De verbinding met Exchange is niet beschikbaar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514627

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een netwerk met een Small business server 2011 met een Exchange server 2010 op. Nu heb ik een aantal e-mail accounts die goed werken en 1 account dat het niet doet. Deze was ingesteld op een outlook en als ik die outlook nu opstart krijg ik een aantal foutmeldingen:
  • Microsoft Exchange is niet beschikbaar. Kan je op 'Opnieuw', 'Offline Werken' of 'Annuleren' klikken. Klik je op 'Offline werken' krijg je onderstaande foutmelding.
    http://tinypic.com/r/7251ch/5
  • Aanmelden met Outlook is niet mogelijk. Controleer of u een verbinding hebt met het netwerk en of u de juiste server en postvaknaam gebruikt. De Verbinding met Microsoft Exchange is niet beschikbaar. Outlook moet online zijn of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien.
    http://tinypic.com/r/3144aaw/5
  • Geeft dan het kader weer waarin je de Microsoft Exchange-server kan aanpassen en het Postvaknaam, klik je dan op 'Naam controleren' dan krijg je volgende foutmelding.
    http://tinypic.com/r/10cw08k/5
  • De verbinding met Microsoft Exchange is niet beschikbaar. Outlook moet online zijn of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien.
    http://tinypic.com/r/wl6tu8/5
Ik heb dan het account op een andere computer ingesteld en ook daar krijg ik dezelfde problemen.
Het controleren van de namen lukt ook niet.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 514627 op 17-07-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Staat de settings van het e-mail account hetzelfde als de accounts die wel werken? Een spatie of een typo wil al snel roet in het eten gooien.
Kan je ook als een test een wel werkend account op de betreffende pc erop zetten? Als die welk werkt, dan kan je zo een cross check doen wat er anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 15:32

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Denk dat je meer richting van de DNS server moet kijken, probeer eens een nslookup van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

Welke versie van Outlook gebruik je? Outlook 2003 icm Exchange 2010 kan en zal problemen geven. Heb je Exchange caching aan of uit staan? Werkt het wel obv IP adres.

Zie je de gebruiker terug in de SBS management console? Indien niet, rollen opnieuw toekennen.
Kun je de server pingen. Configureer Outlook op een PC waar het met een ander account wel goed gaat.
Staat Outlook voor dit account niet stiekem op Compatibility mode? (Geeft leuke problemen!}
Verwijder Outlook profiel. Evt. schone PC pakken en daarme testen.
Er kan een probleem zijn met het user profiel..
Etc. Kortom: er ontbreekt nogal wat aan informatie en er valt genoeg te proberen...

[ Voor 13% gewijzigd door Nulnulnix op 16-07-2013 16:21 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514627

Topicstarter
Sorry voor de wat weinige informatie. Het is ook niet dat ik zoveel ken van Exchange :).
Als ik een ander werkend account aanmaak dan lukt het ook niet want als ik tijdens het aanmaken op de knop 'naam controleren' klik dan geeft hij al een foutmelding dat hij de exchange niet kan bereiken.

DNS staat wel goed ingesteld.

Outlook versie is 2007 en de server pingen lukt ook.

Ik ga het nu nog eens proberen op een andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De vraag gaat niet over Windows als OS, ik verplaats je topic dus: Windows Clients ==> Serversoftware en Windows Servers

Kan je de foutmeldingen ook even tekstueel geven in de topicstart? Je hebt ze toch al ingetypt om in zoekmachines in te voeren, dan is even copypasten zo gedaan. Dat vraag ik ook omdat een site als tinypic niet bij iedereen werkt, en omdat de plaatjes over ene paar maanden zijn verdwenen zodat dit topic voor de search minder handig is als iemand anders dezelfde vraag heeft. En sowieso is het wat overdreven om van iedereen te vragen dat ze de site openen om de meldingen te lezen. Al is -ook- als screenshot inderdaad wel handig.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 17-07-2013 10:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Heeft ook niet zoveel met exchange te maken maar meer met outlook aangezien andere mailboxen wel werken.

Tipje: gooi het outlook profiel weg en maak even een nieuwe aan, eventuele niet standaard settings ben je dan vanaf. Kun je wel OWA bereiken vanaf de pc waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"Ik heb dan het account op een andere computer ingesteld en ook daar krijg ik dezelfde problemen", vandaar verdenk ik Exchange. Verplaatsen naar CSA was inderdaad het alternatief geweest :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ah, overheen gelezen ;)

Maar op die andere computer werkt (onder dezelfde user!) een andere mailbox wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

Ik zie weinig antwoorden op de vragen en suggesties die ik gedaan heb...
Het lijkt er m.i. op dat Outlook in compatibility mode draait voor deze gebruiker... Even controleren dus

We have just one world, but we live in different ones...

Pagina: 1