Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jaygod
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
Beste Tweakers.

Ik heb jullie advies nodig, het zit zo:

Sinds een paar jaar zit ik bij Vodafone, ik ben hier zeer tevreden over, maar dat terzijde.
Ik kan nu sinds een paar weken mijn abonnement verlengen, het is alleen de vraag, wat is slim en voordelig? Mijn iPhone 4s is namelijk een aantal maanden geleden gestolen, daarom had ik zelf een nieuwe iPhone 5 aangeschaft (die nog in rede staat is, gebruikerskrassen etc).

Ik zit te twijfelen of ik een Sim Only 1 jaar, of een nieuw abonnement 1 jaar met mobiel, (deze weer verkopen?) Ik kan dan ook mijn iPhone 5 verkopen, deze is nog wel rond de 350 a 400 waard.

Ik wil nu een 4gb data abonnement, met weinig belminuten (rond de 150?)

Wat denken jullie wat verstandig is?

EDIT: excuses voor de titel.

Liever verwend dan verwaarloosd

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Wat ik zou doen is even in excel het e.e.a. berekenen. Kom je er snel genoeg achter wat de voordeligste optie is. Gewoon naar de totale kosten per jaar kijken, verminderd met de eventuele verkoopopbrengst van een telefoon.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Jaygod
Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga even kijken hoe en wat

• 50Miles
Desnoods post je hier het excelmodel zodat wij kunnen kijken of je dingen over het hoofd hebt gezien.

• Jaygod
iphone 5 samsung galaxy s4
waarde nieuw verkoop: 500 450

waarde oude verkoop: iphone 5
300

abo RED SUPER -1 jaar
samsung galaxy s4 275 + 735 = 1010,-
iphone 5 315 + 790 = 1150,-

[ Voor 11% gewijzigd door Jaygod op 16-07-2013 10:49 ]

• 50Miles
Vind je opzet wat onduidelijk, ik zie niet helemaal hoe je tot € 1.010 en € 1.150 komt. Het zou betekenen dat de S4 opzet goedkoper is.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 20:41
Wat bij mij altijd werkt is beginnen met het opzeggen van je huidige contract.
Je hebt namelijk toch een maand opzegtermijn meestal.

Bij het opzeggen vragen ze om een reden. Zeg dan dat je over wilt op SIM-only en dat de concurrent goedkoper is.
95% kans dat ze je bellen of mailen met een aanbod dat €5-€10 goedkoper is dan waar ze mee adverteren.

TheS4ndm4n#1919

• Jaygod
@50Miles Ja klopt, ik ben niet handig in de berekingen en excel, mijn excuses.

@RocketKoen Bedankt voor je tip!

De abonnementen van tegenwoordig zijn echt te duur.. Het gaat ermij om dat ik bijvoorbeeld winst kan maken doordat ik mijn oude iphone 5 verkoop en toch nog winst kan maken? Of nog mijn oude iphone 5 bewaar en dan de nieuwe iphone 5/ samsung s4 verkoop?

Verwijderd

RocketKoen schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:25:
Wat bij mij altijd werkt is beginnen met het opzeggen van je huidige contract.
Je hebt namelijk toch een maand opzegtermijn meestal.

Bij het opzeggen vragen ze om een reden. Zeg dan dat je over wilt op SIM-only en dat de concurrent goedkoper is.
95% kans dat ze je bellen of mailen met een aanbod dat €5-€10 goedkoper is dan waar ze mee adverteren.
Klopt. Ze hopen, dat jij niets doet of gewoon zonder na te denken bij je huidige provider een nieuw abonnement neemt. Toen T-mobile besloot om te stoppen met het abonnementstype wat mijn vrouw destijds had, kwamen ze natuurlijk met een paar "goeie vergelijkbare deals". Maar opzeggen was ook een mogelijkheid. Toen aangegeven, dat we wilden opzeggen en het nummer naar een andere provider wilden gaan porteren omdat die een goedkope SIMonly kon leveren. Toen deden ze direct 5 euro per maand eraf op een SIM-only die oorspronkelijk maar marginaal duurder was dan die van een andere provider.

Waar koop je trouwens een iPhone 5 voor 500 euro? Een paar maanden geleden vroegen ze daar los nog ruim over de 600 voor.

Over het algemeen is SIM-only + los toestel trouwens voordeliger. Toen ik een tijdje terug voor mijn vrouw een S3 moest kopen, hebben we gewoon even in Excel berekend wat de totale kosten zouden zijn in 2 jaar. Abonnement inclusief toestel was iets van 120 euro duurder dan een vergelijkbare SIM-only met een losse S3.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 11:42 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Krijg je bij een 4G-abo bij 150 belminuten niet heel weinig MBs? DAar ben je dan wel snel doorheen.

Ik denk dat over een jaar het hele MB-verhaal veel anders is dan nu, dus ik zou persoonlijk op dit moment geen abo aangaan voor 2 jaar, en pas volgend jaar echt een andere keuze maken.

• Jaygod
@BazzH, ik bedoelde de verkoop van de nieuwe iphone of samsung galaxy s4.

@stefijn, jawel maar dan betaal je 70 euro in de maand, wat te gek voor woorden is. Ze lokken je dan nog met eerste 3 maanden voor 50%.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Dan heeft het ook geen zin een 4G abo te nemen, als je er toch nauwelijks data bij krijgt? Wellicht kun je korting krijgen als je je huidige abo door laat lopen zonder telefoon. Heb ik ook gedaan sep-2012: 2 jaar contract blijft doorlopen, met 25% korting en maandelijks opzegbaar. Geen nieuwe telefoon (hij was nog prima).
Ik laat dit doorlopen tot standaarddatabundels een beetje fatsoenlijke grootte hebben (3-4Gb of meer)

Trouwens, VF heeft nog helemaal geen 4g dacht ik?
Pagina: 1