'Onderste' partitie vergroten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 23:27
Beste Tweakers,

Ik had 2 partities, mavericks en ML, maar gezien al mijn software op mavericks werkt ben ik hier naar overgestapt. Tevens i.v.m. ruimte die ik nodig had.

Nu heb ik echter de mavericks partitie onderaan de disk utitlty staan. Is het toch mogelijk om deze te vergroten? Het pijltje werkt namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Je kan niet zomaar partities vergroten/verkleinen. Je kan de extra partitie die je gemaakt hebt verwijderen, de hoofdpartitie verkleinen/vergroten of je hele HDD opnieuw partitioneren.

Wanneer je de extra partitie verwijderd kan je dacht ik opnieuw een 2e partitie creëren uit de hoofdpartitie en die groter instellen. Aangezien ML jouw hoofdpartitie is, kan je niet zomaar die van Mavericks vergroten. Die dien je eerst te verwijderen, en opnieuw groter aan te maken.

Zo heb ik het in ieder geval altijd gedaan.

Misschien kan je ML algeheel verwijderen en dan Mavericks vergroten. Dit heb ik zelf echter nooit getest. Als je ML toch niet gebruikt, zie ik geen reden om het niet te proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door ASNNetworks op 16-07-2013 14:32 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
back up maken met timemachine van Mavericks. Vervolgens je schijf formatteren en daarna de time machine backup terugplaatsen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 23:27
koentjuh1987 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:44:
back up maken met timemachine van Mavericks. Vervolgens je schijf formatteren en daarna de time machine backup terugplaatsen?
Ja dat zou kunnen maar zie ik niet echt zitten als ik eerlijk ben.
Kan je niet de partitie naar 'boven'/'voren' plaatsen en dan extenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
zover ik weet niet. Dan blijft min of meer de optie open voor een formattering en terug zetten van je back up.

Optie voor in de toekomst is een nieuw besturingssysteem testen in VM ware (of vergelijkbaar) en daarna besluiten het over te zetten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Trouwens, als je toch besluit om Mavericks te gebruiken als je main OS, waarom update je dan niet gewoon ML? Ik ga ervan uit dat ML alle apps heeft die je hebt getest op Mavericks. ML gewoon updaten naar Mavericks en de Mavericks partitie verwijderen. Is dat niet gewoon het makkelijkst voor je?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik ik zelf camptune x voor. kost iets van 15 euro en werkt super makkelijk. Werkt namelijk dmv een slider waarmee je de ruimte tussen de partities kunt verdelen. kijk maar is : http://www.paragon-software.com/home/camptune/
Pagina: 1