Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welke luidsprekers rond 500€ per stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van m'n vrouw heb ik hier nog een 24 jaar oude Akai AM-75 (Refence Master) versterker staan.

http://www.hifi-wiki.de/index.php/Akai_AM-75

1500 Deutsche Mark was toen bijna 1700 gulden, was toen veel geld in 1990.
Zoals zo vaak in die tijd met er een mooie hifi-installatie gekocht, en bezuinigd op de luidsprekers.
Zij heeft toen de Bose 301 gekocht, ik ben nooit kapot geweest van dat concept.

Dus ik zoek nu een paar goeie zuilluidsprekers, niet al te extreem duur.
Iemand tips, moeten dus minimaal 110 Watt zijn bij 8 Ohm, en minimaal 150 Watt bij 4 Ohm.

Dynamiek vind ik belangrijk, ik luister o.a. hardrock en klassiek.

p.s
typefout in de titel (stomme tablets wat dat betreft)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 15:45 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:39:
Dus ik zoek nu een paar goeie zuilluidsprekers, niet al te extreem duur.
Iemand tips, moeten dus minimaal 110 Watt zijn bij 8 Ohm, en minimaal 150 Watt bij 4 Ohm.
Je hebt niks aan tips. Luidsprekers zijn puur subjectief. Het geluid staat je aan of niet. Dus kijk om je heen en ga luisteren.

Specs doen er niet toe. Elke speaker in deze prijsklasse werkt wel met elke versterker. Alleen bij hele lichte versterkers (denk aan buizenversterkers van 10W per kanaal ofzo) of extreem veeleisende speakers (electrostaten) moet je misschien wat beter opletten.

Verwijderd

moeten dus minimaal 110 Watt zijn bij 8 Ohm, en minimaal 150 Watt bij 4 Ohm.
Je snapt het niet helemaal. Die versterker levert maximaal 110 Watt bij 8 Ohm belasting...
En zoals downtime al aangeeft, vrijwel alle normale luidsprekers in deze klasse zijn geschikt.

Gewoon naar een goede HiFi zaak gaan met de versterker onder je arm, en gaan luisteren naar verschillende mogelijke speakers. De HiFi zaak zal je wel een advies kunnen geven over eventuele klankkleur van de versterker, en daar dan de luidsprekers op af kunnen stemmen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Uitvinden wat een voor jou passende speaker is, kun je alleen maar door te luisteren. Klank is erg persoonlijk dus het is volkomen zinloos om op dit gebied gericht advies te vragen. Neem een stapel cd's en je versterker mee naar een hifi-zaak en ga een poos luisteren, vergelijken en wegstrepen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je mag ook bij mij komen luisteren, met je eigen versterker als je wilt. Zie mijn V&A.
Pagina: 1