Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptopadvies gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop voor studie en vrije tijd. Het hoeft geen game machine te zijn, daar heb ik al een adequate desktop voor. Films kijken in hoge kwaliteit zou wel relaxed zijn.

Ik twijfel tussen:
Macbook Air (13")
Sony Vaio 13 Pro (13")
Macbook Pro (15" retina)

In hoeverre is 13" op de lange termijn 'fijn' en hoe handig is de grootte op de lange termijn? Does size matter?
Bij lang typwerk geen irritatie of upscaling naar een grotere machine wenselijk?
Ik ben thuis een 27" gewend en werk weinig op laptops.
Verder ben ik een leek op OSx gebied betreft (nooit een apple gehad) hoe gewennig is die overstap?

Hartelijk dank alvast!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor lang typwerk kan een 13 inch machine prima zijn. Ik heb zelf een Sony Vaio S13 en daar kan je perfect uren op typen. Deze heeft dan ook meer travel dan de apparaten die jij noemt (behalve de Macbook Pro volgens mij).

Ik merk wel dat je soms een klein beetje 'gaar' wordt van lang achter het 13 inch scherm zitten. Dit kan er echter ook aan liggen dat ik het merendeel van mijn pc-tijd achter een 24 inch scherm zit :).

Oh ja, je topic hoort volgens mij in Laptop Aankoopadvies thuis.

[ Voor 7% gewijzigd door Cobiwan op 16-07-2013 18:20 ]

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Films kijken in hoge kwaliteit doe je niet op een laptop zonder 1080p scherm. Streep dus laptops met 768 of 900p maar af.

Verwijderd

Zat zelf te twijfelen tussen dezelfde machines, heb gekozen voor de sony vaio pro. De specs en het scherm zijn niet te overtreffen.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15
aangezien je eisen niet heel erg toereikend zijn. laptop voor studie en vrije tijd voldoet denk ik elke laptop.

Kun je eens beschrijven welke werkzaamheden je verwacht te moeten doen op laptop voor de studie? Is dit puur office en wat internet werk of ook grafische, code inkloppen oid..

want de voorgestelde laptops zijn alle 3 mooie apparaten maar wellicht wel overpriced voor hetgeen je ermee gaat doen. Zeker als je nog een leek bent op het gebied van OSX. Snap dan de keuze voor een retina macbook pro ook niet zo snel behalve de hoge resolutie...

kortom licht je zoektocht nader toe en kom eventueel met andere zaken: budget, schermgrootte, geheugen, opslag....

...