels staat hij ergens anders maar het probleem is niet weg, mogelijk heeft de zon de nodige schade al toegebracht.

mijn voornaamste vraag is: kan dit gerepareerd worden door mezelf, en indien door iemand anders: is dat de moeite waard qua kosten?

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Een (zwarte) TV kan inderdaad aardig heet worden in de zon. Of dat de oorzaak is?
Een handige electronicaboer kan het vast wel verhelpen. Je zou eens contact op kunnen nemen met Samsung om te vragen wat een reparatie gaat kosten. Vaak kunnen ze zo'n knopjespaneel wel vervangen als de onderdelen er tenminste nog zijn.
Zelf zou je eventueel het ding open kunnen maken en het paneel loskoppelen. Best kans dat je een flatcable o.i.d. kan lostrekken waardoor het paneel niet meer werkt, en dus ook geen rare dingen meer kan doen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Plaats er eens een fan naast/achter, waar de ventilatie zit o.i.d. dan kun je in ieder geval bepalen of het temp gerelateerd is. Uiteraard kan alles gerepareerd worden maar het valt en staat bij wat er stuk is én de kennis/mogelijkheden van de reparateur (jij).
Over het algemeen zit je vaak vast aan de fabrikant zelf.. soms hebben ze een vast bedrag voor reparatie ongeacht wat er mis mee is. Ik zou eerst eens een belletje plegen, mogelijk is het een bekend probleem wat nog gewoon onder garantie verholpen kan worden.

• jorisvo
DukeBox schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:29:
Plaats er eens een fan naast/achter, waar de ventilatie zit o.i.d. dan kun je in ieder geval bepalen of het temp gerelateerd is. Uiteraard kan alles gerepareerd worden maar het valt en staat bij wat er stuk is én de kennis/mogelijkheden van de reparateur (jij).
Over het algemeen zit je vaak vast aan de fabrikant zelf.. soms hebben ze een vast bedrag voor reparatie ongeacht wat er mis mee is. Ik zou eerst eens een belletje plegen, mogelijk is het een bekend probleem wat nog gewoon onder garantie verholpen kan worden.
heb al ooit gebeld maar het was geen bekend probleem helaas.
en het hele probleem is: hij kan ook goed een paar uur geen kuren vertonen.. er zit niet echt een lijn in de problemen. En om nou een reparateur uren te laten kijken naar mijn tv gaat nogal ver lijkt me.

zal ze morgen wel eens bellen

Edit: ik krijg waarschijnlijk morgen een prijsopgaaf tbv reparatie. Moest te repareren zijn volgens de monteur (ben benieuwd naar de kosten)

[ Voor 7% gewijzigd door jorisvo op 17-07-2013 18:13 ]

• jorisvo
ben inmiddels teruggebeld.
de maximale reparatiekosten bedragen ca 200 euro.
er werd wel gezegd dat het eerder 100/150 gaat kosten maar goed.
de garantie van de reparatie is (slechts) 90 dagen.

De afweging nu: dit repareren (en dus een behoorlijk bedrag in een 3,5 jaar oude tv steken) of een nieuwe.
Ik hoef geen smart tv of iets dergelijks, gewoon een 40/42inch LED tv (en kies denk ik dan toch weer voor samsung). bijvooorbeeld de SAMSUNG UE42F5500, te koop voor een kleine 500 euro

heb al vaker overwogen helemaal niets te ondernemen maar uiteindelijk zit ik me toch van tijd tot tijd weer te irriteren

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je een beetje affiniteit met elektro techniek en hoe zijn je soldeerkunsten? Ik zou sowieso even de voeding nalopen, en kijken of de condensatoiren niet zijn gaan lekken. (de TV is daar erg jong voor, maar het kan altijd). Controleer of je de laatste firmware op de tv hebt staan, na het uit brengen van de TV in 2009 is er 1 firmware update uitgebracht in september 2010.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• jorisvo
het is een nieuwe tv geworden. Daar kan je weken over nadenken maar ik denk er in feite al een dik jaar over gezien de problematiek. Vertrouwen om hem te maken is weg bij me, hij gaat lekker op marktplaats (uiteraard ovv de problemathiek) tbv onderdelen.

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 09:09
jorisvo schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:35:
ben inmiddels teruggebeld.
de maximale reparatiekosten bedragen ca 200 euro.
er werd wel gezegd dat het eerder 100/150 gaat kosten maar goed.
de garantie van de reparatie is (slechts) 90 dagen.

De afweging nu: dit repareren (en dus een behoorlijk bedrag in een 3,5 jaar oude tv steken) of een nieuwe.
Ik hoef geen smart tv of iets dergelijks, gewoon een 40/42inch LED tv (en kies denk ik dan toch weer voor samsung). bijvooorbeeld de SAMSUNG UE42F5500, te koop voor een kleine 500 euro

heb al vaker overwogen helemaal niets te ondernemen maar uiteindelijk zit ik me toch van tijd tot tijd weer te irriteren
Je kan waarschijnlijk wel een nieuwe krijgen op basis van de coulance regeling van samsung. Dan krijg je een soortgelijk model met bijbetaling. Gewoon druk zetten en zeggen dat je deze tv nu echt niet meer vertrouwd en dat je liever een nieuwe wil.

Waarschijnlijk kom je dan ook rond de 200 en heb je een nieuwe.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 14:45
Het is logischer als het niet de IR-sensor is, maar het bedieningspaneel aan de achterzijde.
Daar zitten, in ieder geval bij de D-serie, aanraakgevoelige knoppen.

Dat soort knoppen reageert, volgens mij, op warmte.

• jorisvo
MaxHardcore schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 10:31:
[...]

Je kan waarschijnlijk wel een nieuwe krijgen op basis van de coulance regeling van samsung. Dan krijg je een soortgelijk model met bijbetaling. Gewoon druk zetten en zeggen dat je deze tv nu echt niet meer vertrouwd en dat je liever een nieuwe wil.

Waarschijnlijk kom je dan ook rond de 200 en heb je een nieuwe.
het eerste voorzichtige contact heb ik nu gemaakt met Samsung. Mocht daar niets uitkomen indd wat meer druk zetten. bedankt voor de tip!

• jorisvo
gedoe,

werd vandaag terug gebeld dat de coulance regeling max 204 euro aan reparatiekosten zou bedragen. Dat wist ik natuurlijk al... en nee meneer dit is de coulance regeling, niets anders dan dit

Zou ik er op een andere manier nog werk van kunnen maken?

• jorisvo
en inmiddels nog een wat bozer mailtje er achteraan gedaan. Krijg een iets beter antwoord:

------
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie. U geeft aan dat u het niet eens bent met de reparatie kosten en de levensduur van uw televisie.

Wij vinden het zeer vervelend dat u dit ondervind, wij hebben daarom uw mail doorgestuurd naar de betreffende afdeling zodat zij dit na kunnen kijken, Zij gaan ook na wat zij voor u kunnen betekenen.

Wij verzoeken u hierom enkele werkdagen geduld.
------
Pagina: 1