Geen toegang tot gedeelde mappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Topicstarter
Ik heb twee computers in het netwerk staan, een laptop en een desktop. Nu had ik eerst al dat thuisgroep gedoe aangezet op beide systemen gewoon met de standaard instellingen (dus daar niets aan gewijzigd) en het wachtwoord wat je dan krijgt van windows ingevoerd. Een map die op de root (c:/) staat gedeeld (als thuisgroep) en daar wat bestanden in gezet. Ik krijg alleen geen toegang tot die map maar wel wel tot de openbare bibliotheken (docs, muziek, downloads, etc).

Hoe krijg ik toegang tot mijn map die op de root staat?

Bij het toegang proberen te krijgen krijg ik deze melding: "U heef geen toegang tot //henshin-pc/deelmap. neem contact op met uw netwerkbeheerder om toegang te vragen."

Het is trouwens geen firewall issue.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 15-07-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 22:53
alle mappen los delen, ik heb hier ook eens mee gezeten. de root delen werkt op 1 of andere manier niet, maar losse mappen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NTFS rechten op de map zelf wel in orde, net als de share rechten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Topicstarter
Het is maar 1 map dus daar ligt het probleem niet. Ik ben er inmiddels achter. De geavanceerde settings waren niet 100% gelijk. Bij de een stond met wachtwoord delen aan en bij de ander uit. Slaat nergens op want het wachtwoord voor de thuisgroep stond op beiden systemen geregistreerd. Toen op allebei aangezet en nu werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:37
Ik zet altijd windows remote management aan voor het delen van files (winrm qc). Localaccountfilter setting wordt dan ook meteen aangepast zodat je ook bij de administrative shares kan komen zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je kunt er natuurlijk in het vervolg ook voor kiezen om die gedeelde map in een van de libraries op te nemen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1