Te goedkope 1-day stockfoto S2 in V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Misschien ben ik paranoia maar bij mij gaan alle bellen rinkelen als ik deze zie.

1) Registratiedatum vandaag
2) Veel te lage vraagprijs (110 euro)
3) Naam is "mobiel verkopen" ipv nickname
4) Geeft bij navraag aan geen beschikking te hebben over serienummer
5) Foto van het internet...
6) Is vandaag niet thuis dus bekijken kan niet...

V&A aangeboden: Samsung Galaxy S II i9100 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Moet je niet hier posten, maar gewoon reporten..

Edit: niet goed gelezen :+

[ Voor 107% gewijzigd door Chris Smoove op 16-07-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ik heb ook een report gedaan. Echter reacties op reports in de avonduren duren vaak erg lang (uren op z'n minst). In die tijd zijn er alweer zo een hand vol mensen gedupeerd met pech...dus hoop dat er hier een mod er wat sneller bij is om erger te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:56
Net een bericht van de beste man gekregen.
Achteraf betalen is dus ook geen optie,vooraf betalen + opsturen morgen.

Riiight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Essox_Kill8ox schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:57:
Net een bericht van de beste man gekregen.
Achteraf betalen is dus ook geen optie,vooraf betalen + opsturen morgen.

Riiight!
Dat zegt werkelijk geen reet, mij is dat ook meermaals gevraagd, maar daar begin ik ook gewoon niet aan.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:56
Bij tweakers met 30+ positieve feedbacks worden mijn spullen nog dezelfde dag op de post gedaan.
Tweakers met aanmelding datum van vandaag sla ik gewoon over.

En kijk ...zijn telefoon is nog verder in prijs gezakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:31:
Ik heb ook een report gedaan. Echter reacties op reports in de avonduren duren vaak erg lang (uren op z'n minst). In die tijd zijn er alweer zo een hand vol mensen gedupeerd met pech...dus hoop dat er hier een mod er wat sneller bij is om erger te voorkomen.
Er wordt gewoon gelezen hoor, en we kijken ook echt wel naar wat er achter de schermen gebeurt. Stellingen als "iemand laat me niet eens achteraf betalen" zijn natuurlijk bizar als we daar een oordeel op moeten gaan vellen.

Het wordt zeker gewaardeerd dat mensen oplettend zijn, en het helpt ons zeker. Ik word het wel ronduit zat dat er altijd tegelijk geschopt moet worden dat er niets zou gebeuren. Diegenen nodig ik van harte uit een site te zoeken met een redelijk aanbod wat meer doet tegen oplichting dan dat wij doen - als je hem vind hoor ik het graag.

Er zijn op dit moment GEEN bewijzen binnengekomen noch zeer overtuigende omstandigheden. Zo simpel is het...Wil je heel concreet zijn? Dan ritsel je het rekeningnummer, vergelijkt dat op http://www.mijnpolitie.nl en als daar een melding uitkomt gaat het bij ons direct op slot.
Ik zie in geen enkele communicatie tot zover een rekeningnummer, ook niet in het meldpunt.

Wie online naar particuliere aanbiedingen kijkt, begeeft zich op een kofferbakverkoop. Daar gaat de organisatie zich ook niet bezig houden met meldingen dat iemand tattoos heeft, lang haar, neger of chinees is en dat daarom waarschijnlijk de spullen in z'n kofferbak niet echt zijn. Waar concreet aanwijzingen zijn voor crimineel gedrag: ja.

Als jij iemand niet vertrouwt en er vanwege een aantrekkelijke prijs toch zaken mee wil doen, dan vraag je of de kofferbak open mag, bekijk je de spullen, of check je zelfs of je het ter plekke mag openschroeven. Allemaal dingen die ieder individu kan doen om zichzelf te beschermen.

Het voordeel van een random kofferbakverkoop is dat je spullen makkelijk kan vinden, kan zien wat anderen ervaren hebben, en ga maar door. Maar dat mag nooit een reden zijn dat je waar je de verificatiemogelijkheden mist ineens niet voorzichtig bent, of andersom, dat je iedereen die je niet kent oplichter in het gezicht begint te schreeuwen.

Ik ga het dus nogmaals herhalen: Het is en blijft voor mensen de EIGEN verantwoordelijkheid. Al zouden we na een week nog niet gereageerd hebben op meldingen zonder bewijzen. Er is hier, op straat, op vakantie, en waar dan ook maar één ding wat écht helpt: bescherm jezelf. Wie denkt dat iedere slechterik de volgende dag achter tralies zit en de zaken terugbetaalt heeft wel een heel vreemd wereldbeeld.

Hoe hard het ook klinkt: wij doen nog steeds een hoop om oplichting minder aantrekkelijk te maken. We willen zelfs kijken of het mogelijk is dat een advertentie een extra label krijgt als er veel meldingen zijn. Maar zonder bewijs of zeer sterke *concrete* aanwijzingen kunnen we niets - en al helemaal niet mensen in één ruk oppakken en zonder proces veroordelen of een mooie gele ster opnaaien.

TS zelf heeft nav een eerder topic eens van iemand de vraag gekregen eens naar een advertentie te kijken. Gaf aan er niets vreemds in te zien, en het bleek vervolgens wél een oplichter. Intussen was er wel iemand onterecht een gevoel van veiligheid gegeven - want iemand die zegt zo veel van oplichters te herkennen vond het veilig. Gaat TS die persoon dan vervolgens ook schadeloos stellen vanwege zijn oordeel? Om maar even aan te geven dat dingen soms erg simpel lijken als je niet verder kijkt dan één kant van het verhaal. En zo simpel is het allemaal niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ondertussen heeft hij een 2de advertentie geplaatst waarbij hij een andere locatie als adres opgeeft....

Adres 1 (Galaxy SII) : Ergens onder Oss.
Adres 2 (HTC HD2) : Ergens boven Blokzijl.

Kan natuurlijk prima dat hij gewoon twee telefoons op twee verschillende plekken heeft. Maar toch wéér een stipje wat het een "lastig" geval maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is iets waar ik ook naar ben gaan kijken, evenals de locatiegegevens die via het IP te herleiden zijn. Met die combinatie heb ik het account vooralsnog gelockt in afwachting van een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

He Floppus, was net een rek.nr aan het ontfutselen om te checken. :(

Mij viel ook al de 2e Ad op met een andere lokatie tijdens de DM sessie.

[ Voor 35% gewijzigd door bitshape op 16-07-2013 23:44 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:14:
[...]
TS zelf heeft nav een eerder topic eens van iemand de vraag gekregen eens naar een advertentie te kijken. Gaf aan er niets vreemds in te zien, en het bleek vervolgens wél een oplichter. Intussen was er wel iemand onterecht een gevoel van veiligheid gegeven - want iemand die zegt zo veel van oplichters te herkennen vond het veilig. Gaat TS die persoon dan vervolgens ook schadeloos stellen vanwege zijn oordeel? Om maar even aan te geven dat dingen soms erg simpel lijken als je niet verder kijkt dan één kant van het verhaal. En zo simpel is het allemaal niet.
Ik weet niet precies waar je het hier over hebt ; echter heb ik slechts naar mijn weten één keer van iemand een vraag gehad om een advertentie te beoordelen op veiligheid. Ik heb toen geadviseerd voorzichtig te zijn, en voorkeur te geven voor afhalen.

"Zijn advertenties zijn offline gehaald, en volgens mij is zijn account ook verwijderd. Maar dankzij jouw tips ben ik gelukkig geen slachtoffer geworden. Bedankt!"

Kan natuurlijk dat je het ergens anders over hebt, benieuwd hoe & wat precies :)

[ Voor 4% gewijzigd door majic op 16-07-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies, wij adviseren ook altijd voorzichtig te zijn ;) Wat ik wil aangeven is nogmaals het benadrukken dat een schijnveiligheid geen zin heeft en dingen niet altijd zo eenvoudig zijn hoe graag je dingen ook veilig wil hebben en anderen zou willen behoeden.
bitshape schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:43:
He Floppus, was net een rek.nr aan het ontfutselen om te checken. :(

Mij viel ook al de 2e Ad op met een andere lokatie tijdens de DM sessie.
Ja, dat is jammer inderdaad... Een rekeningnummer is nooit heel makkelijk snel nieuw te regelen, is altijd verbonden aan een naam in een paspoort (Of via KvK wel aan een persoon).
Daarnaast is het het enige gegeven wat moet kloppen als de oplichter er iets aan wil hebben. Die zo snel mogelijk achterhalen kan dus helpen.

Staat die nog niet op mijnpolitie, dan is iemand er ook slechts een paar aangiftes vandaan om het wel gemarkeerd te krijgen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 00:24 ]

Pagina: 1