Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Schermschakelaar MSI U230, waar zit die?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, de laptop van mijn dochter een MSI U230 laat niets meer zien op het scherm,terwijl de ventilator zoemt, lampjes branden etc. ik heb het vermoeden dat de schakelaar die bij het opengaan het scherm inschakelt het niet doet, maar kan het ding nergens vinden. Ik heb hem helemaal open liggen, zie niets wat er op lijkt. Niet aan het scharnier, geen reed-contact, geen palletje wat ingedrukt wordt.
Weet iemand waar het ding verstopt zit?

Groet Ruud

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een los scherm aansluit, heb je daar wel beeld op? Als dat niet het geval is dan start het ding waarschijnlijk niet goed op.

Als het ding daarop wel beeld geeft, dan moet je eens kijken of het ding echt geen beeld meer geeft, of dat alleen de backlight het niet meer doet (kan zijn dat de inverter stuk is ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Een los scherm geeft ook geen beeld, dat heb ik al geprobeerd.

Oorspronkelijk was alleen de hdd kapot en zou door een kennis vervangen worden. Helaas is die kennis niet zo deskundig en kwam de laptop bij mij terecht. Ik krijg helemaal geen beeld, dus kan niet eens aan de slag met de hdd. Maar omdat er helemaal geen beeld komt, ook geen BIOS-opstart zoek ik de schakelaar. Ik weet niet of een laptop wel beeld geeft op een extern scherm als zijn eigen scherm door de schakelaar "uit" staat.

Het scherm is er wel afgeweest, dat kan ik zien, hij zal toch niet de schakelaar verwijderd hebben...

Groet en bedankt voor je reactie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als een extern scherm al geen beeld geeft dan zou ik eerder verwachten dat heel het systeem niet opstart ipv dat je geen beeld krijgt als gevolg van een probleem met een schakelaar.