Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een F7000 gekocht .
Krijg met geen mogelijkheid UPC digitaal geïnstalleerd op de F7000.
Nu heb ik zojuist gelezen dat ik waarschijnlijk een buitenlands model heb, XZG op het einde.

Is er toch een mogelijkheid UPC op de F7000 te krijgen ??
Ik gebruik een mediabox van UPC

Heb wel de laatste update gedaan .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 21:33 ]

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-02 16:21
Als je een mediabox gebruikt , dan gebruik je toch de alleen de HDMI ingang op je f7000

Verwijderd

Topicstarter
Op mn mediabox zittten 2 scart aansluitingen en coax in en uit.
Zou dus niet weten hoe ik die op een HDMI van de tv kan aansluiten.

Verwijderd

Je stopt je COAX kabel in de COAX IN van de Mediabox en de SCART kabel verbind je met je TV. Je zou dan in elk geval beeld moeten krijgen en afhankelijk van de kwaliteit van je signaal moet je ook zenders kunnen vinden.

Probeer eens duidelijk aan te geven wat er niet lukt en waar je precies vast loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Coax 'in ' zit in de MB. Via scart ( de bovenste ) aangesloten op tv.
Ik zie dan alleen de analoge zenders, heb dus wel beeld, maar geen digitaal.

Zenders zoeken via digitaal lukt niet, de tv ziet UPC niet.
Ik heb de keuze om te kiezen tussen UPC en ziggo .

Bij de tv zit een kabel , een verloop van scart naar ........ hoe die heet dat weet ik niet, maar het is geen HDMI.

• 3CPO
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:08:
Coax 'in ' zit in de MB. Via scart ( de bovenste ) aangesloten op tv.
Ik zie dan alleen de analoge zenders, heb dus wel beeld, maar geen digitaal.

Zenders zoeken via digitaal lukt niet, de tv ziet UPC niet.
Ik heb de keuze om te kiezen tussen UPC en ziggo .

Bij de tv zit een kabel , een verloop van scart naar ........ hoe die heet dat weet ik niet, maar het is geen HDMI.
Begrijp ik nu goed dat je digitaal zoekt op je tv?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Je zit helemaal op de verkeerde weg.

Jij hebt een decoder van UPC. Dat betekent dus dat deze decoder, erg logisch, het signaal van UPC decodedeerd. Vervolgens stuurt jouw decoder het beeld naar jouw televisie toe over SCART. Jouw televisie is dan enkel de ontvanger. En ja, dit is een analoog signaal sinds er enkel analoog over SCART gaat. Als je werkelijk digitaal wilt hebben, zul je een decoder moeten aanschaffen met een HDMI uitgang.

Eventueel kun je ook een CI+ module bij UPC aanschaffen. Daardoor heb je geen losse decoder nodig en kun je de COAX, waar het signaal van UPC jouw huis binnenkomt, direct in de televisie stoppen. Pas dan kun je digitale televisie op jouw televisie installeren. Anders kun je niets ontvangen, wat logisch is als je geen signaal van UPC ontvangt.

• 3CPO
Dimens schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:29:

Eventueel kun je ook een CI+ module bij UPC aanschaffen. Daardoor heb je geen losse decoder nodig en kun je de COAX, waar het signaal van UPC jouw huis binnenkomt, direct in de televisie stoppen. Pas dan kun je digitale televisie op jouw televisie installeren. Anders kun je niets ontvangen, wat logisch is als je geen signaal van UPC ontvangt.
Hij heeft niet een XXN model , die CI+ gaat dan niet zomaar werken ben ik bang

Verwijderd

Je zet je TV dus op 'Scart In' of 'AV1,AV2' of iets dergelijks. Niet op Digital, TV of HDMI. Je moet dan de mediabox van UPC kunnen zien.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
3CPO schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:43:
[...]

Hij heeft niet een XXN model , die CI+ gaat dan niet zomaar werken ben ik bang
Helemaal overheen gelezen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de info.
Ik heb vandaag een nieuwe scart geprobeerd .. En gelukkig had weer UPC digitaal.
Heb toch ook UPC maar gebeld voor een box met HDMI aansluiting..
Voorlopig heb ik goed beeld en moet het er maar mee doen tot de horizon box er is.
Pagina: 1