[Win7] Labelen mappen binnen win7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:56
Ik ben op zoek binnen Windows 7 naar een manier om mappen van extra labels te voorzien. Bij foto's kan je via eigenschappen relatief makkelijk allerlei dingen toevoegen. Bij mappen ontbreekt deze eigenschappen/details tab.

Is er een manier om dit ook te krijgen zonder externe programma's, dus eenmalig via cmd, simpel scriptje of op via een andere weg? Ik weet dat er programma's bestaan waarmee je mappen kan beheren en van alles mee kan doen, maar eigenlijk is dat teveel van het goede, en om dat continu om de achtergrond te laten draaien vind ik niet erg prettig. Als ik op google ga zoeken vind vooral mail relateerde resultaten eigenlijk.

In het kort zou ik dus tekst willen plaatsen bij een map onder het kopje ''Labels'' (dat kopje bestaat overigens al in de kolommen lijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is in Windows niet standaard mogelijk en je zal via 3rd party programma's dit moeten uitvoeren. Labels is een kolom, maar net als bitrate, album en artiest, is dit iets wat bij een ander type hoort.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Technisch gezien kan het wel hoor, maar de vraag is vooral hoe je het wil tonen. NTFS heeft al sinds Windows 2000 (mss zelfs al langer) een feature om metadata bij files op te slaan, dmv data streams

Er zijn tooltjes van sysinternals (waarvan denaam me even ontgaat) om die streams te lezen en te bewerken, maar de data ervan in kolommen of anderzijds in een GUI tonen, is weer een stap verder dan dat.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt 0 tooltjes nodig.

je kan zeker sinds xp een kolom toevoegen in je detailed view en de eigenschappen wijzigen

ow .. "mappen", wacht dat weet ik niet zeker. iig een plaate

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 17-07-2013 20:31 ]

Iperf