MSI Mpower USBs doen het niet, pas na restarten.

Pagina: 1
Acties:

• captainpatje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
Hallo Forum,

Ik zit met een gecompliceerd probleem. Ik heb al een paar maanden het MSI Z77 mpower moederbord. Nu heb ik dus de BIOS geupdate via de Live Update 5 tool van MSI, sinds die tijd is het de mist in gegaan, al durf ik niet met zekerheid te zeggen dat het daaraan ligt.

Nu sinds enkele weken, na, moet ik eerlijk zeggen, een aantal keer het herbouwen van mijn PC wegens het ontevreden zijn met het kabel management, doen de USB3.0 poorten aan de achterkant het niet. Pas na het afsluiten en daarbij óf de PSU uit/aan zetten óf de clear_cmos button gebruiken die op de achterkant zit, werken ze pas weer.

Ik weet zeker dat het niet mijn toetsenbord en muis zijn (die natuurlijk in die poorten zitten die het niet doen).

Nu zou ik dit uiteraard graag willen oplossen, of het moederbord terugsturen naar Azerty, maar dat is hierbij ook mijn vraag, is dit een goede reden om hem terug te sturen?

Het volgende heb ik al geprobeerd:

1. Terugflashen van BIOS, 2 versies terug naar waar het moederbord nog wel goed functioneerde, geen resultaat.
2. Nieuw BIOS batterijtje
3. Ik dacht, misschien ligt het eraan dat ik het draadje van HDD_LED heb omgedraaid (waarna hij het wel deed), dus deze weer omgedraaid, geen LED nu, en ook geen resultaat.
4. Natuurlijk een aantal keer de Clear_CMOS knop ingedrukt

Het is nogal een lastig verhaal, maar het gaat er dus om, sinds een paar weken doen de USBs aan de achterkant het niet meer, en ik ben bang dat het dus een malfunctie van het moederbord is.

Ideeën?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Een maand geleden was ik nog in het bezit van hetzelfde bordje die je nu hebt en ik had dezelfde problemen. Probeer alle drivers te updaten en ook de bios naar H9 te updaten/flashen.

Als dit niet werkt probeer dan de chipset drivers te herinstalleren en als de usb 3.0 poorten het dan nog steeds niet werken probeer dan een herinstallatie van windows.

Het is een bekend probleem van dit bord wat bij meerdere gebruikers na verloop van tijd opduikt ;). Waarschijnlijk zijn het 4 van de 6 USB 3.0 poorten?

• captainpatje
Ergens wel fijn om iemand te zien met dezelfde problemen, al is dat niet fijn voor jou :9

Het enige is dat ik Windows al opnieuw heb geinstalleerd, maar wat je zegt, 4/6 poorten klopte, want tot een tijd geleden deed mijn muis het dan wel en het toetsenbord niet, nu is dat beiden.

Wat ik nog was vergeten te melden is dat Bios A op de een of andere manier vastloopt als ik met M-flash in het bios-menu wil flashen, waar Bios B dat niet doet.. dus waarschijnlijk is heel bios A gewoon corrupt.

Offtopic: Mooie setup heb je nu :9 Jaloers!

[ Voor 4% gewijzigd door captainpatje op 15-07-2013 21:49 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
captainpatje schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:48:
Ergens wel fijn om iemand te zien met dezelfde problemen, al is dat niet fijn voor jou :9

Het enige is dat ik Windows al opnieuw heb geinstalleerd, maar wat je zegt, 4/6 poorten klopte, want tot een tijd geleden deed mijn muis het dan wel en het toetsenbord niet, nu is dat beiden.

Wat ik nog was vergeten te melden is dat Bios A op de een of andere manier vastloopt als ik met M-flash in het bios-menu wil flashen, waar Bios B dat niet doet.. dus waarschijnlijk is heel bios A gewoon corrupt.

Offtopic: Mooie setup heb je nu :9 Jaloers!
Hmm vreemd, en nu gebruik je dus Bios B incl. de herinstallatie en doen de usb poorten het wel?

Probeer eens in Bios B te booten en dan daarna de switch overzetten naar Bios A en dan te flashen. Dan flasht hij Bios A terwijl je in B geboot was namelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door JustwilliamNL op 15-07-2013 22:13 . Reden: Woeps; ]

• captainpatje
Helaas geen verbetering, hij liep ook vast bij het updaten toen ik in de bios switchede.

Wat dat betreft niet tevreden over het bord. Raar probleem. Jammer dat ik geen geld heb op dit moment voor iets nieuws :9