Toon posts:

Op zoek naar een ABIT BM6 mainboard

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een leverancier die nog een BM6 op voorraad heeft. Na mislukte pogingen om een Celeron 566 over te klokken met een ASUS CUBX en CUV4X ben ik verder gaan zoeken en kwam op het anandtech forum een paar berichten tegen over tevreden celeron overclockers die goede resultaten hadden met de BM6.

mvg,

Roberto Koelewijn
ps. 2de hands mag ook

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Waarom neem je niet gewoon de ZM6? Is identiek aan de BM6, alleen gebruikt het bord de ZX100 chipset. Deze is ook weer qua performance identiek aan de BX alleen:

-niet meer dan 4 geheugenbanken (is 2 dooblesided memorymodules)
-4 PCI masters i.p.v. 5
-ehhh ... dat was het volgens mij.

Ik heb de ZM6 ook gehad; erg goed bord. En de ZM6 is nog wel volop te verkrijgen, dus waarom niet? Mocht je me niet vertrouwen >:), check dan maar wat (oude) reviews http://www.reviewclick.com . Good luck.

PC Specs

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
ik kan je a) vertellen dat je noway nooit never een celeron 566 kan overklokken
mocht het b) een Celly 2 zijn waar heb ga je een socket naar socket converter kopen, die zoek ik ook
c) heb zelf ook een bm6, ben er tevreden mee maar hij heef niet veel fsbusjes en is daarom helemaal niet ideaal om mee over te klokken. Voor de rest maakt het helemaal niet uit wat voor board je neemt als er maar veel fsbusjes opzitten want die vergemakkelijken het overklokken. Elk bx bordje kan tot een 100MHz fsb bus, maar de meeste kunnen hem ook wel op 150MHz draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Ceasar,

1) Ik heb mijn Celeron 566 reeds overclocked 952 bij 1.9 V echter niet stabiel (ligt misschien aan de combinatie board en converter) Daarom ben ik nu op zoek naar dit board.

2)Met de laatste bios update (QT voor BM6 en QU voor ZM6) kun je een Celeron 566 en 600 op de BM6 en ZM6 zetten zonder converter.

3)Ik weet dat er niet veel fsb instellingen zijn maar 110 en 112 zijn de freq. waar ik het meeste in geinterresseerd ben.