Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HDD wordt niet herkend in Windows

Pagina: 1
Acties:

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
Beste tweakers,

Voor een maat een systeem besteld en in elkaar laten zetten door 4launch.
Het betreft een AMD A10-5800K 3.80GHz 4MB FM2 Box moederbord, met een Samsung 840 SSD 128GB als boot schijf en een Seagate Harddisk 3.5" Desktop 1TB, SATA600, 7200rpm als opslag schijf.
Nu Windows 8 Pro geinstalleerd en alles werkt naar behoren, behalve de Seagate schijf wordt niet herkend.
In de bios ziet hij hem wel (kan hem echter weer niet selecteren als boot schijf, DVD wel), in Windows niet, zelfs niet in schijfbeheer. Daar ziet hij enkel de SSD en de DVD en een paar verwisselbare schijven zonder medium (cardreader denk ik?). Ik kan dus ook geen partitie aanmaken op de schijf. Windows 8 installatie schijf al eens opnieuw gedraaid, om te kijken of hij hem hier ziet en dus kan partioneren, maar helaas...
Bij apparaatbeheer wordt hij echter weer wel herkend, ik snap er dus niets meer van...
Bij Seagate nog gevonden dat er misschien een SATA driver geinstalleerd moet worden, maar aangezien mijn SSD (ook op SATA aangesloten) wel werkt, lijkt dit ook niet meer te hoeven.

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor de tips/reacties!!

Mike

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Ahci aangezet in je bios? En probeer een andere sata poort. Als laatste via usb op andere pc partities aanmaken en formatteren, daarna weer terug in pc zetten.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:39
Je hebt hem laten samenstellen door 4launch? Zou even contact opnemen met dat bedrijf, zeker als de Seagate door hen geleverd is, maar ook als je die later zelf hebt toegevoegd. Stukje service mag je wel verwachten.

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
Ahci staat idd ingesteld in de bios. Andere SATA poort kan ik niet proberen, aangezien ik dan de garantie seal van 4launch moet verbreken.
Ga dus het advies van paul84 opvolgen.

Bedankt.

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.