Ten eerste wil ik mij alvast verontschuldigen:
Ik weet vrij weinig van de hedendaagse computer scene.
Ik ben een hele slechte schrijver (ik vergeet regelmatig belangrijke details te vermelden en schrijf meestal in informele zinnen)
De reden dat ik dit hier vraag is omdat ik weet dat hier wel mensen zitten die veel verstand hebben van computers.
Ik wil graag een zo snel mogelijk werkende poker pc samenstellen.
Ik heb een ruim budget over voor deze pc. (ongeveer 2500 euro)
Ik ga er zowiezo geen spellen op spelen (dus ik hoef geen geld te verspillen aan dingen die echt specifiek voor games zijn)
Ik wil er 2 schermen op aansluiten.
Ik heb de High-end game pc best buy guide van Juli gelezen en de meningen zijn nogal verschillend of deze pc ook goed zou funcioneren als videobewerkingssysteem.
Aangezien ik vele Pokersites en Pokersoftware (postgres) tegelijk draai, vermoed ik dat ik meer richting de videobewerkinsystemen op moet dan de game pcs.
De meest voorkomende verschillen die ik lees is dat een videobewerkingsysteem/pokersysteem meer RAM nodig heeft en een snellere processor. En dat de videokaart niet zo heel belangrijk.
Zijn er meer belangrijke dingen die de prestatie kan verbeteren ook al voldoet het niet helemaal aan de prijs/kwaliteit norm?
En wat zal op dit moment het beste moederbord/CPU/RAM/ssd combo zijn?
Ik dacht zelf om dezelfde typen moederbord, ram en ssd te gebruiken uit de BBG. Alleen dan 32gb, en een 256GB SSD.
Is het beter om dan 2 x 16gb ram te kopen of gewoon 1 32gb?
TOT NU TOE een ideetje:
Moederboord: Gigabyte GA-Z87X-D3H € 135,50
Geheugen: Crucial Ballistix Tactical BLT4C8G3D1608ET3LX0BEU (32GB) € 237,99
SSD: Plextor PX-256M5S 256GB € 142,-
HDD: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB € 76,85
Processor: Intel Core i7 4770K Boxed € 304,-
Ik weet vrij weinig van de hedendaagse computer scene.
Ik ben een hele slechte schrijver (ik vergeet regelmatig belangrijke details te vermelden en schrijf meestal in informele zinnen)
De reden dat ik dit hier vraag is omdat ik weet dat hier wel mensen zitten die veel verstand hebben van computers.
Ik wil graag een zo snel mogelijk werkende poker pc samenstellen.
Ik heb een ruim budget over voor deze pc. (ongeveer 2500 euro)
Ik ga er zowiezo geen spellen op spelen (dus ik hoef geen geld te verspillen aan dingen die echt specifiek voor games zijn)
Ik wil er 2 schermen op aansluiten.
Ik heb de High-end game pc best buy guide van Juli gelezen en de meningen zijn nogal verschillend of deze pc ook goed zou funcioneren als videobewerkingssysteem.
Aangezien ik vele Pokersites en Pokersoftware (postgres) tegelijk draai, vermoed ik dat ik meer richting de videobewerkinsystemen op moet dan de game pcs.
De meest voorkomende verschillen die ik lees is dat een videobewerkingsysteem/pokersysteem meer RAM nodig heeft en een snellere processor. En dat de videokaart niet zo heel belangrijk.
Zijn er meer belangrijke dingen die de prestatie kan verbeteren ook al voldoet het niet helemaal aan de prijs/kwaliteit norm?
En wat zal op dit moment het beste moederbord/CPU/RAM/ssd combo zijn?
Ik dacht zelf om dezelfde typen moederbord, ram en ssd te gebruiken uit de BBG. Alleen dan 32gb, en een 256GB SSD.
Is het beter om dan 2 x 16gb ram te kopen of gewoon 1 32gb?
TOT NU TOE een ideetje:
Moederboord: Gigabyte GA-Z87X-D3H € 135,50
Geheugen: Crucial Ballistix Tactical BLT4C8G3D1608ET3LX0BEU (32GB) € 237,99
SSD: Plextor PX-256M5S 256GB € 142,-
HDD: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB € 76,85
Processor: Intel Core i7 4770K Boxed € 304,-
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 18:59 ]