VMware ESXi 5.1 datastore01 is vol

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
In een poging om een VM opnieuw te installeren heb ik nu het volgende probleem. Ik heb een ESXi 5.1 host met daarin een SSD van 120GB (ruim voldoende voor 2VM`s) Nu heb ik een VM geprobeerd te verplaatsen naar een NFS storage maar dit ging mis. Uiteindelijk heb ik de VM verwijderd maar nu blijft de ruimte op VMFS-5 file system in gebruik.

Wanneer ik alle VM`s bij elkaar optel gebruik ik op dit moment 50GB echter vind de server van niet

code:
1
VMFS-5     111.8G 102.0G      9.7G  91% /vmfs/volumes/datastore01

Hoe krijg ik de beschikbare ruimte nu weer terug. Heeft iemand hier ervaring mee ?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zijn de datafiles ook echt weg van het volume?

• raymonvdm
Ik kan ze niet terug vinden op het volume dus het lijkt er wel op. Maar aan de andere kant ook weer niet omdat de vrije ruimte niet groter wordt

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2025
En na een reboot

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• raymonvdm
Hij heeft al meerdere reboots gehad. Ik ben nu bezig om de VMFS-5 leeg te kopieeren zodat ik hem kan formateren. Dit gaat alleen traag

• Kridri
En wis vrije ruimte

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• raymonvdm

• Kridri
ben mis, is iets typisch Windows, maar u bent met exsi bezig

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En ESXi wordt in WSS besproken omdat het een Server OS is. NOS > WSS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:10
Heb je al via de datastore browser gecontroleerd dat de bestanden inderdaad zijn verwijderd ?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Maak je gebruik van thin-provisioning? Dan zou je dit is kunnen proberen:

Using vmkfstools to reclaim VMFS deleted blocks on thin-provisioned LUNs (2014849)

[ Voor 46% gewijzigd door Turdie op 17-07-2013 20:10 ]

• nl1klb
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03-2025

nl1klb

May the Moo be with You

Misschien ben je er nog niet uit en heb je wat aan deze opmerking: Als je de console aanzet in de settings van de ESX server dan kan je bij het opstarten van de server middels ALT-F1 naar de console toe en van daaruit de files checken. Let wel op: Als je dit doet en je verprutst iets.... dan verpruts je het goed ;)

Stats!
Disce Ut Semper Victurus, Vive Ut Cras Moriturus

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 11:06
Zelfde meegemaakt, de files niet meer via de Datastore browser te vinden. Maar via winSCP en een SSH connectie kon ik de files alsnog verwijderen.
Pagina: 1