Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

advies nieuwe luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Vroeger hadden we altijd 2 luidsprekers van magnet, maar die waren heel oud en toen ik het schuim rondom de speakers wou vervangen, heb ik ze per ongeluk gesloopt. We gebruiken de luidsprekers gewoon voor de tv en af en toe een blu-ray film aangesloten op een harmon&kardon avr 130. Maar het belangrijkste is dat ze er mooi uitzien bij de rest van het interieur, eerst hadden we houten floorstanders staan en dat beviel wel... Misschien wil ik zelfs wel kijken wat er op marktplaats te koop is 2e hands, want het budget is rond de 200.

Wat foto's van het interieur:
Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/2uzffi9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/4q6jrs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2wdx2tl.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat jij mooi vind vinden anderen niet mooi, smaak is persoonlijk namelijk :)
En dat geld niet alleen voor een inrlichting, maar ook voor smaak qua geluid.
Jouw enige oplossing is dan ook: ga naar een hifi winkel en ga luisteren wat jij goed vind klinken. Al moet ik wel zeggen dat 200 euro voor een set goede speakers vrij weinig is. Met het dubbele kom je wel een heel eind.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
mmm, bij dit interieur past alles wel! No offence, maar er is niet echt een duidelijke stijl te ontdekken ;-)

Als je goedkoop redelijk goede speakers wilt hebben, Kijk eens op marktplaats, en zoek naar de Infinity Reference serie. binnen jouw budget zeker te vinden. Mijn inziens een van de laatste goede speakers van het merk, voordat ze te commercieel werden.

Ikzelf heb 2x de Reference 81 MK II als front en 31 MK II als rear, en het bevalt erg goed. Speakers zijn aangesloten op een AVR 430.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Vloerstaanders naast de TV zal geen succes zijn, die gaan beide tegen de bank aan lopen spelen wat het geluid niet ten goede komt. Sowieso heeft het grootste deel van de speakers baat als ze een beetje vrij zijn opgesteld van wanden en dat is in deze situatie ook niet het geval.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Gezien de grootte van de ruimte en indeling lijken een paar goede boekenplank speakers met een set staanders de enige optie inderdaad. De ruimte is ook veel te klein voor vloerstaanders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de foto de kamer wat kleiner laat lijken dan hij daadwerkelijk is, maar ik heb het advies toch maar opgevolgd en ik ben even op marktplaats wezen kijken.

http://link.marktplaats.nl/698234513
^^ ik vraag me af wat hij ervoor moet hebben en ik weet niet of onze versterker deze wel recht doet.
V&A aangeboden: Mordaunt Short Mezzo 5 Centerspeaker (Dark Wallnut)
^^ dit is apart want een 4TB schijf is maar 160 euro
http://link.marktplaats.nl/683821443
pricewatch: Dali Zensor 1 2.0 (Wit, Zwart)
http://www.harmankardon.n...uct-detail-nl/hkts-9.html

Of zou het geluid beter zijn als er achter ook speakers staan? Want ik vraag me af of dat niet gewoon in de weg gaat zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 00:13 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gezien de beschikbare ruimte lijken mij vloerstaanders ook wat lastiger te plaatsen, maar wat wil je precies bereiken? Stereo of toch surround? Het budget is namelijk zeer beperkt. Mijn gedachte zou zijn om het te beperken tot 2 boekenplankspeakers, bijvoorbeeld de Dali Zensor 1 die je al noemt.

Ga eens bij een hifi-zaak (dus niet Mediamarkt, BCC, etc) een aantal boekenplankspeakers beluisteren!

Verwijderd

Topicstarter
Edit:

Het mogen geen boekenplank luidsprekers zijn want mijn moeder (waarvoor ik de speakers uitzoek) kan het uiterlijk niet aanstaan. Het zal toch een vloerstaander moeten zijn dan waar de speakers heel hoog zitten.

Ik denk dan dat het zoiets wordt:
Jamo S 426 HCS3 5.0

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 13:29 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:19:
Ik denk dan dat het zoiets wordt:
Jamo S 426 HCS3 5.0
Dat is een 5.0 set en van > 200 euro...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Precies als ik mijn blue-rays draai wil ik wel een beetje redelijk geluid erbij, en het zijn vloerstaanders en niet echt lelijk wat mij betreft. En anders is deze 200: http://www.elektronicatek...deaal-voor-de-home-cinema

Waarom heb je speciaal een 5.1 nodig voor DTS? Ik wil graag een 5.0 dat vind ik veel mooier klinken.

En is de versterker avr 130 wel sterk genoeg?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 14:03 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 15:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:50:
Precies als ik mijn blue-rays draai wil ik wel een beetje redelijk geluid erbij, en het zijn vloerstaanders en niet echt lelijk wat mij betreft. En anders is deze 200: http://www.elektronicatek...deaal-voor-de-home-cinema

Waarom heb je speciaal een 5.1 nodig voor DTS? Ik wil graag een 5.0 dat vind ik veel mooier klinken.

En is de versterker avr 130 wel sterk genoeg?
Dat zijn als ik het zo snel tel 21 drivers, dus dat komt op 9 E per driver uit, en dan heb je het hout en de overige kosten (wat meestal het overgrote deel van de pris is) niet eens meegerekend :)
Ik zou er geen al te hoge verwachtingen van hebben :)

Oeps 27 drivers zelf :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Maar als het dan toch de "Jamo S 426 HCS3 5.0" set wordt kan mijn avr 130 versterker dat wel aan?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

ja hoor, geen enkel probleem

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat de Jamo in sommige gevallen nieuw maar 100 euro kosten in het buitenland en daarom denk ik toch maar dat ik voor een Yamaha ga en dat is ook een bekender merk naar mijn gevoel.

pricewatch: Yamaha NS-PA 120 5.0 (Zwart)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

De zuilen van de S426 HCS kosten inderdaad +/- €100, alleen de reden om dan te gaan voor ene Yamaha ontgaat me een beetje. Jamo is een bedrijf wat al sinds het begin al luidsprekers maakt, terwijl Yamaha het "erbij" doet. Ik zou een luidspreker kopen die goed klinkt en geen luidspreker kopen omdat de prijs/merk.

Verwijderd

Topicstarter
DjVe schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:02:
De zuilen van de S426 HCS kosten inderdaad +/- €100, alleen de reden om dan te gaan voor ene Yamaha ontgaat me een beetje. Jamo is een bedrijf wat al sinds het begin al luidsprekers maakt, terwijl Yamaha het "erbij" doet. Ik zou een luidspreker kopen die goed klinkt en geen luidspreker kopen omdat de prijs/merk.
Nee ik heb het over de complete 5.0 set
http://www.avsforum.com/t...ystem-wenge#post_22412393

Hij is blijkbaar vaak in de uitverkoop in het buitenland, waarom betaal ik dan zoveel in Nederland? Ik vertrouw het gewoon niet helemaal...

• S1NN3D
  • Niet online
Gezien de wensen en het budget zou je in mijn ogen het beste kunnen kopen wat je moeder mooi vindt om te zien. In deze prijsklasse zul je qua geluidskwaliteit niet al te hoge verwachtingen moeten hebben. Dus koop gewoon puur op de looks.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder vondt de Yamaha het mooiste en de zwarte kleur vondt ze ook wel "neutraal" en best wel mooi. Ik vindt het jammer dat ik niet een hele goeie 5.0 of 5.1 set op marktplaats vondt voor een goed prijsje omdat ik best wel eens 50GB DTS blu-rays download maar goed of ik echt het verschil kan horen vraag ik me toch wel een beetje af. Ik heb er wat dat betreft ook te weinig verstand van.

De Yamaha is nu besteld ik hoop dat de leverancier ze nog kan leveren. (duurt nog 1 a 2 weken)

Dus nu ik 5.0 heb kan ik geen Dolby Digital of DTS luisteren zonder dat ik een subwoofer erbij koop?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 17:04 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Natuurlijk zul je verschil horen tussen speakers van een paar tientjes per stuk of honderden/duizenden euro's per stuk. Kwaliteit kost nu eenmaal geld.

Maar je kan met een 5.0 set nog steeds DTS luisteren. Volgens mij als je de receiver op de juiste manier instelt (dus dat er geen sub is), worden de lage tonen in de kanalen gemixt die in de receiver op "large" staan. Je zult dan wel de hele lagen tonen missen omdat de fronts deze niet kunnen weergeven. Dit zal zeker het geval zijn gezien het beperkte formaat van de Yamaha's. Maar er zal echt wel wat laag uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt iedereen voor het advies :). De speakers zijn besteld en ik heb weer wat geleerd :D.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de luidsprekers zijn binnen maar het geluid is heel dof. De speakers zijn in het echt een stuk kleiner als hoe ze lijken op de foto. Er zit totaal geen bass in. Onze vorige magnet luidsprekers hadden zat bass erin zitten en eigenlijk mis ik die.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Toch een sub toevoegen? De set heeft een opgegeven bereik vanaf 90hz en is daar dus echt voor ontworpen.

Of set terugsturen en een redelijk 2.0 setje neerzetten waarbij je in ieder geval van tevoren toch het bereik controleert.

[ Voor 37% gewijzigd door mr.paaJ op 26-07-2013 23:58 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:55:
Toch een sub toevoegen? De set heeft een opgegeven bereik vanaf 90hz en is daar dus echt voor ontworpen.

Of set terugsturen en een redelijk 2.0 setje neerzetten waarbij je in ieder geval van tevoren toch het bereik controleert.
Ik heb maar recht op 80% van het aankoop bedrag omdat ik hem getest heb...
Zou een subwoofer het overige bereik niet kunnen opvangen ofzo?
Afkoelingsperiode

Bij CoolSound.nl kunt u een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Voorwaarde is dat de verpakking van het product compleet, ongeopend en onbeschadigd is. Retourzendingen die hier niet aan voldoen zijn uitgesloten van retourname.

Indien aan deze voorwaarde voldaan is krijgt u het volledige bedrag exclusief portokosten uiterlijk binnen 30 dagen retour.

Indien het product of de verpakking aangetast is kan in samenspraak met de CoolSound klantenservice de volgende coulance regeling gemaakt worden:

- 90% van het aankoopbedrag retour indien alleen de verpakking van het
product aangetast is. (product is verder compleet in originele doos en
onaangetast).
- 80% van het aankoopbedrag retour indien het product gebruikt/getest is
en hierbij gebruikssporen heeft opgelopen (product is verder compleet
in originele doos en onaangetast) .

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:29:
[...]

Ik heb maar recht op 80% van het aankoop bedrag omdat ik hem getest heb...
Zou een subwoofer het overige bereik niet kunnen opvangen ofzo?

[...]
Dat is apart, nieuwe variant op het thema van koop op afstand. Hoe kun je nu beoordelen of je koop op afstand niet geslaagd is als je het nergens hebt kunnen zien/voelen zonder verpakking?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Pagina: 1