Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,
Hopelijk kan een van jullie mij helpen met het volgende probleem.

Ik heb een Gigabyte ga-78lmt-usb3 Moederbord en daarop heb ik ook nog een Radeon 6950 GPU zitten.
Nu zou ik graag mijn onboard videokaart actief zetten terwijl mijn radeon 6950 ook blijft werken.
Ik heb zelf wat zitten zoeken in de bios, maar ik kan de juiste optie niet vinden. Nu moet ook ook toegeven dat ik niet heel veel verstand heb van die opties. Dus voor ik iets kapot maak zou ik graag het volgende willen weten.

Is dit eigenlijk wel mogelijk?
En zo ja, hoe kan ik het instellen.

Ik heb namelijk een 17 inch tft monitor dat ik ook aan zou willen sluiten, maar daar is helaas op mijn radeon niet nog een analoge poort voor.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:31
Voor zover ik weet schakelt de onboard videokaart altijd uit als er een extra videokaart in de pc zit.
Het is dus niet mogelijk deze allebei tegelijk te gebruiken.
Een oplossing is om een videokaart te kopen waar wel meerdere uitgangen op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Nee.

Om je dan toch te helpen: Welke monitoren heb je momenteel (Wees AUB wat specifieker en noem ALLE aansluitingen op deze monitoren..)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 monitoren met een vga aansluiting,
1x samsung syncmaster (het type durf ik zo niet te zeggen) maar heeft alleen een VGA aansluiting.
1x Benq T720 Ook met een VGA aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

noloog schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:17:
Voor zover ik weet schakelt de onboard videokaart altijd uit als er een extra videokaart in de pc zit.
Het is dus niet mogelijk deze allebei tegelijk te gebruiken.
Een oplossing is om een videokaart te kopen waar wel meerdere uitgangen op zitten.
D4NG3R schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:17:
[...]

Nee.

Om je dan toch te helpen: Welke monitoren heb je momenteel (Wees AUB wat specifieker en noem ALLE aansluitingen op deze monitoren..)
Fout. In je BIOS kan je aangeven wat je IGPU moet doen, aan, uit of automatisch. Standaard is automatisch, waarbij 't zichzelf uit zal schakelen als er een aparte videokaart gedetecteerd wordt. Deze optie is wel afhankelijk van je moederbord en BIOS, sommige hebben geen 'aan' optie, alleen uit of auto.

Even de handleiding van het moederbord gedownload en hier staat in dat je 't kan vinden onder M.I.T > IGX Configuration.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hero of Time schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:14:
[...]

[...]

Fout. In je BIOS kan je aangeven wat je IGPU moet doen, aan, uit of automatisch.
In 99/100 gevallen word de dedicated GPU uit gezet wanneer de IGP aan word gezet. Dit brengt de TS nog steeds nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 13:40

Eagle Creek

Breathing security

D4NG3R schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:16:
[...]

In 99/100 gevallen word de dedicated GPU uit gezet wanneer de IGP aan word gezet. Dit brengt de TS nog steeds nergens.
De vraag is dus of dat 'automatisch' hier betekent dat het zichzelf uitschakelt bij een dedicated GPU (wat volgens mij standaardgedrag is) of dat het betekent dat het zichzelf wel uitschakelt bij een dedicated GPU maar zichzelf nog steeds in kan schakelen bij een gedetecteerde aansluiting.

Overigens zit ik vooralsnog aan de 'nee het is niet mogelijk' kant :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En ik blijf bij het punt "is mogelijk", omdat m'n HTPC die optie heeft in het BIOS (UEFI) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

D4NG3R schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:16:
[...]

Nee hoor. Dat kun je vaak prima instellen op de manier die jij wilt.

Vroeger toen we nog met AGP zaten was dat anders, maar je kunt in veel gevallen prima de IGP naast een losse GPU gebruiken. Ook al is het misschien niet de standaardinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TERW_DAN schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:39:
[...]

Nee hoor. Dat kun je vaak prima instellen op de manier die jij wilt.

Vroeger toen we nog met AGP zaten was dat anders, maar je kunt in veel gevallen prima de IGP naast een losse GPU gebruiken. Ook al is het misschien niet de standaardinstelling.
Ik zie het zelf pas sinds een half jaar - jaartje weer een beetje opkomen met de grafische chips op Intel en AMD processoren. Maar daar voor was het vrijwel altijd zo dat je een van de twee gebruiken kon. En niet tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan vraag ik me af met welke borden jij gewerkt hebt. Want dit soort dingen zie ik al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:14:
[...]

[...]

Fout. In je BIOS kan je aangeven wat je IGPU moet doen, aan, uit of automatisch. Standaard is automatisch, waarbij 't zichzelf uit zal schakelen als er een aparte videokaart gedetecteerd wordt. Deze optie is wel afhankelijk van je moederbord en BIOS, sommige hebben geen 'aan' optie, alleen uit of auto.

Even de handleiding van het moederbord gedownload en hier staat in dat je 't kan vinden onder M.I.T > IGX Configuration.
Ik had hier inderdaad ook wat over gevonden en de optie kwam ik ook tegen in de bios.
http://download.gigabyte....ga-78lmt-usb3_v.4.1_e.pdf
Mogelijke opties voor IGX zijn:

Auto BIOS automatically determines the primary display port for output, depending on to
which port the display device is connected, D-SUB/DVI-D or D-SUB/HDMI. (Default)

D-SUB/DVI Sets the D-SUB/DVI-D as the graphics display.
D-SUB/HDMI Sets the D-SUB/HDMI as the graphics display

Zit hier de juiste optie bij, of heb ik pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

D-SUB is die mooie blauwe, analoge VGA aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus van auto afhalen en op D-Sub/DVI zetten zou voldoende moeten zijn om hem actief te houden? Aangezien hij momenteel gewoon geen singaal geeft (atm is alleen mijn Radeon actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Je moet als je de IGP ook wil gebruiken er wel geheugen aan toewijzen. Heb je dat wel gedaan? Zie blz. 25 (niet van de PDF maar die onderaan elke pagina) van de gelinkte handleiding. Op pagina 31 staat hoe je je default display (onboard, PCI etc.) in kunt stellen.

Op pagina 13 kun je zien wat je aan mogelijkheden hebt met de IGP. Je kunt natuurlijk naast de ene D-SUB de andere middels een verloopstekker op de DVI aansluiten.

Ik ben er niet zeker van of je mobo het trouwens kan, onboard en PCI graphics tegelijk. Zoveel heb ik niet opgezocht.

O, en een leermoment van mijzelf een paar weken terug: ik wilde hetzelfde maar mijn proc bleek geen GPU te hebben. Welke heb je? Want anders gaat het nooit wat worden. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Bastien op 16-07-2013 21:12 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Pagina: 1