Toon posts:

De zwakste schakel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb in Januari 2010 een computertje samengesteld.
Anno 2013 zijn we weer flink wat jaartjes verder en merk ik dat met de komst van nieuwe games m'n pc het zwaar begint te krijgen.

Mijn vraag dan ook welk onderdeel jullie aanraden te vervangen voor meer power tijdens games. Afgelopen jaar heb ik er al een SSD kaart ingezet en windows daarheen verplaatst.

Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Vid card: Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)
Voeding: Cooler Master Real Power M620
RAM: Kingston ValueRAM 8 GB
moederbord: MSI 785GM-E51
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1 TB
w7 Microsoft Windows 7 Home Premium
SSD kaart 128 GB

Ik vermoed dat het de videokaart is die de boel nu stremt. Naar welke specificaties voor een nieuwe video kaart moet ik kijken als 'gamer'?

Met vriendelijke groet,

David

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor een video kaart kijk je over het algemeen niet naar de specificaties, maar naar de benchmarks die deze dingen neerzetten.
Maar dan ben je er nog niet, want hoe duurder de kaart, des te hoger de benchmarks (in het algemeen). Het is dus zaak je budget te weten.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag op maximum settings guild wars 2 kunnen spelen en een hoge FPS behouden (In WvW voor de kenners)
Het budget ligt rond de 200 euro. Is dit voldoende voor mijn wens?
Ik heb een beetje gegoogled en de belasting op de CPU schijnt hoog te zijn, dus de kaart moet dit aankunnen.

Na een beetje onderzoek kwam ik deze graph tegen: Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/J/D/348025/original/appearance%201920.png
Denken jullie dat de 7870 een goede keuze is?
Zo ja, ik kwam er 3 tegen:

Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5
Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5
Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5

Ik ben alleen niet zo bekend met wat de verschillen uitmaken tussen die 3. Waarom is de een duurder dan de ander? En maakt het heel veel verschil in FPS?

Groeten,

David

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 00:07 ]

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 09:58

amas

Law of Nature: Chaos

Hmm, GW2 wil op drukke plekken nog wel eens zwaar op de CPU leunen, dus op dat soort momenten zul je met deze CPU nog wel een licht framedrops kunnen krijgen. Maar over het algemeen is het de GPU die de bottleneck is.
Dus voor ong €200 krijg je de GTX660Ti: pricewatch: Asus GTX660 TI-DC2-2GD5.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Kan ik er vanuitgaan dat de GTX660TI qua benchmarks tussen de 580 en 670 inzit? Deze 2 staan wel in de benchmark in mijn antwoord hierboven :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 00:14 ]

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 09:58

amas

Law of Nature: Chaos

Ongeveer: http://www.anandtech.com/bench/Product/517?vs=647 Hangt er dus een beetje vanaf wel spellen je gaat spelen.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Pagina: 1