Toon posts:

Wat zal ik Upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Mijn eerste bericht op het forum is uiteraard gericht op de vraag waarmee ik hier naartoe kwam.
Ik zit nu met het volgende: ik heb inmiddels een paar jaar een PC waar ik verscheidene games op speel en waarvan ik nu wil kijken welk onderdeel ik het best kan upgraden voor de grootste boost in gaming performance.

Het budget hiervoor ligt tussen de 150 en 200 euro. Ik speel games op een vrij kleine monitor omdat mijn andere monitor kapot is, maar een eventuele nieuwe monitor zal ook geen gigantische worden, 1080p waarschijnlijk zo rond die koers.

Dat even terzijde wil ik dus vragen welk van de onderdelen ik het best kan upgraden. Ben al een tijdje niet meer zo up to date met alle nieuwe stuff die beschikbaar is en zou graag wat advies krijgen.

Games die ik speel variëren van GW2 tot Mass Effect en dergelijke. Games met shooter elementen, RPGs en platform games (zo ver die nog bestaan) liggen wel in mijn smaak.

Current rig is:
Mobo: Asrock m3a770de (http://www.asrock.com/mb/amd/m3a770de/)
CPU: AMD Phenom II X4 965 3.4 Ghz
GPU: Gigabyte 5770 1GB GDDR5 SDRAM
Ram: 2 x 2GB DDR3

Draait op 64bit Windows 7.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Waarom wil je upgraden als alles nog voldoet? Het komt op mij over alsof je wil upgraden omdat het kan.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 20:43
Wat je 'gratis' kunt upgraden is je processor door hem over te klokken. Je kunt met die processor makkelijk de multiplier wat omhoog gooien (het is een black edition toch?) voor wat extra processorkracht. Mocht je dus hardware up gaan graden zou ik de processor laten zitten in eerste instantie.

edit:

en de vraag is natuurlijk wat je hiervan gaat merken in games. Waarschijnlijk niet al te veel aangezien dan je videokaart de bottleneck wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Bartske op 16-07-2013 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
50Miles schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:07:
Waarom wil je upgraden als alles nog voldoet? Het komt op mij over alsof je wil upgraden omdat het kan.
Nieuwere games gaan al minder soepel en vanwege de kleine monitor ben ik altijd gewend alles op high te kunnen zetten in games, dat gaat bij lange na niet meer.

Maar wat ik uit de andere reactie opmaak is de GPU upgraden wellicht een goede optie?

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-02 09:43
Ik persoonlijk vind 2*2 gb toch wel erg weinig, het zou allemaal wel net kunnen. Alleen ik ga er vanuit dat je nog meer doet dan alleen gamen met je pc. En met 4gb op een win64bit is dan toch vrij karig. Vergeet ook niet dan sommige games (rts e.d.) vrijveel GB's kunne opslokken (bepaalde apps nog veel meer).
Tevens is het misschien ook handig te vermelden om welke type geheugen het gaat.

Qua videokaart zou je kunnen overwegen een 2e erbij te kopen aangezien je mobo crossfire ondersteund. Ikzelf heb ook een hd5770 en ben er best content mee. Je kunt misschien niet alle games meer op het uiterste zetten, maar dat hoeft van mij ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het nog niet vermeld, maar ik heb een tijdje een 2e 5770 gehad en daarmee ook veel problemen. Een van de problemen is de kleine ruimte tussen de kaarten en daarbij onvoldoende koeling. 1 van de 2 kaarten is uiteindelijk ook dood gegaan mede daardoor meen ik. Ik kan er verder veel over zeggen maar dat helpt weinig, met airflow en verscheidene fans heb ik dit probleem uiteindelijk niet kunnen voorkomen (beide kaarten hadden uiteindelijk ook een andere cooler: Zalman VF900, dit hielp maar tijdelijk)

Ram is niet zo duur dus dat kan ik er wel bij gooien, speel ook geregeld wat Total War games.

Maar een grafische kaart zal de beste boost geven in performance? Een 7870 ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 22:20 ]

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:36
Ik zou op dit moment niet aanraden om een grafische kaart te upgraden. De nieuwe AMD 9xxx serie komt waarschijnlijk september of oktober uit.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik daar echter met een budget van max 200 euro wel iets moois voor kunnen kopen dan?

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:36
Ja, AMD heeft de laatste jaren uitstekende videokaarten geleverd voor rond de 200 euro. Dus het wachten meer dan waard. Ik zou als ik jou was een Full HD monitor kopen.

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik zou ook beginnen met een mooie monitor. LG maakt tegenwoordig goede ips panelen voor aantrekkelijke prijzen.

Wat je ook kan doen is sparen tot de herfst, je huidige rig verkopen, en een nieuwe bouwen.

Ook nog eens leuk om te doen ;)

Verwijderd

Ik zou voor een ATI gebruiker / fan een bv een HD7850 of HD7950 aanraden > http://tweakers.net/price...rQwEAHpDA51TexQsnKyMCgFgA Anders een NV GTX760
-Mocht je nog wat over hebben kan je voor ong. 100€ een SSD halen voor snellere laad tijden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden dat ik reageerde, en heb inmiddels een nieuwe monitor, toevallig ook een Full HD LG schermpje. Bedankt nog voor de tips, waarschijnlijk wacht ik tot de hersft zoals sommigen aanraden met het kopen van een videokaart. Bedankt so far voor de tips!
Pagina: 1