Op zoek naar een pci slot exhaust

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gesshoku
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 19:46
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een pci slot exhaust die minimaal twee plaatsten heeft voor ventilatoren. Het idee is dat ik er een direct boven mijn videokaart kan plaatsen zodat de warme lucht die mijn koeler naar boven blaast direct wordt afgezogen en via de pci slot wordt afgevoerd. Nu wordt namelijk de warme lucht aangezogen door mijn cpu-koeler. Ik heb een aftermarket videokaartkoeler gekocht om geluidsproductie te minimaliseren, maar nu wordt dus mijn cpu sneller warm waardoor die ventilator weer harder gaat draaien.

Ik heb lang gezocht, maar het enige degelijke wat ik kon vinden was de Lian Li BS-08. Het probleem hiermee is echter dat deze verkeerd om is geplaatst (voor mij althans). Dus mijn vraag aan jullie: weten jullie van een dergelijk product?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10 18:31
pci slot fan, google maar eens, veel opties.

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gesshoku
Je moet even het verhaaltje onder de titel lezen. Zoals ik heb geschreven heb ik al een lange tijd gezocht maar kon ik niet datgene vinden waar ik naar opzoek was (ik post natuurlijk niet een vraag op een forum zonder eerst goed te zoeken :P ). De fans die je te zien krijgt als je daar op zoekt voldoen niet aan de criteria die ik hierboven omschrijf (mogelijkheid voor twee ventilatoren en andersom geplaatst, zodat de lucht goed aangezogen wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

het beste wat je eigenlijk kan doen is om in de sidepanel van je kast een ventilator te plaatsen.

simpele mod, weinig werk maar zeer effectief.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gesshoku
Klopt, ik heb echter al een ventilator (80mm weliswaar) op mijn sidepanel gemonteerd, maar deze is op dezelfde hoogte als de ventilator van mijn cpu-koeler. De warmte wordt weliswaar verspreid, maar is niet voldoende om mijn processor koel en stil te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 22:33
Kan je niet iets hiermee?

pricewatch: Nexus Wave Air

[ Voor 33% gewijzigd door SouLmaN op 17-07-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gesshoku
Hmm, dan zou ik hem aan de bovenkant dicht moeten maken en aan de achterkant een extra open pci bracket moeten plaatsen. Dan heb ik inderdaad dat waar ik naar op zoek ben, maar heb jij/heeft iemand een idee hoe je hem op die manier kan modden?

Edit: Ik zie dat je het product van Scythe Slot Rafter naar Nexus Wave Air hebt veranderd. Het is alleen niet helemaal ideaal, om twee dingen: ten eerste wordt de warme lucht niet direct boven de videokaart afgezogen (mijn koeler steekt iets uit dus zal een groot deel alsnog naar boven worden geblazen). En ten tweede: ik heb eigenlijk geen plaats om iets dergelijks aan de achterkant van mijn computer te plaatsen. Maar bedankt voor de suggesties! :)

[ Voor 48% gewijzigd door Gesshoku op 18-07-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

hoe is de airflow van je pc verder?
misschien moet je gewoon een paar extra fans op zuigen zetten zodat je geen overdruk krijgt met hot pockets.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:28:
hoe is de airflow van je pc verder?
misschien moet je gewoon een paar extra fans op zuigen zetten zodat je geen overdruk krijgt met hot pockets.
^ Dat, en kun je eventueel een foto plaatsen? Misschien kun je een soort windtunnel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gesshoku
Volgens mij wel prima, maar het kan altijd beter; vooral als je je pc zo stil mogelijk wilt hebben ;) Ik heb aan de voorkant een intake ventilator (is de enige intake ventilator), aan de achterkant een outtake ventilator, op mijn zijpaneel twee outtake ventilatoren en verder de ventilator van de voeding aan de bovenkant. Ik kan natuurlijk de ventilatoren harder zetten, maar oververhitting is niet het probleem. Daarom is zo'n specifieke pci slot blower/exhaust een goed oplossing, maar ik begin langzaam te twijfelen dat zoiets wat ik zoek niet bestaat :/ Maar bedankt voor het meedenken :)

Edit: Een windtunnel? Klinkt als veel lawaai :o Wat moet ik me daarbij voorstellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Gesshoku op 18-07-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In het zijpaneel kiezen voor intake, geen outtake.

Als temperatuur geen issue is, waarom dan wel extra fans plaatsen? Wil je de CPU fan stiller hebben vervang die dan, dat is de simpelste oplossing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Meer fans toevoegen om de PC stiller te maken ?

Zorg gewoon voor zoveel mogelijk koeloppervlakte. Pak de grootste CPU koeler die er is en zet er een zo groot mogelijke fan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gesshoku
Hmm dan zou ik meer intake hebben dan outtake. Hierboven wordt aangeraden meer outtake te hebben (als ik het goed begrijp), maar volgens mij zijn de meningen over intake vs outtake over het internet erg over verdeeld.

Extra fans wil niet direct meer geluidsproductie betekenen: beter meerdere fans op lagere rotatiesnelheid als minder fans op hogere snelheid (met evenveel luchtverplaatsing).

Een nieuwe cpu-koeler zou inderdaad al een verbetering zijn, maar daarmee wordt niet het probleem opgelost (namelijk de warme lucht die mijn videokaart-koeler omhoog blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:46
50/50 is gewoon goed, misschien als je echt tot het uiterste gaat dat een andere verhouding beter is.
Ik denk dat jouw problemen al opgelost zijn zodra je fatsoenlijke air flow hebt.(dus zoals hierboven vermeld zij fans veranderen naar intake)

[ Voor 14% gewijzigd door saveljos op 18-07-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het heeft gewoon weinig nut om lomp veel lucht in de PC te gaan blazen als het probleem de CPU koeler is. Als je een PC hebt met goede CPU koeler is 1x 120mm intake en 1x80mm outake zat. Ik zie soms PC's met 3x 120mm intake en nog eens 3x 120mm outake. Dat zorgt alleen maar voor meer herrie en is totaal niet nodig. Mijn PC draait met 2x80mm intake waarbij de fans op 7 volt draaien. Nou is de boel wel watergekoeld, maar al die fans die ik soms zie zijn er nergens goed voor.

En of je CPU nou stressed 50 of 65 is, wat maakt dat dan uit ? Ik draai op dit moment met high-end waterkoeling idle op 50 graden. Dat kan ook 35 zijn maar dan staat er een herrie kast naast mij.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 18-07-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gesshoku schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:31:
Hmm dan zou ik meer intake hebben dan outtake. Hierboven wordt aangeraden meer outtake te hebben (als ik het goed begrijp), maar volgens mij zijn de meningen over intake vs outtake over het internet erg over verdeeld.
Als jij koele lucht bij je processor wilt hebben kan je die het beste naar binnen blazen op die plek, dat zal effectiever werken.
Een nieuwe cpu-koeler zou inderdaad al een verbetering zijn, maar daarmee wordt niet het probleem opgelost (namelijk de warme lucht die mijn videokaart-koeler omhoog blaast.
Is dat een probleem dan?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 21:19

Deathchant

Don't intend. Do!

Lian-Li BS08 misschien?
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y287/world89/Computer%20stuff/IMG_0188.jpg

Te koop bij Highflow: http://www.highflow.nl/fa...systeem-cooler-black.html

Als je toch een beetje handig bent, kun je ook het bracket erafhalen en andersom erop zetten. Dan is je probleem ook opgelost.

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 19-07-2013 11:49 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1