[FreeBSD] Lirc/webcamd/ir-keytable i.c.m eHome IR ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 09:10
Sinds een aantal dagen aan het prutten met ZFSguru op een testbak, en alles werkt naar behoren, behalve mijn IR ontvanger.

FreeBSD versie:
code:
1
FreeBSD zfsguru.bsd 9.1-RELEASE

IR-ontvanger:
code:
1
ugen4.3: <eHome Infrared Transceiver Philips> at usbus4, cfg=0 md=HOST spd=FULL (12Mbps) pwr=ON

Lirc zit standaard ingebakken, in de /etc/rc.conf heb ik de volgende lijnen opgenomen:
code:
1
2
3
lircd_modules="lirc_dev lirc_mceusb"
lircd_device="/dev/lirc0"
lircd_enable="YES"

Ik zie dat Lirc gestart is:
code:
1
root       2623   0.0  0.1  16312  2140 ??  Ss   10:20PM  0:00.00 /usr/local/sbin/lircd -d /dev/lirc0 /usr/local/etc/lircd.conf

Echter wordt er geen /dev/lirc0 aangemaakt, ik kan dus niet verder.

Ook heb ik webcamd geprobeerd:
code:
1
2
3
Attached to ugen4.3[0]
Creating /dev/lirc0
Creating /dev/input/event0

Maar als ik lirc0 of event0 cat dan krijg ik niks te voorschijn.

Daarna ir-keytable geprobeerd:
code:
1
/sys/class/rc/: No such file or directory

Ook geen sjoege dus.

Via Google wordt ik niet veel wijzer; is het uberhaupt mogelijk om dit apparaat te laten werken onder FreeBSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Staat 'ie hierbij: https://wiki.freebsd.org/WebcamCompat?
Hiermee toon je de USB IDs:
code:
1
$ sudo usbconfig dump_device_desc | egrep 'idVendor|idProduct|iManufacturer|iProduct'

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 09:10
Hij stond er wel bij; maar op de één of andere manier word ie niet opgepikt.

Ik denk dat het komt doordat ZFS guru nogal uitgekleed is; ik heb nog zitten twijfelen om gewoon FreeBSD te installeren, maar ik had nog wat punten die niet helemaal lekker liepen.

Nu een testopstelling gemaakt van Ubuntu 12.10 met ZFS on Linux; lirc geinstalleerd en werkte meteen...