Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Modem én router port forwarden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

Helaas zit ik al voor lange tijd met een probleem.
Ik zou graag games willen spelen met vrienden via het internet. Dit zijn in sommige gevallen games die alleen LAN ondersteunen. Daarvoor gebruik ik dan diverse programma's (hamachi/tunngle/gameranger) die virtueel de brug tussen de betreffende mensen leggen.

Bij sommige spellen werkt dit vlekkeloos, maar helaas bij het grote merdendeel niet.

Ik heb al talloze keren geprobeerd te port forwarden. Helaas zonder succes.

Om u een idee te geven wat het (volgens mij?) zo lastig maakt noem ik de opstelling:

Mijn pc, w7 64 bit. Via de firewall doe ik vaak zowel binnenkomend als uitgaande verbindingen bij de benodigde poort open. Ik maak gebruik van een draadloze verbinding.

Dan heb ik nog een router (Draytek vigor 2130). Hier ben ik mee verbonden.
De router is verbonden aan een modem. Ik weet niet welk type dit is.

Dus:
Draadloze PC met mogelijke belemmeringen als firewall...
Router
Modem

Wat ik tot nu toe altijd gedaan heb is als volgt:
Ik heb de firewall van de computer ge-port-forward. En ben ingelogd op 192.168.1.1 om de router te port forwarden.

Nu ik wat langer heb nagedacht over waarom het voor de zoveelste keer niet werkt, dacht ik.. Zou het de modem zijn? Waarschijnlijk zeg ik nu iets heel logisch, of juist niet... ;)

Uiteraard heb ik uren lang zitten googlen en kwam zo erg lastige (engelse) artikels tegen die het hadden over modem/router portforwarding. Dit heeft mij helaas niet geholpen.

Wie ó wie kan mij verder helpen!

Uw hulp wordt sterk gewaardeerd.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je een modem of een modem/router? Alleen bij een router hoef je namelijk ports te forwarden. Het is dus wel noodzakelijk om te weten wat voor type dat is (staat er ongetwijfeld op). Twee routers in je netwerk is vragen om dit soort problemen, dus je zou in ieder geval of je Draytek als accesspoint in moeten stellen, of, als het een modem/router is, deze in bridge laten zetten.

Verder, vertel even precies hoe je e.e.a. hebt ingesteld op je Draytek (bv screenshots van de configuratie).

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:51:
Heb je een modem of een modem/router? Alleen bij een router hoef je namelijk ports te forwarden. Het is dus wel noodzakelijk om te weten wat voor type dat is (staat er ongetwijfeld op). Twee routers in je netwerk is vragen om dit soort problemen, dus je zou in ieder geval of je Draytek als accesspoint in moeten stellen, of, als het een modem/router is, deze in bridge laten zetten.

Verder, vertel even precies hoe je e.e.a. hebt ingesteld op je Draytek (bv screenshots van de configuratie).
Beste Mad Marty,
Bedankt voor uw snelle reactie.

Ik heb een Cisco EPC3212 modem, deze gaat met een kabel naar de Draytek router.

Wat ik altijd deed was via windows cmd invoeren en daarna ipconfig waarna ik mijn ipv4 adres zocht.

Hier is een screenshot van de instellingen. Ik ben er van op de hoogte dat er één tussen zit met een ander IP.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/h4e3nfbd5/image.png

Gr Nick,

Verwijderd

Topicstarter
Het is overigens ook niet mogelijk om een groot aantal spellen via (draadloos) LAN te spelen. Ik kan bijvoorbeeld niet met mijn broer samen spelen.

In bepaalde games kun je dan je 192.168.1.X ip opgeven maar deze werkt dan niet. Klopt dat eigenlijk wel? Dat je moet gaan port forwarden om iets in je eigen netwerk te kunnen spelen?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik heb thuis van mijn ISP ook een Draytek staand (Vigor 1000 als ik het goed heb). Heb je binnen je lan netwerk de ip's vastgezet via de mac adressen?

Anders zal ik als ik thuis ben eens kijken hoe die van mij ingesteld staat en een screenshotje plaatsen.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook, zelf heb ik een NETGEAR WNDR4500 Router en daar kan ik dus blijkbaar ook Port Forwarden. Ik ga deze topic een tijdje in de gaten houden.
Bedankt Nick, voor deze topic.

Groet,
Face.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via windows netwerkbeheer, internet protocol v4 een vast IP ingesteld. Dit werkt naar mijn weten zonder problemen. Dat IP gebruik ik ook in de router wanneer ik ga port forwarden.

Is dit wat u bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:50:
Ik heb via windows netwerkbeheer, internet protocol v4 een vast IP ingesteld. Dit werkt naar mijn weten zonder problemen. Dat IP gebruik ik ook in de router wanneer ik ga port forwarden.

Is dit wat u bedoelt?
Nee wat ik bedoel is net zoals je in screenshot op de webpagina van je Draytek. En dan moet je volgens mij zijn (even uit mijn hoofd) bij Wan of Lan. Daar kan je je interne ip adressen vastzetten d.m.v. de mac adressen van je apparatuur.

/edit: Volgens mij moet je hier zijn. Zie plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://screenshots.portforward.com/routers/DrayTek/Vigor_2130/LAN_Bind_IP_to_MAC.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Oke, als ik dat gedaan heb. Wat moet ik dan doen?

(Ik ga morgen op vakantie en vogel het daarna wel uit. Hopelijk is deze topic dan nog actief of heb ik de nodige informatie binnen).

In elk geval erg bedankt!
Pagina: 1