Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevensmak
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 20:40
Op het moment heb ik deze specs:

Processor:
AMD FX-4100 (3.6 Ghz quad core)

Videokaart:
AMD Radeon HD 6770

Moederbord:
MSI MS-7641

Geheugen:
4 GB 1333 Mhz Kingston

Aangezien mijn videokaart wat kuren heeft zat ik te denken om mijn PC iets te upgraden.

Ik zat te denken aan het volgende:

Videokaart:
Asus ATI Radeon HD 7870
http://www.sicomputers.nl...d7870-dcii-2gb-33526.html

Geheugen:
8 GB 1333 Mhz Kingston
http://www.conrad.nl/ce/n...9-27-240pin-DIMM/?ref=055

Is dit mogelijk op deze manier? Haal ik dan 'het maximale' uit deze videokaart. Of is het noodzakelijk om ook een nieuwe processor te nemen, of is het aan te raden om een nieuwe processor te nemen.

Ik hoor graag hoe jullie hier over denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat doe je precies met je PC en welke onderdelen (voeding) zitten er nog meer in? Wat houdt 'kuren' met je videokaart in? Dat extra geheugen gaat waarschijnlijk niets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevensmak
Ik heb nu een 700 watt voeding van een niet al te best merk (kan even niet op de naam komen). Deze wil ik dan ook vervangen voor deze een CORSAIR Gaming GS600.
http://www.dragoncomputer...emart/Itemid,72/vmcchk,1/

Mijn videokaart maakt een heel raar geluid als ik mijn PC opstart. Dit is de ventilator. Als ik dan de ventilator even vast pak en weer los laat gaat het soms weg.
Ik heb er een filmpje van gemaakt.
YouTube: PC videokaart defect

Ik wil graag wat spellen kunnen spelen zoals GTA IV, BF3 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Battlefield 3 zal prima gaan, GTA IV is een slechte console port en heeft meer baat bij een snelle processor.
Dus slecht geoptimaliseerde spellen (World of Tanks/GTA IV) er buiten gelaten denk ik dat je je kaart prima kan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Je zult vrijwel het maximale uit je kaart halen met die setup. Als je verder op 1 scherm (Full HD) speelt zul je alle huidige spellen wel op high/ultra kunnen spelen.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
Die 7870 die je noemt kost bij die shop wel heel veel.
Voor die 245 euro heb je ook een 7950 als je even rondkijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevensmak
@XeNeRgY
Mijn huidige voeding is trouwens een Techsolo TP-730. Onbetrouwbaar heb ik gelezen/gehoord. Dus misschien beter als ik die vervang door een betrouwbaardere voeding. Al heb ik er nog nooit problemen met deze voeding gehad en zou ik niet weten wat voor problemen het kan geven. Zo iemand mij dit misschien kunnen vertellen?

@Sp3ci3s8472
Ahaa oke. Dan denk ik dat ik voor een nieuwe videokaart en een nieuwe voeding ga. En dat ik misschien later voor een nieuwe processor en misschien geheugen ga kijken. Bedankt!

@Gadgeteer
Oke goede tip! Deze 7870 is ook nog eens slecht leverbaar zag ik. Misschien is een 7950 dan een uitkomst voor dit bedrag. Bedankt!

EDIT:
Als mensen nog andere suggesties hebben voor een goede/betere videokaart van 200 a 250 euro dan hoor ik dat graag natuurlijk!

[ Voor 9% gewijzigd door stevensmak op 16-07-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Slechte voeding zitten vaak goedkopere condensators in, maakt meer herrie en slijt sneller.

Ook komt hier na een tijd dikwijls "Coilwhine" uit, dan komt er ook een ongewild irritant geluid uit, zoals met je videokaart.

Die Corsair Gaming is ook geen 100% merk. Maar is ook zeker niet verkeerd hoor, als je echt een A+ Merk wilt, pak dan Seasonic/ XFX. Wil je qualiteit maar geen rotzooi pak dan Corsair/BeQuiet.

En met een 7950 speel je alles op high. Je kunt eventueel ook naar een 760 kijken. Nieuwe serie van Nvidia

pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming

Er zijn veel 760's met allerlei verschillende koelers erop door verschillende fabrikanten. Sommige zijn wat stiller sommige zijn wat koeler. Dit zul je zelf even moeten googlen.

De 760 heeft zo'n 8 fps meer dan de 7950, zo te zien terwijl beide kaarten niet overgeklokt zijn.
http://www.legitreviews.com/article/2227/3/

Ook is die 700 watts die je nu hebt, (Tel 600 want 700 zal het piekvermogen zijn) is zwaar overkill. Tel voor je systeem 500 watt. max met stress test en omdat AMD vaak iets meer verbruikt als Intel.

Dus met een 500/ 550 wattse voeding ben je al veel verder.

Hier heb je 95% kans om de komende 5 jaar geen problemen mee te hebben. pricewatch: Seasonic M12II 520W
Heb zelf de 620 wattse variant erin zitten, geen problemen en lekker stil.

[ Voor 5% gewijzigd door Erik-e op 16-07-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Van die 6770 maakt alleen de fan wat lawaai? Dit had ik ook met een nieuwe MSI GTX660 TF, geen zin om het ding terug te sturen alleen daarvoor. 1 van de fans ging trillen (onbalans) wat dus de herrie veroorzaakte, wat ik heb gedaan is een rond plastic plaatje precies op het midden van de fan geplakt (motor gedeelte) zodat die dus wat zwaarder werd en niet uit balans raakte.....weg herrie. Neemt niet weg dat ik als ik jouw was ook een nieuwe videokaart zou halen gewoon omdat een 6770 niet echt snel meer is. Wilde alleen even aangeven dat je videokaart simpel gefikst kan worden.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevensmak
@Erik-e
Hmm oke op die manier. Die Seasonic ziet er aardig uit en heeft ook nog eens een net prijsje.
Die link van die Consair is het bedrijf waar ik deze PC heb gekocht. Als mijn videokaart als defect wordt gezien dan krijg ik 75 euro korting bij een nieuwe aankoop aangezien ik 2 jaar garantie heb en deze pc pas 1,5 jaar heb. Vandaar dus.
Maar ik dacht dat Consair ook wel één van de A merken was, maar die Seasonic is over het algemeen dus beter.

Die GTX 760 neem ik zeker in overweging. Hij is ongeveer net zo duur maar wel ietsjes beter (volgens benchmarks van hardware.info).

Bedankt voor de uitleg en de suggesties!

@mach2
Ja alleen de fan maakt lawaai. En ook alleen als ik hem opstart. Ook niet eens altijd, hij heeft zo zijn dagen :p. Dat los ik op door even de ventilator vast te houden en weer opnieuw te laten draaien, meestal na een paar pogingen is het lawaai weg. Erg vreemd. Zal wel iets met de balans te maken hebben denk ik idd.
Zal een bedrijf dit als een defect zien denk je? Zo ja, dan zou het binnen de garantie vallen en dat zal natuurlijk mooi meegenomen zijn aangezien ze me dan tot 75 euro willen compenseren.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
Denk niet verkeerd over Corsair, heb hier de k95 voor me liggen (toetsenbord) en ben er ontzettend tevreden over :)

Dus je krijgt echt geen rommel, alleen Seasonic staat gewoon bekend als (een van de) betrouwbaarste merken voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:10

Nemesizz

Untouchable

Erik-e schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:21:
Denk niet verkeerd over Corsair, heb hier de k95 voor me liggen (toetsenbord) en ben er ontzettend tevreden over :)

Dus je krijgt echt geen rommel, alleen Seasonic staat gewoon bekend als (een van de) betrouwbaarste merken voeding.
Als ik me niet vergis zijn voedingen van Corsair van Seasonic, zit alleen een ander label op (zo ook de duurdere modellen van Antec en een paar andere a-merken, zijn gewoon Seasonics).

*edit* even opgezocht, Corsair heeft een aantal Seasonics. Staat mooi in een artikel bij Tom's HW, real vendor van PSU's.
http://www.tomshardware.c...-manufacturer,2913-5.html

[ Voor 16% gewijzigd door Nemesizz op 17-07-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
Ik zie dat je moederbord geen PCIe versie 3 ondersteund.
Ik weet niet hoe dat gaat uitpakken met de videokaarten die wel allemaal deze standaard hanteren. Het zal vast en zeker werken maar of je optimaal gebruik kunt maken van de kaart weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevensmak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
Nemesizz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:11:
[...]

Als ik me niet vergis zijn voedingen van Corsair van Seasonic, zit alleen een ander label op (zo ook de duurdere modellen van Antec en een paar andere a-merken, zijn gewoon Seasonics).

*edit* even opgezocht, Corsair heeft een aantal Seasonics. Staat mooi in een artikel bij Tom's HW, real vendor van PSU's.
http://www.tomshardware.c...-manufacturer,2913-5.html
Ah, wist ik niet. Maar over het algemeen staan voedingen met een Seasonic sticker erop beter aangeschreven dan een voeding van Corsair. Ook maakt Seasonic de Enthousiast series en de Builder series van Corsair. Deze zijn allebei budgetvoedingen naar mijn weten :P

Maar altijd leuk om te weten :9~
Pagina: 1