Toon posts:

Voldoet deze waterkoeling? Goedkope waterkoelingsysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen

ik als leek wil graag mijn pc wat leuker maken door er waterkoeling aan toe te voegen, aangezien ik dit eerst lowbudget wil doen en een "test" pc heb om eventuele blunders kosteloos te ondervinden kwam ik op het volgende setje

http://www.aliexpress.com...-I5/907279_559536278.html

ik weet dat het niet optimaal is maar zou hij mijn systeem redelijk koel kunnen houden?

videokaart : Radeon 7950 black edition
cpu : i5 3570k
moederboard ASRock 75b pro3

alvast bedankt

PS:

als meer mensen interesse hebben hier in dan kan ik meerdere bestellen ( scheelt vz kosten )

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een 120mm rad voor alleen CPU is al aan de krappe kant, daar ook nog de videokaart mee willen koelen kan je vergeten met fatsoenlijke temps.

Mijn mening; hou het bij luchtkoeling of geef wat meer uit voor een goede set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en als ik er dan een losse 240mm rad bij koop ?

ik heb verder niks OC alles is standaard en dat blijft ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 10:44
Je moet je ook afvragen wat je doel met de waterkoeling is. Is dit puur omdat het leuk is, om je pc stiller te krijgen of om te overclocken.

Als je voor de laatste twee opties gaat dan zijn er in de Nederlandse webwinkels genoeg kitjes te krijgen die je een eindje op weg helpen (denk aan Corsair). Echter moet je wel weten dat een moederbord met b75 chipset niet lekker overclockt.

[ Voor 0% gewijzigd door mccAin op 16-07-2013 22:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mccAin schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:11:
Je moet je ook afvragen wat je doel met de waterkoeling is. Is dit puur omdat het leuk is, om je pc stiller te krijgen of om te overclocken.

Als je voor de laatste twee opties gaat dan zijn er in de Nederlandse webwinkels genoeg kitjes te krijgen die je een eindje op weg helpen (denk aan Corsair). Echter moet je wel weten dat een moederbord met b75 chipset niet lekker overclockt.
van dat overclocken dat weet ik, ik wil zelf wat experimenteren, en dingen naar mijn eigen zin maken, qua prestaties boeit me het niet zo heel erg veel

misschien laat ik mijn videokaart wel luchtgekoeld maar mijn northbridge en cpu wel op water.

die Corsair setjes zijn zo standaard, kun je niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:10:
en als ik er dan een losse 240mm rad bij koop ?

ik heb verder niks OC alles is standaard en dat blijft ook zo
Dan zit je weer met een pomp van een paar euro. Een goede pomp is 70 euro, daar heb je geen complete set voor. Als je voor een paar euro klaar wil zijn krijg je slechte spullen. Dan kan je wel gaan uitbreiden maar koop dan gelijk iets goeds.

Hoe ben je van plan de videokaart verder te gaan koelen aangezien het blok core-only is ?

Ik zou aan zulke setjes geen geld uitgeven. Het is allemaal gewoon matig spul. Net zoals je voor 300 euro geen game-PC hebt, heb je voor 70 euro ook geen goede waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:54

InFamous

excommunicado

Dit setje is voor alleen de CPU wel leuk maar meer dan dat ook niet(zal waarschijnlijk slechter presteren als een Corsair H80i). Het GPU blok is alleen voor de core, hierbij worden je VRM's en je MEM chips niet gekoeld. Daarnaast is zoals al aangegeven een 120mm rad veelste weinig voor CPU en GPU samen.

Een grotere radiateur op deze set zou ik niet aanraden, gezien de prijs betreft het hier een heel goedkoop setje en zal de kwaliteit van de pomp niet heel denderend zijn.

Mijn advies koop een Corsair H80i, zijn genoeg mods op internet te vinden en de pomp is krachtig genoeg.

Oh en daarnaast is er wat kapot bij ontvangst of na een maand gebruik, je gaat terug naar webshop en je hebt garantie. Op Aliexpress kan je dit gaan vergeten, je kan dan de complete set weer terug sturen naar China wat waarschijnlijk duurder is als een nieuwe aan te schaffen. Op Aliexpress kan je vergeten dat je zonder retour een nieuwe set krijgt. Spreek uit ervaring.

Daarnaast voor rond de 100 euro heb je ook setjes met 240mm radiateur:
pricewatch: Corsair Hydro H100i

[ Voor 32% gewijzigd door InFamous op 16-07-2013 22:25 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:15:
[...]

Dan zit je weer met een pomp van een paar euro. Een goede pomp is 70 euro, daar heb je geen complete set voor. Als je voor een paar euro klaar wil zijn krijg je slechte spullen. Dan kan je wel gaan uitbreiden maar koop dan gelijk iets goeds.

Hoe ben je van plan de videokaart verder te gaan koelen aangezien het blok core-only is ?

Ik zou aan zulke setjes geen geld uitgeven. Het is allemaal gewoon matig spul. Net zoals je voor 300 euro geen game-PC hebt, heb je voor 70 euro ook geen goede waterkoeling.
Dat snap ik van voor 300 eu heb je geen game pc.

Maar sinds koeling vaak aftermarket is is het gewoon vaak zo dat je voor de naam betaald.
uiteraard snap ik wel dat je kwaliteit minder is.

De flow van 300 liter per uur is gelijk aan de meeste setjes op de betere branche merken.

De koeling blocks lijken me niks mis mee, dit principe is zo eenvoudig dat hier gewoon niks mis mee kan zijn.

Indd, een grotere radiator (240mm+) is inderdaad wel verstandig denk ik.

Dus al zou ik dit alleen al kopen voor de slangen pomp en blocks, dan is dit nog steeds goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:18:
Dit setje is voor alleen de CPU wel leuk maar meer dan dat ook niet(zal waarschijnlijk slechter presteren als een Corsair H80i). Het GPU blok is alleen voor de core, hierbij worden je VRM's en je MEM chips niet gekoeld. Daarnaast is zoals al aangegeven een 120mm rad veelste weinig voor CPU en GPU samen.

Een grotere radiateur op deze set zou ik niet aanraden, gezien de prijs betreft het hier een heel goedkoop setje en zal de kwaliteit van de pomp niet heel denderend zijn.

Mijn advies koop een Corsair H80i, zijn genoeg mods op internet te vinden en de pomp is krachtig genoeg.

Oh en daarnaast is er wat kapot bij ontvangst of na een maand gebruik, je gaat terug naar webshop en je hebt garantie. Op Aliexpress kan je dit gaan vergeten, je kan dan de complete set weer terug sturen naar China wat waarschijnlijk duurder is als een nieuwe aan te schaffen. Op Aliexpress kan je vergeten dat je zonder retour een nieuwe set krijgt. Spreek uit ervaring.

Daarnaast voor rond de 100 euro heb je ook setjes met 240mm radiateur:
pricewatch: Corsair Hydro H100i
kan Corseair is factory filled, kun je daar nog wel met de slangen aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:36:
[...]

kan Corseair is factory filled, kun je daar nog wel met de slangen aan de gang?
http://www.overclock.net/...es-club/3360#post_8396712
http://www.overclock.net/...es-club/2600#post_8320194
http://www.overclock.net/...es-club/1700#post_8155906

Zo zijn er op google nog wel 100 resultaten te vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door InFamous op 16-07-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stomstomstom, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Heb er nog een paar resultaten aan toegevoegd.

Hier nog een H100 die gemod is.
http://www.overclock.net/...-club/21290#post_18510123

[ Voor 57% gewijzigd door InFamous op 16-07-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:50
Je kunt altijd nog voor een swiftech h220. Kost wel 40 euro meer dan de h100i, maar dan kun je wel gewoon uitbreiden binnen de garantie.

Ik ga er vanuit dat je die kwijt bent als je de corsair mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De flow van 300 liter per uur is gelijk aan de meeste setjes op de betere branche merken.
Liters per uur zegt niet zoveel. Het belangrijke is de opvoerhoogte, maar ook vooral de kwaliteit van de pomp. Als de pomp ermee stopt heb je met waterkoeling een probleem. Ik zou niet willen draaien met een pomp van 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-08 16:58
Het gaat uiteindelijk om de pomp-karakteristiek en de bijbehorende leiding-karakteristiek van je waterkoeling. De eerste staat op de site van elke degelijke pomp-fabrikant. De tweede kan je zelf berekenen, al zul je aan aantal dingen moeten schatten. Hier een handleiding: http://www.pdhengineer.com/courses/m/M-3033.pdf
Pagina: 1