Sinds ik al een aantal weken geleden problemen heb gehad met mijn laptop tijdens gamen (forse fps drops van 110 naar 23 of lager) had ik dus besloten om een schone installatie uit te voeren. Windows 7 cd erin en alles geinstalleerd.
Nieuwste drivers geinstalleerd voor mijn videokaart (320.xxx)
Vandaag dus weer een aantal spellen erop gezet maar na en half uurtje of 3 kwartier begint hij erg warm te worden en gaat mijn fan af en toe op volle snelheid draaien en dan weer wat minder (wss omdat de gpu/cpu wat koeler is?)
En dat blijft zo doorgaan: draait op volle snelheid, daarna weer langzamer etc
Dan weet ik al zelf wel dat mijn laptop te warm wordt (ook met het warme weer)
Maar tijdens de fps drops gaat mijn fan op lage snelheid draaien (en gaat ook gewoon niet harder)
Pas na 5 minuten ong gaat hij weer op volle toeren en gaat mijn fps weer omhoog in games....
Fan is ook gewoon schoon en zoals gezegd, heb ik zojuist windows 7 er opnieuw op gezet.
Wil zelf nu geen extra fan kopen (voor onder de laptop)
maar ik wil graag weten waarom mijn fan bijna stopt met draaien als ik fps drops heb en de laptop erg warm is. En dat hij pas na 5 minuten weer harder gaat draaien.
Is hier ergens een instelling voor?
laptop:
MSI CX640DX
I3 - 2330m
Geforce 540m gt 2 GB
4 Gb Ram
Nieuwste drivers geinstalleerd voor mijn videokaart (320.xxx)
Vandaag dus weer een aantal spellen erop gezet maar na en half uurtje of 3 kwartier begint hij erg warm te worden en gaat mijn fan af en toe op volle snelheid draaien en dan weer wat minder (wss omdat de gpu/cpu wat koeler is?)
En dat blijft zo doorgaan: draait op volle snelheid, daarna weer langzamer etc
Dan weet ik al zelf wel dat mijn laptop te warm wordt (ook met het warme weer)
Maar tijdens de fps drops gaat mijn fan op lage snelheid draaien (en gaat ook gewoon niet harder)
Pas na 5 minuten ong gaat hij weer op volle toeren en gaat mijn fps weer omhoog in games....
Fan is ook gewoon schoon en zoals gezegd, heb ik zojuist windows 7 er opnieuw op gezet.
Wil zelf nu geen extra fan kopen (voor onder de laptop)
maar ik wil graag weten waarom mijn fan bijna stopt met draaien als ik fps drops heb en de laptop erg warm is. En dat hij pas na 5 minuten weer harder gaat draaien.
Is hier ergens een instelling voor?

laptop:
MSI CX640DX
I3 - 2330m
Geforce 540m gt 2 GB
4 Gb Ram