• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-02 08:51
Sinds enkele jaren ben ik (tevreden) KPN ADSL en Interactieve TV klant. Per direct heb ik gekozen voor het opteren voor een tweede decoder, zodat tv in de slaapkamer ook mogelijk was.

Hiervoor heb ik een powerline adapter setje gekocht destijds, waarbij het signaal via het stroomnet naar de slaapkamer kon worden verzonden. Dit werkte in eerste instantie wel. Heb het echter meer dan een jaar niet gebruikt omdat het een oude beeldbuistv was die toch best krakkemikkig werd.

Inmiddels is de tv vervangen voor een samsung led tv en heb ik het opnieuw geprobeerd. Het signaal was compleet verstoord, er was sprake van haperingen en 80% van de tijd deed de decoder het uberhaupt niet (geen IP adres).

Ik bedacht dat er waarschijnlijk werd gestoord op het stroomnet. En inderdaad, er waren bewegingen te zien nadat ik selectief stekkers eruit haalde. Er was alleen nooit een blijvende oplossing, na een paar seconden kwamen er weer haperingen. De netwerk-led op de powerline adapters was ook oranje of rood.

Toen bedacht ik dat ik de ideale oplossing had gevonden: ik koop een wifi range extender (Netgear WN2500RP), die met lan-poorten direct lan-apparaten op de wifi kan aansluiten. Dus: decoder -> utp kabel -> Range extender -> Wifi -> Router -> ADSL. Het probleem is dat dit ook niet werkt, en ik krijg mijn vinger er niet op waarom. Continu krijg ik een bericht dat er geen IP adres is voor de decoder, terwijl als ik hem rechtstreeks aansluit op de router ik geen probleem heb (dus de decoder an sich werkt prima).

Rare aan dit verhaal: zodra ik mijn router reset, werkt de decoder in eerste instantie wel (laat progressie zijn in het laden van menu's e.d.), maar blijft dan hangen en er gebeurt niets meer. Zodra ik de decoder dan reset is er weer geen IP adres. Daarnaast, als ik met mijn apparaten inlog op de nieuwe wifi (de extended wifi) heb ik prima verbinding.

Iemand enig idee of een oplossing voor dit dillemma? Gaat er technisch iets mis of was het een kansloze missie vanaf het begin?

Dank!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-02 16:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Uiteraard is er een oplossing: een kabel leggen.
Maareuh, weet je zeker dat je je decoder gewoon moet aansluiten op internet? Bij mijn router zijn er speciale poorten (TV-out) die bedoeld zijn om decoders op aan te sluiten.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-02 08:51
Mavamaarten schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:23:
Uiteraard is er een oplossing: een kabel leggen.
Maareuh, weet je zeker dat je je decoder gewoon moet aansluiten op internet? Bij mijn router zijn er speciale poorten (TV-out) die bedoeld zijn om decoders op aan te sluiten.
De decoders werken bij mij op elke poort op de router.