Hey Tweakers,
Na een aantal maanden uitgebreid het aanbod van 17" laptops te hebben gevolgd, is het dan eindelijk tijd om er een te kopen. Maar het feit dat er nu nieuwe CPU en GPU series zijn uitgekomen maakt de keuze nog niet echt duidelijk..
Mijn vorige twee laptops waren 15" XPS van Dell, maar omdat die serie nu te duur (en slecht) is geworden, is het tijd voor iets nieuws!
Wat ik wil van een laptop:
- Goed scherm; naast fullHD ook goede kleurweergave
- Videokaart die nieuwe games op med-high aan kan (GT650M+)
- Goede service/garantie; zodat ik minimaal 2-3 jaar goed zit (de Dell 'next-day in home service' is awesome)
- Redelijke bouwkwaliteit
- Processor die mee kan met de videokaart tijdens gamen; i5/i7
Minder belangrijk:
- Batterij duur
- Gewicht (gaat niet dagelijks mee)
- Hardeschijf; zet er zelf een SSD in naast de normale HDD
Op dit moment heb ik de 17R SE van Dell op het oog, maar twijfel nog tussen de €829 versie en de €1099 versie; Bluray hecht ik geen waarde aan maar de i7 processor en het 120Hz Truelife scherm zijn de upgrade misschien wel waard? Voor deze Dell heb ik een 10% korting coupon maar op dit moment zijn er geen vaste kortingen
Daarnaast is er de N76 van Asus die vorige maand nog winnaar was in de BBG. Dit lijkt een hele goede laptop maar heeft toch enkele afknappers voor mij; de externe subwoofer, het kleine gaatjes design boven het keyboard, en ik weet niet hoe goed de garantie en service is bij deze laptop.
Echte alternatieven heb ik niet kunnen vinden en de 17" gaming laptops zitten waarschijnlijk boven mijn budget. Ik wil de laptop in de komende weken gaan kopen..
Vragen waar ik nu nog mee zit:
- Is het TrueLife scherm van de 17R SE veel beter dan het N76 scherm?
- Wachten op de nieuwe Haswell/GT750M modellen?
- Wachten op kortingsacties? (zowel bij Dell als bij Asus)
- Zijn er goede alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?
Hopelijk kunnen jullie wat duidelijkheid brengen in deze verwarrende tijden!
PS. Waarschijnlijk koop ik weer een notebook-cooler bij mijn laptop om het overclocken makkelijker te maken..
Na een aantal maanden uitgebreid het aanbod van 17" laptops te hebben gevolgd, is het dan eindelijk tijd om er een te kopen. Maar het feit dat er nu nieuwe CPU en GPU series zijn uitgekomen maakt de keuze nog niet echt duidelijk..
Mijn vorige twee laptops waren 15" XPS van Dell, maar omdat die serie nu te duur (en slecht) is geworden, is het tijd voor iets nieuws!
Wat ik wil van een laptop:
- Goed scherm; naast fullHD ook goede kleurweergave
- Videokaart die nieuwe games op med-high aan kan (GT650M+)
- Goede service/garantie; zodat ik minimaal 2-3 jaar goed zit (de Dell 'next-day in home service' is awesome)
- Redelijke bouwkwaliteit
- Processor die mee kan met de videokaart tijdens gamen; i5/i7
Minder belangrijk:
- Batterij duur
- Gewicht (gaat niet dagelijks mee)
- Hardeschijf; zet er zelf een SSD in naast de normale HDD
Op dit moment heb ik de 17R SE van Dell op het oog, maar twijfel nog tussen de €829 versie en de €1099 versie; Bluray hecht ik geen waarde aan maar de i7 processor en het 120Hz Truelife scherm zijn de upgrade misschien wel waard? Voor deze Dell heb ik een 10% korting coupon maar op dit moment zijn er geen vaste kortingen
Daarnaast is er de N76 van Asus die vorige maand nog winnaar was in de BBG. Dit lijkt een hele goede laptop maar heeft toch enkele afknappers voor mij; de externe subwoofer, het kleine gaatjes design boven het keyboard, en ik weet niet hoe goed de garantie en service is bij deze laptop.
Echte alternatieven heb ik niet kunnen vinden en de 17" gaming laptops zitten waarschijnlijk boven mijn budget. Ik wil de laptop in de komende weken gaan kopen..
Vragen waar ik nu nog mee zit:
- Is het TrueLife scherm van de 17R SE veel beter dan het N76 scherm?
- Wachten op de nieuwe Haswell/GT750M modellen?
- Wachten op kortingsacties? (zowel bij Dell als bij Asus)
- Zijn er goede alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?
Hopelijk kunnen jullie wat duidelijkheid brengen in deze verwarrende tijden!
PS. Waarschijnlijk koop ik weer een notebook-cooler bij mijn laptop om het overclocken makkelijker te maken..