Al een tijdje kijk ik uit naar een nieuw systeem. Na veel plezier gehad te hebben (onderdeel van het consuming satisfaction
) heel wat onderzoek gedaan en andere topics gelezen, toch besloten een eigen topic te openen, aangezien ik een toch iets gerichtere keuze van pc heb:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Race sims (rfactor, Assetto Corsa, iRacing)
Zeer occasioneel een andere recente game (BF of iets dergelijk)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rode draad is prijs/kwaliteits verhouding. Liefst rond de €1000 inclusief scherm.
Enkel woordjes uitleg bij men huidige keuze:
CPU: Ik vermoed dat een aantal van race-games (rfactor 1) minder geoptimaliseerd voor multi-core, daarom een intel. Ik zal niet overklokken, en wil hier kiezen voor beste prijs/kwaliteit verhouding.
MOBO: Maakt mij weinig uit. 'Goedkoopste' die binnen een 3 jaar een nieuwe single gpu upgrade ondersteund. Kan deze alle USB poorten van onderstaande kast (vooraan) bedienen?
HDD/SSD: Combinatie van een 1TB HDD + 128GB SSD lijkt me ideaal.
Kast: Leuke kast met vooraan genoeg USB connecties.
Wifi: Zal geen ethernet kabel beschikbaar hebben.
Scherm: Grootte is me nogwat een raadsel. 23" lijkt me oké voor een racegame. Er is tevens van dit model een 27" versie, maar met zelfde 1080p resolutie. Een triple scherm setup neemt me te veel plaats in beslag.
RAM: 8GB is ruim voldoende, maar geen idee welke ik op het oog moet houden. Prijzen fluctueren sterk.
Eigenlijk ben ik dus nog niet helemaal zeker van de componenten CPU, Mobo, RAM, scherm, wifi adapter.
Weetjes, tips heel welkom. Bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Race sims (rfactor, Assetto Corsa, iRacing)
Zeer occasioneel een andere recente game (BF of iets dergelijk)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rode draad is prijs/kwaliteits verhouding. Liefst rond de €1000 inclusief scherm.
Enkel woordjes uitleg bij men huidige keuze:
CPU: Ik vermoed dat een aantal van race-games (rfactor 1) minder geoptimaliseerd voor multi-core, daarom een intel. Ik zal niet overklokken, en wil hier kiezen voor beste prijs/kwaliteit verhouding.
MOBO: Maakt mij weinig uit. 'Goedkoopste' die binnen een 3 jaar een nieuwe single gpu upgrade ondersteund. Kan deze alle USB poorten van onderstaande kast (vooraan) bedienen?
HDD/SSD: Combinatie van een 1TB HDD + 128GB SSD lijkt me ideaal.
Kast: Leuke kast met vooraan genoeg USB connecties.
Wifi: Zal geen ethernet kabel beschikbaar hebben.
Scherm: Grootte is me nogwat een raadsel. 23" lijkt me oké voor een racegame. Er is tevens van dit model een 27" versie, maar met zelfde 1080p resolutie. Een triple scherm setup neemt me te veel plaats in beslag.
RAM: 8GB is ruim voldoende, maar geen idee welke ik op het oog moet houden. Prijzen fluctueren sterk.
Eigenlijk ben ik dus nog niet helemaal zeker van de componenten CPU, Mobo, RAM, scherm, wifi adapter.
Weetjes, tips heel welkom. Bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 176,- | € 176,- |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 69,70 | € 69,70 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming | € 238,50 | € 238,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,85 | € 53,85 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,04 | € 86,04 |
| 1 | TP-Link TL-WN8200ND | € 20,95 | € 20,95 |
| 1 | LG IPS237L Zwart | € 157,95 | € 157,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 58,08 | € 58,08 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,20 | € 53,20 |
| 1 | Plextor PX-128M5S 128GB | € 84,49 | € 84,49 |