[Aankoopadvies] 1100 euro game pc

Pagina: 1
Acties:

• vlasgul
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Hey tweakers,

Ben de afgelopen week bezig geweest om mij te oriënteren voor het bouwen van een echte game pc.
Het budget van de pc ligt rond de 1100 euro.

Wat ik er mee wil kunnen doen is spellen als Diablo III en Guild Wars 2 op max spelen.
Er zijn een aantal belangrijke punten die ik niet wil met deze pc:
  • ik ga deze pc niet overclocken
  • ik wil maar 1 videokaart in de pc hebben
  • ssd van 128 gb is groot genoeg
Qua merken heb ik weinig voorkeuren al wil ik wel graag een Intel processor.
Geluidsproductie is niet erg belangrijk, ik wil gewoon dat die snel is.
Na verschillende setups en dergelijke te hebben gelezen ben ik tot de volgende setup gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 195,36€ 195,36
1ASRock H87M Pro4€ 76,50€ 76,50
1MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC€ 364,-€ 364,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 76,85€ 76,85
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 134,-€ 134,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,50€ 59,50
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 85,90€ 85,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.048,11

Het enige product uit dit lijstje dat ik sowieso wil is de behuizing, ik vind deze erg mooi en zal daarom geen andere aanschaffen.

Een paar vragen over deze setup:
  • werken alle onderdelen goed met elkaar? in de alternate pc builder kon ik deze voeding namelijk niet kiezen..
  • heb ik de extra processor koeler wel nodig als ik niet ga overclocken?
  • heeft de voeding genoeg kracht?
  • voor het ram geheugen zit ik te twijfelen of ik niet beter deze kan kopen: pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Bedankt voor jullie advies alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door vlasgul op 16-07-2013 16:45 ]

• Elbino
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:28
Je kunt de K-processor en het Z-class moederbord achterwege laten als je geen ambitie tot overclocken hebt.
Een I5 4670 en een B of H-class moederbord volstaan dan.

• GHE
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-04 14:56

GHE

@hierboven, Elbino bedoelt de http://tweakers.net/price...l-core-i5-4570-boxed.html
De stock cooler volstaat. De cooler die je nu hebt is wel stiller, maar aangezien geluid geen probleem is zou ik daar niet voor kiezen.

Als je niet gaat overclocken en maar 1 videokaart installeert volstaat een mindere voeding ook, dit systeem trekt ongeveer 350W namelijk:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 47,40€ 47,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 47,40

Waarom twijfel je over het geheugen? Wat je nu hebt volstaat, je zult weinig tot geen prestatieverschil zien met de andere optie. is zelfs beter (lagere CAS Latency)

Verder leuke build, succes! :)

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 08:26
GHE schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:36:
@hierboven, Elbino bedoelt de http://tweakers.net/price...l-core-i5-4570-boxed.html
De stock cooler volstaat. De cooler die je nu hebt is wel stiller, maar aangezien geluid geen probleem is zou ik daar niet voor kiezen.

Als je niet gaat overclocken en maar 1 videokaart installeert volstaat een mindere voeding ook, dit systeem trekt ongeveer 350W namelijk:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 47,40€ 47,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 47,40

Waarom twijfel je over het geheugen? Wat je nu hebt volstaat, je zult weinig tot geen prestatieverschil zien met de andere optie. is zelfs beter (lagere CAS Latency)

Verder leuke build, succes! :)
Waarom zou hij de 4570 bedoelen? Volgens mij bedoelt hij toch echt de niet K versie van de 4670: pricewatch: Intel Core i5 4670 Boxed . Je kunt idd beter voor een H-moederbord gaan. Deze heeft dezelfde eigenschappen als een Z moederbord op het overklokken na. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: ASRock H87 Pro4.
Voor de power supply is het vaak juist beter iets meer te nemen dan je nodig hebt. Zo blijft de temperatuur lager en is de pc stiller.

Mijn PC

• GHE

GHE

Ah dankje, was met meerdere dingen bezig en toen is er iets mis gegaan

• vlasgul
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

@GHE ik twijfelde over het ram geheugen omdat ik daar niet echt verstand van heb, en degene die ik linkte lijkt een stuk populairder te zijn. Maar als jij zegt dat die ik nu heb beter is dan laat ik hem er lekker bij staan!

Ik zal de processor vervangen voor de niet K versie van de 4670.

Voor het moederbord zal ik een H87 versie uitzoeken. Zijn er nog belangrijke zaken waar ik op moet letten hierbij? Ik heb even snel gekeken en er zijn toch wel prijs verschillen van 20-30 euro tussen verschillende uitvoeringen.

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 08:26
vlasgul schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:03:
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

@GHE ik twijfelde over het ram geheugen omdat ik daar niet echt verstand van heb, en degene die ik linkte lijkt een stuk populairder te zijn. Maar als jij zegt dat die ik nu heb beter is dan laat ik hem er lekker bij staan!

Ik zal de processor vervangen voor de niet K versie van de 4670.

Voor het moederbord zal ik een H87 versie uitzoeken. Zijn er nog belangrijke zaken waar ik op moet letten hierbij? Ik heb even snel gekeken en er zijn toch wel prijs verschillen van 20-30 euro tussen verschillende uitvoeringen.
Dit zit meer in de extra's. Bijvoorbeeld meer sata poorten, betere geluidskaart, etc. De chipset die er in zit is bij elk moederbord hetzelfde dus erg grote prestatieverschillen zijn er niet. Kies gewoon een moederbord die heeft wat jij nodig hebt.

Mijn PC

• GHE

GHE

Dat geheugen is al een stukje langer op de markt, vandaar de populariteit ;)

Kies een H87 moederbord waarmee je de aansluitingen op je voorzijde van je behuizing kan aansluiten (3.5mm headset, eSATA, Microfoon, 2x USB 2.0, 2x USB 3.0). De optie van jorisderoo heeft dat allemaal.

[ Voor 23% gewijzigd door GHE op 16-07-2013 16:22 ]

• vlasgul
Heb het moederbord gekozen dat jorisderoo heeft aangegeven.
Heb mijn openingspost aangepast met de nieuwe producten, al weer 100 euro bespaard!

Enige puntje is dan nog de voeding, werkt de voeding die ik nu heb gewoon met het moederbord en dergelijke? Aangezien ik bij de pc builder van alternate niet de keuze kreeg om deze te gebruiken ben ik bang dat het een slechte keuze is..

Raden jullie een andere voeding aan?

• GHE

GHE

Ik zou daar niet teveel waarde aan hechten, het kan wel gewoon. Waarschijnlijk komt het doordat de voeding daar niet op voorraad is en de levertijd onbekend is, of de builder is gewoon brak ;)

• vlasgul
Oké dan laat ik het lekker zo, heb ik een mooi systeem!

Bedankt GHE, joris en elbino voor de hulp!!

Kan ik nu gaan sparen om alles te kopen haha. Weet ik tenminste waar ik voor spaar!
Zal in de toekomst wel wat foto's maken als het systeem klaar is.

• GHE

GHE

Graag gedaan, succes met de build!
Pagina: 1