Toon posts:

Iomega ix2-200 updaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Iomega StorCenter ix2-200, met software versie 2.1.38.22294. Ik probeer deze nu in te zetten als media server. Bij test blijkt dat de foto's die ik sinds kort maak met een nieuw foto (jepg) toestel (Canon 1100D) niet herkend worden op mijn tv. Oudere foto's van andere camera's doen het wel goed.
Na zoeken via Iomega kwam ik er achter dat inmiddels al een versie 4 van de software beschikbaar is. Maar helaas kan ik die niet inzetten om het systeem te updaten. Je moet dan minimaal een versie 3.zoveel er op hebben zitten.
Wie kan mij een methode aanreiken om toch te updaten, of ... zit het probleem elders en is er een andere oplossing

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Er is geen firmware 4.x voor de ix2-200. Officieel ook geen 3.x, die is er alleen voor de ix2-200 Cloud Edition. Maar aangezien de ix2-200 en de ix2-200 CE hardwarematig identiek zijn, is het via een hack toch mogelijk te updaten naar 3.x, waarbij je box in een CE veranderd.
Dit proces zal wel je data wissen.

Je kunt hier meer lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij niet om de cloud, maar om het oplossen van het probleem dat foto's (jpg) gemaakt op de CANON 1100D camera worden gelezen door de mediasoftware op deze NAS. Weet iemand of dat met versie 3 wel lukt.