Ik heb recent een nieuwe game PC gekocht. Deze heb ik in delen gekocht zodat ik niet alles in 1 klap hoefte te betalen. Dus eerst de onderdelen puur om de pc te laten runnen, daarna de overige componenten.
De specs zijn:
Moederbord:Gigabyte G1 Sniper M3
Voeding: Corsair Enthusiast TX850M
Processor: Intel Core i5 3570 Boxed
Case: Zalman Z11 Plus
GPU: Gigabyte Geforce GTX 770 2GB
Beeldscherm: Acer G246HLBbid Zwart
SSD: Samsung 840 series Pro 256GB
RAM: Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10B
Ik had eerste de pc puur runnen op het moederbord, voeding, processor, RAM en de SSD.
Dit ging goed en ik had geen problemen.
Toen ik later de GPU installeerde werd mijn opstart process meteen een stuk langzamer.
Hij blijft een hele tijd hangen op het post boot screen (het scherm waar je op een knop moet klikken om in de BIOS/UEFI te komen), en na een tijdje gaat hij toch door met opstarten. Dan start hij Windows 7 op en gaat alles weer heel snel zoals het hoort.
Wanneer ik tijdens het post boot screen probeer in de BIOS/UEFI te komen lukt dit niet. Ik spam de DEL knop (die geeft het moederbord zelf aan), en na een hele lange tijd komt er gewoon een black screen. Hier wilt hij zelfs Windows niet meer opstarten maar kom ik ook nog steeds niet in me BIOS/UEFI.
Op het moment dat ik de GPU eruit haal gaat de boot weer snel.
Ik wil later toch mijn moederbord nog vervangen voor een ATX exemplaar met meer features maar voor nu moet ik het hiermee doen, dus ik heb dit graag opgelost. Heeft iemand enig idee wat hier gebeurt?
Alvast bedankt!
EDIT: Nog even een notatie, ik heb geen verandering gedaan aan de moederbord settings. Dus daaraan ligt het niet lijkt me.
De specs zijn:
Moederbord:Gigabyte G1 Sniper M3
Voeding: Corsair Enthusiast TX850M
Processor: Intel Core i5 3570 Boxed
Case: Zalman Z11 Plus
GPU: Gigabyte Geforce GTX 770 2GB
Beeldscherm: Acer G246HLBbid Zwart
SSD: Samsung 840 series Pro 256GB
RAM: Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10B
Ik had eerste de pc puur runnen op het moederbord, voeding, processor, RAM en de SSD.
Dit ging goed en ik had geen problemen.
Toen ik later de GPU installeerde werd mijn opstart process meteen een stuk langzamer.
Hij blijft een hele tijd hangen op het post boot screen (het scherm waar je op een knop moet klikken om in de BIOS/UEFI te komen), en na een tijdje gaat hij toch door met opstarten. Dan start hij Windows 7 op en gaat alles weer heel snel zoals het hoort.
Wanneer ik tijdens het post boot screen probeer in de BIOS/UEFI te komen lukt dit niet. Ik spam de DEL knop (die geeft het moederbord zelf aan), en na een hele lange tijd komt er gewoon een black screen. Hier wilt hij zelfs Windows niet meer opstarten maar kom ik ook nog steeds niet in me BIOS/UEFI.
Op het moment dat ik de GPU eruit haal gaat de boot weer snel.
Ik wil later toch mijn moederbord nog vervangen voor een ATX exemplaar met meer features maar voor nu moet ik het hiermee doen, dus ik heb dit graag opgelost. Heeft iemand enig idee wat hier gebeurt?
Alvast bedankt!
EDIT: Nog even een notatie, ik heb geen verandering gedaan aan de moederbord settings. Dus daaraan ligt het niet lijkt me.
[ Voor 3% gewijzigd door PureTryOut op 16-07-2013 19:35 ]