Toon posts:

nieuwe videokaart systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben van plan om in het volgende systeem een nieuwe videokaart te doen, wat is de best mogelijke?
(oude kaart was 4890,budget is geen probleem)

550 W modulaire Fatal1ty gamers voeding
Asrock 880GMH/USB3 socket AM3 moederbord
AMD Phenom II X4 processor 4 x 3,2 Ghz
Artic cooling Alpine 64 GT koeler
2 x 2 Gb Corsair Veangence DDR3 1600 Mhz geheugen
Seagate Barracuda 7200 rpm 500 Gb harddisk SATA
Club 3D HD4890 superclock edition met 1 Gb DDR5 geheugen
7.1 channel audio met blue-ray audio support
DVD speler/brander SATA
Windows 7 Ultimate

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Hey,

Ik zou toch even vermelden welke resolutie je gebruikt, wat je wilt kunnen met je nieuwe GPU (welke games, kwaliteit e.d.) anders wordt het lastig iets aan te raden. In dit geval is het beste wat ik je kan zeggen; kijk in de recentste Best-Buy Guide. Daarbij is er sinds niet al te lang een specifiek forum voor componenten aankoop advies ;)

Verwijderd

Topicstarter
de bedoeling is dat ik moderne games vrijwel allemaal op medium/high met resolutie 1680x1020 kan spelen en dat ie ook nog wel 2 jaar meegaat

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
dan zou ik niet voor de duurste kaart gaan. 1690x1020 is geen superhoge resolutie. heb zelf 2560x1600 en op die resolutie kan ik de meeste games ook op medium spelen. op 1920x1080 zelfs op ultra.

bij nvidia zou ik denken aan de gtx 660ti. maar zou in de prijsrange van de 200/250 euro gaan zitten. Kan je een tijdje mee vooruit, en prijs/kwaliteit erg goed. Dan kan je over enkele jaren weer eens een kaart kopen van die prijsklasse, en die is dan wel weer sneller als dat je nu een kaart koopt van 500 euro.

Deze is altijd wel leuk. Prijs/kwaliteit verhoudingen van de videokaarten. Komt alweer uit juni, maar het idee is wel duidelijk.
http://www.tomshardware.c...iew,3107-performance.html

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 16-07-2013 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens verhalen gehoord over dat je gpu te snel kan zijn voor je cpu waardoor de gpu veel minder presteert maar wanneer speelt dit probleem echt op

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
daar heb ik niet direct een antwoord op.... maar sommige games zijn meer CPU heavy dan andere games... denk niet dat de CPU de GPU direct "ophoud". maar dat de CPU de game niet kan bijbenen waardoor je dus gestotter krijgt.

in het Best Buy Budget gamesysteem wordt een soortgelijke processor gebruikt als jij hebt. dus blijkbaar moet het wel werken. maar het blijft budget natuurlijk. Misschien kan een ander hier meer licht op werpen.

voor de videokaart: de 660ti is opgevolgd door de 760. Volgens tweakers, zelfde prijs en 25% sneller. dus dan zou ik die kiezen

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 16-07-2013 16:15 ]

Pagina: 1