Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureTryOut
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-05 11:07
Ik heb recent een nieuwe game PC gekocht. Deze heb ik in delen gekocht zodat ik niet alles in 1 klap hoefte te betalen. Dus eerst de onderdelen puur om de pc te laten runnen, daarna de overige componenten.

De specs zijn:
Moederbord:Gigabyte G1 Sniper M3
Voeding: Corsair Enthusiast TX850M
Processor: Intel Core i5 3570 Boxed
Case: Zalman Z11 Plus
GPU: Gigabyte Geforce GTX 770 2GB
Beeldscherm: Acer G246HLBbid Zwart
SSD: Samsung 840 series Pro 256GB
RAM: Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10B

Ik had eerste de pc puur runnen op het moederbord, voeding, processor, RAM en de SSD.
Dit ging goed en ik had geen problemen.
Toen ik later de GPU installeerde werd mijn opstart process meteen een stuk langzamer.
Hij blijft een hele tijd hangen op het post boot screen (het scherm waar je op een knop moet klikken om in de BIOS/UEFI te komen), en na een tijdje gaat hij toch door met opstarten. Dan start hij Windows 7 op en gaat alles weer heel snel zoals het hoort.

Wanneer ik tijdens het post boot screen probeer in de BIOS/UEFI te komen lukt dit niet. Ik spam de DEL knop (die geeft het moederbord zelf aan), en na een hele lange tijd komt er gewoon een black screen. Hier wilt hij zelfs Windows niet meer opstarten maar kom ik ook nog steeds niet in me BIOS/UEFI.

Op het moment dat ik de GPU eruit haal gaat de boot weer snel.

Ik wil later toch mijn moederbord nog vervangen voor een ATX exemplaar met meer features maar voor nu moet ik het hiermee doen, dus ik heb dit graag opgelost. Heeft iemand enig idee wat hier gebeurt?
Alvast bedankt!

EDIT: Nog even een notatie, ik heb geen verandering gedaan aan de moederbord settings. Dus daaraan ligt het niet lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door PureTryOut op 16-07-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:42
Probeer toch nog eens de batterij eruit te halen, paar seconden wachten, en weer erin te zetten. Probeer of je nu wel in de bios kan komen.

Anders laat je kaart eruit, kijk in je bios, en kijk of er een instelling staat van de externe GPU. En kijk dan meteen eens of de time out op 1 of 2 seconden staat.

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureTryOut
Ik heb geprobeerd de CMOS te resetten maar dit ging helemaal mis.
Eerst leek het te werken, maar daarna kon ik mijn PC alleen nog maar opstarten door de 2 CMOS pinnen met elkaar te verbinden door er een metalen schroevendraaier er tussen te stoppen.
Nu doet hij zelfs dat niet meer...

Batterij eruit halen hielp helaas ook niet.
En toen ik in de BIOS kwam door de GPU eruit te halen zag ik helaas ookg een optie die iets te maken had met de externe GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureTryOut
OK somehow heb ik dat moederbord niet meer opstart gefixt.
Nu zelfde probleem als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:54
Is je scherm aangesloten op je moederbord of op je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureTryOut
Normaal op me videokaart via een HDMI poort. Wanneer ik me GPU geinstalleerd heb is namelijke de interne GPU van me moederbord uit en krijg ik geen beeld via me moederbord.
Zonder GPU heb ik mijn scherm gewoon aangesloten op me moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurec
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 15:09
Heb je hetzelfde probleem als je gebruik maakt van de tweede bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureTryOut
Ik zou niet weten hoe ik daar in moet komen.

De volgende hotkeys worden aangegeven wanneer ik me PC opstart:
DEL: Bios setup / Q-flash
F9: Systeem informatie
F12: Boot menu
END: Q-Flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:45
Een vriend van mij heeft laatst precies hetzelfde probleem gehad; ook zijn pc startte traag op na het aansluiten van de GPU. Dat bleek te liggen aan een defect in de PCI aansluiting van het moederbord of de videokaart (weet niet meer welke van de twee).

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurec
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 15:09
PureTryOut schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:43:
Ik zou niet weten hoe ik daar in moet komen.

De volgende hotkeys worden aangegeven wanneer ik me PC opstart:
DEL: Bios setup / Q-flash
F9: Systeem informatie
F12: Boot menu
END: Q-Flash
Kijk even op pagina 22 van de handleiding.
(Je kan dit regelen met DIP switches, BIOS_SW op standje 2 zetten)

Eventueel kan je dan ook de laatste BIOS flashen op bios 1 en kan je #2 als backup gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door Taurec op 17-07-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294628

kan het zijn dat in je Bios, bij advanced graphics, hij op IGD staat? want dan probeert hij namelijk je CPU/GPU aan te spreken, en niet je kaart zelf. Dit kan een boel problemen opleveren.
kijk even in je BIOS of hij op IGD of PEG staat, en probeer dit even terug te koppelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureTryOut
Hij staat bij mij op Auto, dus lijkt me dat hij vanzelf mijn GPU aanspreekt. Helaas staat PCI er niet eens bij, waarschijnlijk komt dit doordat ik de GPU eruit heb gehaald om in de BIOS te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-07 15:22
probeer eens de laatste Bios Update te installeren, deze zou alles moeten resetten naar stock instellingen, daarna GPU er in en kijken of er Bios updates zijn voor je GPU en die installeren. zorg dat je LucidVirtue zowel in het bios als in windows geheel uitzet.

Laatst was LucidVirtue bij mij een groot probleem na een bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureTryOut
Na jou aanraden heb ik de BIOS firmware geupdate. Stock zat hij op F7 en ik heb hem geupdate naar F9 (er was ook F10 maar die was in Beta en dan probeer ik hem liever niet).
Dit bleek de oplossing te zijn!

Nu met GPU kan ik gewoon in het BIOS komen en start hij gewoon snel op. Bedankt voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-07 15:22
Graag gedaan, veel plezier ermee!!!
Pagina: 1