Toon posts:

Open wiki plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, een vraag

Een kameraad van mij heeft een café.

Hij wil graag draadloos internet beschikbaar stellen voor zijn voorwaarden daaraan.

Het moet een open wifi netwerk zijn. Een Ieder moet zonder password kunnen connecten.
men mag onder geen geval toegang kunnen verschaffen tot zijn eigen pc's. Iets wat natuurlijk wel kan Als hji nu zijn wiki nu onbeveiligd neerzet.

Ook heb iets gelezen over hotspots, maar zorg je hiermee dat je een Nieuwsoort netwerk kunt creeeren zonder dat men bij de andere pc's kan?

Ik hoor graag de tips.

Verwijderd

Topicstarter
Het is natuurlijk geen open wiki maar open wifi

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:38
Even een paar vragen om een zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven ;)
  • Hoe groot is zijn café?
  • Wat is zijn budget?
  • Wat voor internetabonnement en -connectie heeft hij nu?
  • Heeft hij al draadloze apparatuur of moet hij deze nog kopen?
Verder is het redelijk simpel en elke router heeft tegenwoordig een goede firewall in gebruik, dus toegang tot privé-PC's is uitgesloten.

Als hij nog geen geschikte router heeft kan ik deze aanraden, de ASUS RT-AC66U. Hij heeft een goed bereik, is erg snel, future-proof en kan zowel een guest-network als een privé netwerk tegelijk in de lucht houden. Via de software is het allemaal redelijk makkelijk in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Café is ongeveer 10x10 meter
Budget heeft hij het niet over. Goedkoop is mooi maar kwaliteit staat voorop
Hij heeft glasvezel 25/25
Hij heeft al een router van linksys een 300n wifi met 4 1gb poorten

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-12 22:12
Het is natuurlijk altijd een oplossing om zeker te weten dat het apart is en dat zijn eigen verbinding er niet onder leidt. om gewoon een aparte ADSL verbinding er langs te nemen voor een paar tientjes per maand?

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Verwijderd

Hoevaak moeten café-eigenaren snel kunnen internetten? Denk dat dat (eventueel) onnodig is. Blijf realistisch.

HW/SW VLAN creëren: hotspot-SSID moet op ander VLAN als eigenaar-SSID. Op WRT300N kan DD-WRT ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 21:41 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:38
Volgens mij is hier jouw oplossing:
Setting up the Guest Access feature of a Linksys Smart Wi-Fi Router using the Classic firmware
The Guest Access feature allows you to create a separate network for your guests without allowing them to access your main network and the computers connected to it. This feature is automatically enabled and secured by the Cisco Connect software. However, you can also configure it using the router’s web-based setup page.
...
Mocht je er hiermee niet uitkomen is een paar keer goed Googlen voldoende en even rondkijken in de instellingen software van je router helpt ook altijd veel. Succes! :)
Pagina: 1