2560x1080: Palit GTX 770 Jetstream 2GB voldoende?

Pagina: 1
Acties:

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Beste Tweakers,

Ik zit op dit moment in een RMA proces en ben in de gelegenheid gesteld een crediteringsbedrag van €67,90 te gebruiken. Graag zou ik hiervan de Gigabyte GTX560Ti SOC die ik op dit moment heb upgraden. Ik heb namelijk enkele weken geleden een nieuwe monitor gekocht waar ik tot op heden tevreden over ben (pricewatch: LG 29EA93-P Zilver, Zwart) maar de resolutie van 2560x1080 vindt de GTX560Ti niet zo geweldig bij het fullscreen spelen van games.

Het beeld hapert dan soms elke minuut, het flikkert soms zwart of het spel crashed met een melding die betrekking heeft op het falen van de GPU (precieze melding kan ik nu even niet tevoorschijn halen vanwege een clean install op een nieuwe SSD).
edit:
WoW bijvoorbeeld kan niet in FULLSCREEN gespeeld worden zonder te crashen, maar wel windowed. M'n broer kan met zijn HD7970 voor zover ik weet wel WoW op 5960x1080 spelen indien hij zou willen

Nu wil ik dus een nieuwe GPU en ik twijfel een beetje tussen de Palit GTX770 Jetstream 2GB of 'n HD7970 (of 'n 770 van een ander merk?). Nu is Palit een van de goedkoopste in de GTX770 markt en de Jetstream behoort tot de snelst factory OC'ed 770's. Kijk je bijvoorbeeld naar de MSI Lightning, dan betaal je al gauw €60,- extra voor met name een 'bekender' merk en een hogere resale value, die je om te beginnen als meerprijs al hebt neergelegd.

Zijn er grove voordelen aan het kiezen voor een HD7970 ipv 'n GTX770 in jullie ogen? Ik speel vooral games als Call of Duty, Starcraft en WoW en 't liefst op hoge settings uiteraard, anders is dat ook zonde van die mooie monitor ;). Begin 2014 zal aan dit lijstje ook Titanfall worden toegevoegd.

Groeten,

Pascal

[ Voor 6% gewijzigd door Pascalx op 16-07-2013 14:37 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-02 21:48
De door jouw genoemde games zijn allen getest in onderstaande reviews van de MSI en Zotac GTX770's:
- MSI GTX770 TF
- Zotac GTX770

Hierbij kan je het beste kijken naar de resultaten bij de resolutie van 2560x1600, een resolutie die nog een flink stuk zwaarder is dan die van jou. Presteert de kaart daar goed, dan zal hij het in jouw geval zeer goed doen.

In ieder geval blijkt dat in die games een GTX770 zeer goede framerates haalt. Bij de zwaardere games, zoals Crysis 3, dan pas presteert de HD7970 gelijk en zullen beide kaarten het wat zwaar te voortduren krijgen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT