Hi tweakeraars
Ik ben in mijn appartement voorzien van een Stadsverwarming systeem.
Alleen begrijp ik niet hoe dit nu precies in elkaar steekt.
Ik heb 2 draaiknoppen die beide op hetzelfde systeem lijken aangesloten.
Het lijkt onmogelijk om het warmwater volledig uit te schakelen.
Geen enkele combinatie laat namelijk warm water uit de kraan stoppen
Daarnaast werkt verwarming hier ook op. Maar welke knop nu waar invloed op heeft heb ik geen idee van!
Ik hoop dat jullie me daar wat duidelijkheid in kunnen verschaffen.
Ik heb ze beide nu dicht. Als ik de witte opendraai (rechtsom dus) Gaat er even voor een minuut (hoorbaar) water stromen. Meter geeft dit ook aan in de liter/h indicatie. En de zwarte kan ik geen touw aan vastknopen. Ene keer hoor ik aanhoudend stromend water andere keer niks...
Dit lijkt wel samen te hangen met of de witte stromend water laat horen, of stil is.
Wat moet ik nu open hebben staan?
Of juist dicht in de zomer, en open in de winter!
Kan ook iemand me vertellen wat die witte kast is? Hier gaan verscheidene leidingen in en uit.
Daarnaast heb ik in de 'bijkeuken' een blauwe verdeeldoos naar de verwarmingen toe.
De twee witte slangen onderin lijken verdacht veel op degene die daar weer uit de vloer komen!
Zal wel geen toeval zijn
Ik hoop dat iemand deze puzzel herkent of kan ontcijferen!
Mijn dank is groot
Foto's!

Hier een link naar hi-deftiger foto's
http://imgur.com/a/fsQk9
Ik ben in mijn appartement voorzien van een Stadsverwarming systeem.
Alleen begrijp ik niet hoe dit nu precies in elkaar steekt.
Ik heb 2 draaiknoppen die beide op hetzelfde systeem lijken aangesloten.
Het lijkt onmogelijk om het warmwater volledig uit te schakelen.
Geen enkele combinatie laat namelijk warm water uit de kraan stoppen
Daarnaast werkt verwarming hier ook op. Maar welke knop nu waar invloed op heeft heb ik geen idee van!
Ik hoop dat jullie me daar wat duidelijkheid in kunnen verschaffen.
Ik heb ze beide nu dicht. Als ik de witte opendraai (rechtsom dus) Gaat er even voor een minuut (hoorbaar) water stromen. Meter geeft dit ook aan in de liter/h indicatie. En de zwarte kan ik geen touw aan vastknopen. Ene keer hoor ik aanhoudend stromend water andere keer niks...
Dit lijkt wel samen te hangen met of de witte stromend water laat horen, of stil is.
Wat moet ik nu open hebben staan?
Of juist dicht in de zomer, en open in de winter!
Kan ook iemand me vertellen wat die witte kast is? Hier gaan verscheidene leidingen in en uit.
Daarnaast heb ik in de 'bijkeuken' een blauwe verdeeldoos naar de verwarmingen toe.
De twee witte slangen onderin lijken verdacht veel op degene die daar weer uit de vloer komen!
Zal wel geen toeval zijn
Ik hoop dat iemand deze puzzel herkent of kan ontcijferen!
Mijn dank is groot
Foto's!

Hier een link naar hi-deftiger foto's
http://imgur.com/a/fsQk9